John Faasse, Uitbijter

Bezorgcrisis

Ter gelegenheid van ons huwelijk kregen wij van mijn schoonouders een jaarabonnement op Trouw. Dat is inmiddels 27 jaar geleden. Je had toen nog geen minister die kranten cadeau deed. Ik ben overigens bang dat dit ideetje van Plasterk de economie niet genoeg stimuleert om overeind te blijven in het komende bezuinigingsgeweld. Trouw lezen we nog steeds, tegenwoordig aangevuld met NRC Next en een weekendabonnement op de ‘echte’ NRC. Ik sta ’s morgens een uur eerder op om de krant te kunnen lezen voordat ik op de fiets stap. Het ergste dat je kan overkomen is dat je om half zeven beneden komt en er nog geen krant ligt. Ik heb de pest aan herrie ’s morgens en daar hoort de TV ook bij. Dus op zo’n moment ga ik uit arren moede maar een stukje lezen in de Dikke Van Dam. Ik ben inmiddels halverwege de Grote Johannes. Dat zegt meer over de bezorgkwaliteit dan over mijn leessnelheid. Nu is er weer een nieuwe bezorger. Pas kregen we drie dagen achtereen wel NRC Next, maar geen Trouw. Ik kwam er achter dat je beter niet teveel kunt schelden tegen de voice computer van de ‘bezorgservice’, want dan verstaat ze je postcode niet. Mits gezegend met de zelfbeheersing van een ervaren Zen-meester kun je op het laatst een echt mens aan de lijn krijgen. De krant zal worden nabezorgd. Daar weet onze nieuwe bezorger helaas niks van. Die gooit een dag later voor de vorm een Volkskrant van een dag oud in de bus. Op maandag ga ik trouwens ook niet meer aan een krant van zaterdag beginnen. Maar misschien biedt de crisis uitkomst. In tijden van banenschaarste wordt kranten bezorgen tenslotte weer een benijdenswaardige bezigheid. Als alle ouders en schoonouders hun uitwonende kinderen nu nog een betaald jaarabonnement op een dagblad naar keuze cadeau doen, komt het met de krant weer helemaal goed.

19 04 2009

Archief

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Effectiviteit vs. creativiteit. Bijna vijf jaar geleden organiseerde De Telegraaf een inhaakwedstrijd. Uit alle inhakers van de Olympische Spelen 2008 zouden we een winnaar toekennen. Maar, zo redeneerden we: de krant wordt gemaakt voor lezers,… Lees meer >

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Opportunistisch inhaken. De troonwisseling gaat een gigantisch inhaakevent worden en volgens GfK kunnen we rekenen op een supermarktomzet die het dubbele (!!) is van de periode voorafgaand aan een WK Voetbal.… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken! Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard! Is de nieuwsmediabranche zichzelf… Lees meer >

Chris Paulussen / Hoofd Opinie ED

De krant moet ertoe doen. Beste lezer - Als journalist mag je, nee moet je soms mensen het hemd van het lijf vragen. Als dat nodig is om een verhaal rond te krijgen… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Reclame Reactie Onderzoek, 37 jaar jong! Nieuwsmedia laten geen middel ongemoeid om hun publiek op maat te bedienen. Er is haast geen mediumtype te bedenken dat niet in stelling wordt gebracht om ons… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Van stropdas naar app. Vroeger werd een accountmanager bij mediabureaus steevast ‘wandelende tariefkaart met stropdas’ genoemd. In iedere grap zit een kern van waarheid, maar in dit geval kon je het als koopsignaal beschouwen.… Lees meer >

Olaf Croon / directeur Cebuco

Stel de lezer centraal. De mediawereld staat op zijn kop, mediapartijen denken na over nieuwe vormen van communicatie, de beschikbare kanalen en de juiste verdienmodellen. Adverteerders willen de slag niet missen en zijn bereid… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Kritische verdiepingzoeker met de billen bloot. Er zijn mensen die angst hebben voor online cookies. Door deze techniek weten de online marketeers precies waar je interesses liggen en krijg je online aanbiedingen op maat.… Lees meer >

Andre Vis / Hoofdredacteur De Twentsche Courant Tubantia

Hij is niet dood, hij leeft. Er heerst een chronisch misverstand hier ten lande. Een krant wordt als een krant gezien. Als een dagblad dat bij u rond de klok van zeven uur des ochtends… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.