Arnout Robbe, Copywriter DDB

Hou je vast, alles beweegt

Het zijn bijzondere tijden. In verschillende opzichten, maar laat ik me beperken tot de stand van zaken in het medialandschap. Waar gaat het heen?! Een schitterende onzekerheid. Die welbeschouwd meer kansen dan bedreigingen biedt. Maar u lijkt er nog niet allen optimaal van te genieten. U wilt stiekem graag een beetje houvast.

En dus buitelen trendwatchers en strategen over elkaar heen met meer of minder geruststellende voorspellingen over de tumultueuze ontwikkelingen. Die natuurlijk op het moment dat ze uitgesproken of geblogt zijn, alweer achterhaald blijken. En ondertussen onthullen verschillende media zelf hun strategieën om de strijd in de komende tijd te beslechten. Het is duidelijk dat iedereen graag wil weten wat de nieuwe status quo is.

Hoewel ik af en toe een dagbladpagina vul, ben ik professioneel gezien een complete nitwit in de wereld van het nieuws. Maar wat mij vanaf deze zijlijn opvalt, is dat de waan van de dag in veel mediadiscussies leidend is. Nieuwe technieken, verdienmodellen, de talloze mogelijkheden. Ik denk dat de winnaars van morgen al die mogelijkheden verkennen, zeker. Maar ik denk dat zij voor alles van hun eigen kracht blijven uitgaan, geloven in hun eigen stem. Vermoedelijk zien ze zichzelf niet meer als nieuwsmedium, maar als nieuwsmerk. En daaraan is duidelijk behoefte.

Want niet alleen voor nieuwsmerken, ook voor mij als nieuwsconsument beweegt alles continue. En in de onontwarbare kluwen die het medialandschap af en toe lijkt, zijn zulke sterke nieuwsmerken keihard nodig. Met autoriteit en een helder profiel. Betrouwbare nieuwsnetwerken, die - in welke vorm ook - een portal zijn voor kwalitatieve content.

Nieuwsmerken overstijgen hun verschijningsvorm. Ze maken zonder zich ermee te vereenzelvigen gebruik van media om te verschijnen. Hun eigen stem te laten horen. Deze nieuwsmerken zijn de enige bakens in het woelige medialandschap. Voor consumenten, maar ook voor henzelf. Er liggen kansen voor ieder nieuwsmerk om een vaste waarde te zijn. Verschijningsvorm daargelaten. Alles beweegt, hou je vast aan je merk. Dan weten ze u te vinden.

Tot zover dit commentaar vanaf de zijlijn.

18 10 2010

Archief

Erik Grimm / Research Director Cebuco

De adverteerder heeft anno 2011 een groeiende behoefte aan goede ROI-cijfers voor zijn reclame-uitgaven. Hij heeft de wens om gekwantificeerd te zien hoeveel lezers zijn uiting hebben opgemerkt en gelezen. Het liefst krijgt hij ook… Lees meer >

Jacques Kuyf / voorzitter NDP Nieuwsmedia

Welkom op de nieuwe site van Cebuco. De vernieuwing die u ziet is niet alleen cosmetisch van aard. Het staat symbool voor de nieuwe strategie van NDP Nieuwsmedia. De oriëntatie en… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

MERKEN VERSTERKEN MERKEN. Een dagblad is allang veel meer dan een papieren product. Een dagblad kan ook een site zijn, of een app voor een smartphone, een app voor een tablet, of een evenement, of… Lees meer >

Christiaan Weijts / Columnist nrc next

Full colour Sommige advertenties bezorgen je meer denkwerk dan de artikelen er omheen. Zo verscheen er twee weken geleden op pagina 3 van NRC Handelsblad eentje met de tekst: “Uitvaartcompact feliciteert de NRC met de… Lees meer >

Fifi Schwarz / Directeur St. Krant in de Klas

Oude + nieuwe media = nieuwsmedia! Regelmatig, als ik me bij een bijeenkomst aan anderen voorstel (Fifi Schwarz, directeur Stichting Krant in de Klas) krijg ik steevast de opmerking: Wat leuk dat de oude… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Gelukkig nieuw(s)jaar Financiële crisis of niet, de technologische en digitale ontwikkelingen zijn in een spectaculair tempo doorgegaan in 2010. Het medialandschap wordt rijker en innovatiever terwijl de mediabehoeften van de consument eigenlijk niet… Lees meer >

Arnout Robbe / Copywriter DDB

Hou je vast, alles beweegt Het zijn bijzondere tijden. In verschillende opzichten, maar laat ik me beperken tot de stand van zaken in het medialandschap. Waar gaat het heen?! Een schitterende onzekerheid. Die welbeschouwd meer… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Wat is een dagblad? Heeft u al dat filmpje gezien waarin een vader aan de keukentafel zijn krantje zit te lezen op een iPad en vervolgens onbewust een vlieg doodslaat met datzelfde apparaat… Daarom… Lees meer >

Erik Grimm / Hoofd Onderzoek Cebuco

Clicks en volle karren Met nog drie onderzoeksvoorstellen te gaan, verslapte mijn aandacht. De zon op de ramen en de lunch begonnen op deze vrijdagmiddag hun tol te eisen. Daar kwam echter abrupt een einde… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.