Actueel nieuws over effectiviteit

Leesduur anno 2011

10 oktober 2011

Het krantlezen is voor veel mensen een dagelijkse, vaste gewoonte. Voor het lezen van een - betaalde - krant trekt een Nederlander doordeweeks dagelijks 30 minuten uit. Er is nauwelijks verschil tussen landelijke en regionale dagbladen.

De gratis titels, die voornamelijk veel reizigers bereiken, weten de aandacht een kwartier vast te houden. Het weekend blijft het klassieke moment voor verdieping. De leesduur is dan drie kwartier. De landelijke kranten weten met 46 minuten iets langer te boeien dan de regionale titels (42 minuten).
Voor sommige titels loopt de leestijd op tot bijna een uur per uitgave!


In bijgaand overzicht staat de leesduur van zowel een doordeweekse editie als voor een weekendeditie van alle Nederlandse dagbladen aangegeven. Bovendien nog aanvullende informatie over geslacht, leeftijd en welstand. De bron van al deze informatie is de NOM Print Monitor 2010-II/2011-I

Meer artikelen

Cebuco’s Bereiksversterker geactualiseerd

Cebuco’s Bereiksversterker geactualiseerd

On- en ofline bereik dagbladen in een handomdraai berekend. De afgelopen jaren kwamen de digitale uitgaven van dagbladuitgevers in een stroom-versnelling. Maar ook de gedrukte uitgaven blijven in Nederland een dominante rol in het medialandschap spelen. Een goede reden om het gezamenlijke bereik van online en offline dagbladen eens op en rij te zetten. Lees meer >

STIR en NOM publiceren gecombineerd bereik

STIR en NOM publiceren gecombineerd bereik

De Stichting Internetreclame (STIR) en het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) publiceren binnenkort hun eerste databestand met het gecombineerde bereik van print en online. Daarmee is een langgekoesterde wens in vervulling gegaan, namelijk het inzichtelijk maken van de overlap in het bereik tussen een papieren titel en online titel. Dagbladuitgevers zijn daarmee in staat het totale lezerspubliek te rapporteren van zowel de papieren editie als de online krant. Lees meer >

Multimediaal advertentiebereik

Multimediaal advertentiebereik

Rotterdam - AD NieuwsMedia BV heeft samen met RM Interactive en Cebuco onderzoek gedaan naar de effecten van gelijktijdige advertentieplaatsingen in print en online. Dit eerste multimediale Reclame Reactie Onderzoek (RRO) moet leiden tot een branchebrede standaard. Het onderzoek richt zich zowel op het aanvullend bereik als op de impact van advertentiecampagnes. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.