Actueel nieuws over effectiviteit

Digitale media dragen substantieel bij aan bereik onder zakelijke beslissers

04 december 2012

Decision Makers Survey 2013 levert bereikcijfers over alle kanalen (naast print ook web, mobile, social en events) waarop de belangrijkste titels voor zakelijke beslissers actief zijn. Deze extra kanalen leveren gemiddeld bijna 50% additioneel bereik.

Zakelijke beslissers nemen via steeds meer kanalen informatie tot zich. Naast papier en online spelen evenementen, smartphones, tablets en social media een groeiende rol. In het vernieuwde onderzoek is daarom naast dagbladen en magazines gekeken naar het bereik van digitale versies, websites, emailnieuwsbrieven, evenementen, apps en social media. Zo is precies te zien via welke kanalen Nederlandse decision makers te bereiken zijn.

Het onderzoek, uitgevoerd door Intomart GfK, levert naast bereikcijfers ook waardevolle informatie over het profiel van zakelijke beslissers. Zo zijn het intensieve smartphone gebruikers (67% vs. een landelijk gemiddelde van 48%) en zijn ook tablets voor hen gemeengoed (34% vs. een landelijk gemiddelde van nog geen 25%). Het gebruik van social media is bij 70% van de zakelijke beslissers goed ingeburgerd.


Onderzoeksresultaten 2013
Van de belangrijkste titels voor zakelijke beslissers wordt het titelbereik en het merkbereik gerapporteerd. Adverteerders, mediaplanners en exploitanten kunnen op basis van de data elke gewenste zakelijke doelgroep selecteren en ook op elk mediumtype afzonderlijk plannen.


Bron: DMS 2013

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.