Actueel nieuws over effectiviteit

Vooraf inzicht in advertentie effecten met NRp Advisor

29 januari 2009

NRp heeft een nieuwe adviestool voor dagbladen geintroduceerd: de NRp Advisor.  Het is een online tool die het  mogelijk maakt om vooraf effecten van een reclame-uiting in kaart te brengen. Het is voortaan mogelijk om advies te krijgen over welk mediaplan de beste keuze is om de gewenste reclameeffecten te bereiken en welke investering daaraan verbonden is. Daarbij gaat het om effecten als merkbekendheid, koopintentie en reclameherinnering.

De NRp Advisor werd 29 januari gelanceerd tijdens Onderzoek in de ochtend, de jaarlijkse onderzoeksbijeenkomst van de NRp.De adviestool werd daar enthousiast ontvangen door de deelnemers.

Voordat de introductie van de NRp Advisor mogelijk was, deed NRp al vijf jaar onderzoek naar regionaal adverteren met de NRp Resultaatmeter. Dit gebeurt in samenwerking met onderzoeksbureau Intomart GFK. De Resultaatmeter is een uitgebreid onderzoek naar de kenmerken en effecten van verschillende soorten advertenties. Dat heeft inmiddels geleid tot een database van rond 550 gemeten advertenties. Hierdoor heeft de NRp een groot inzicht in advertentiekenmerken en effecten gekregen. De NRp Advisor koppelt hier nu ook kosten aan waardoor er vooraf inzicht mogelijk is in de optimale kosten-effecten verhouding.

Tom Tempelman, directeur van NRp Dagbladen licht toe: “we tonen aan in welke mate een kleuradvertentie effectiever kan zijn dan een zwart wit advertentie, maar ook of bepaalde prominente posities effectiever zijn of niet. Dit kunnen we nu in relatie zetten tot de meerkosten. Ik denk dat we hiermee een goede oplossing hebben voor het accountability issue bij onze adverteerders. “

Meer artikelen

De beste ‘Nieuwsmedia’ cases uit de hele wereld

De beste ‘Nieuwsmedia’ cases uit de hele wereld

Tijdens het jaarlijkse INMA (International Newsmedia Marketing Association) Congres is een verslag gemaakt van de meest inspirerende, succesvolle en innoverende ontwikkelingen op Lees meer >

Dagbladen gaan niet op vakantie

Dagbladen gaan niet op vakantie

Geen zomerdip in bereik dagbladen. Uit de bereikcijfers blijkt wederom dat Nederland de hele zomer massaal de krant blijft lezen. Van significante seizoensfluctuaties is geen sprake. Het bereik van het mediumtype is het gehele jaar constant. Daarmee genereren dagbladen niet alleen een massaal bereik, het bereik is ook nog eens zeer stabiel in de tijd. Ook in de zomermaanden lezen we gewoon iedere dag de krant. Lees meer >

RTL Nieuws, NRC Media en NU.nl stelen de show tijdens Digital Marketing Live!

RTL Nieuws, NRC Media en NU.nl stelen de show tijdens Digital Marketing Live!

Op 20 en 21 maart jl. zijn duizenden marketeers bijeengekomen voor een nieuwe editie van Digital Marketing Live! Bij dit event werden de nieuwste ontwikkelingen over online marketing en media gepresenteerd. Opvallend was het zelfbewuste optreden van een aantal prominente nieuwsmerken. Aan het enthousiasme in de afgeladen zalen af te meten, lukte het de nieuwsbedrijven uitstekend om de jonge marketeers te inspireren. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.