John Faasse, Uitbijter

Bezorgcrisis

Ter gelegenheid van ons huwelijk kregen wij van mijn schoonouders een jaarabonnement op Trouw. Dat is inmiddels 27 jaar geleden. Je had toen nog geen minister die kranten cadeau deed. Ik ben overigens bang dat dit ideetje van Plasterk de economie niet genoeg stimuleert om overeind te blijven in het komende bezuinigingsgeweld. Trouw lezen we nog steeds, tegenwoordig aangevuld met NRC Next en een weekendabonnement op de ‘echte’ NRC. Ik sta ’s morgens een uur eerder op om de krant te kunnen lezen voordat ik op de fiets stap. Het ergste dat je kan overkomen is dat je om half zeven beneden komt en er nog geen krant ligt. Ik heb de pest aan herrie ’s morgens en daar hoort de TV ook bij. Dus op zo’n moment ga ik uit arren moede maar een stukje lezen in de Dikke Van Dam. Ik ben inmiddels halverwege de Grote Johannes. Dat zegt meer over de bezorgkwaliteit dan over mijn leessnelheid. Nu is er weer een nieuwe bezorger. Pas kregen we drie dagen achtereen wel NRC Next, maar geen Trouw. Ik kwam er achter dat je beter niet teveel kunt schelden tegen de voice computer van de ‘bezorgservice’, want dan verstaat ze je postcode niet. Mits gezegend met de zelfbeheersing van een ervaren Zen-meester kun je op het laatst een echt mens aan de lijn krijgen. De krant zal worden nabezorgd. Daar weet onze nieuwe bezorger helaas niks van. Die gooit een dag later voor de vorm een Volkskrant van een dag oud in de bus. Op maandag ga ik trouwens ook niet meer aan een krant van zaterdag beginnen. Maar misschien biedt de crisis uitkomst. In tijden van banenschaarste wordt kranten bezorgen tenslotte weer een benijdenswaardige bezigheid. Als alle ouders en schoonouders hun uitwonende kinderen nu nog een betaald jaarabonnement op een dagblad naar keuze cadeau doen, komt het met de krant weer helemaal goed.

19 04 2009

Archief

Erik Grimm / Research Director Cebuco

De adverteerder heeft anno 2011 een groeiende behoefte aan goede ROI-cijfers voor zijn reclame-uitgaven. Hij heeft de wens om gekwantificeerd te zien hoeveel lezers zijn uiting hebben opgemerkt en gelezen. Het liefst krijgt hij ook… Lees meer >

Jacques Kuyf / voorzitter NDP Nieuwsmedia

Welkom op de nieuwe site van Cebuco. De vernieuwing die u ziet is niet alleen cosmetisch van aard. Het staat symbool voor de nieuwe strategie van NDP Nieuwsmedia. De oriëntatie en… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

MERKEN VERSTERKEN MERKEN. Een dagblad is allang veel meer dan een papieren product. Een dagblad kan ook een site zijn, of een app voor een smartphone, een app voor een tablet, of een evenement, of… Lees meer >

Christiaan Weijts / Columnist nrc next

Full colour Sommige advertenties bezorgen je meer denkwerk dan de artikelen er omheen. Zo verscheen er twee weken geleden op pagina 3 van NRC Handelsblad eentje met de tekst: “Uitvaartcompact feliciteert de NRC met de… Lees meer >

Fifi Schwarz / Directeur St. Krant in de Klas

Oude + nieuwe media = nieuwsmedia! Regelmatig, als ik me bij een bijeenkomst aan anderen voorstel (Fifi Schwarz, directeur Stichting Krant in de Klas) krijg ik steevast de opmerking: Wat leuk dat de oude… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Gelukkig nieuw(s)jaar Financiële crisis of niet, de technologische en digitale ontwikkelingen zijn in een spectaculair tempo doorgegaan in 2010. Het medialandschap wordt rijker en innovatiever terwijl de mediabehoeften van de consument eigenlijk niet… Lees meer >

Arnout Robbe / Copywriter DDB

Hou je vast, alles beweegt Het zijn bijzondere tijden. In verschillende opzichten, maar laat ik me beperken tot de stand van zaken in het medialandschap. Waar gaat het heen?! Een schitterende onzekerheid. Die welbeschouwd meer… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Wat is een dagblad? Heeft u al dat filmpje gezien waarin een vader aan de keukentafel zijn krantje zit te lezen op een iPad en vervolgens onbewust een vlieg doodslaat met datzelfde apparaat… Daarom… Lees meer >

Erik Grimm / Hoofd Onderzoek Cebuco

Clicks en volle karren Met nog drie onderzoeksvoorstellen te gaan, verslapte mijn aandacht. De zon op de ramen en de lunch begonnen op deze vrijdagmiddag hun tol te eisen. Daar kwam echter abrupt een einde… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.