Marceline Beijer, CEO Kobalt

Ik vind dat in dit digitale tijdperk met een onuitputtelijke stroom aan (gratis) informatie, betaalde dagbladen steeds meer tegemoet moeten komen aan de behoefte van verdieping. Veel dagbladen hebben te kampen met dalende oplagecijfers, maar om dit te ‘compenseren’ wordt nogal eens de nadruk gelegd op het hoge bereik. Vanuit Kobalt zijn we juist bezig om adverteerders ervan te overtuigen dat niet bereik, maar kwaliteit tot minder ‘mediawaste’ leidt. Iets dat naar mijn mening dé kracht is en moet zijn van een dagblad.

Kwaliteit als aanvulling op de populaire dagbladsites, geroemd vanwege hun actualiteit. Door de ontwikkeling van mobiel internet is het mogelijk om werkelijk overal en altijd, met laptop of GSM, even de laatste nieuwsfeiten of voetbalstanden te checken. Maar ook kwaliteit als tegenhanger van ‘kort nieuws’ via de gratis dagbladen, of bijvoorbeeld via ‘narrowcasting’ op scholen, in horeca en OV. — Maar een betaalde krant, papier of heel hip als ePaper, gebruik je anders. Dat is een ritueel. Daar ga je voor zitten, op zoek naar een interessant achtergrondartikel, al dan niet naar aanleiding van een RSS-feed. 

Door nieuws in verschillende vormen en via diverse kanalen te ontsluiten, verzekeren dagbladen zich van hun toekomst. Adverteerders kunnen hun campagnes immers beter targeten, omdat elke vorm en manier waarop de content wordt aangeboden specifieke doelgroepen aanspreekt. Kwaliteit! 

Kobalt zit bovenop dergelijke mediatrends en -ontwikkelingen, want alleen dan kunnen we de meest effectieve strategie voor een adverteerder adviseren. Om dit te bewerkstelligen investeren we, al jaren, in mediakennis en -expertise door tools te ontwikkelen als Blue Delphi en de ROI-simulator, maar zeker ook door deelname aan initiatieven als de Cebuco Dagblad Academy. Wat is immers beter dan informatie uit eerste hand?

23 01 2009

Archief

Freek Paul / Managing Director Bureau Kellerman

Het kan wel in de krant! Waar je zou denken dat er met de mogelijkheden van nu op het medium televisie juist meer creatieve mogelijkheden zijn gekomen, is de realiteit helaas teleurstellend. Natuurlijk, er is… Lees meer >

Jonathan van het Reve / Columnist Het Parool

Geachte aanwezigen, Ik begrijp nog steeds niet precies wie u allemaal bent en wat u allemaal precies doet, maar ik krijg sterk de indruk dat er zonder u geen kranten zouden bestaan. Zonder mij zouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Inhaken, aanhaken of afhaken 2010 wordt het jaar van de Olympische spelen en het WK voetbal. Evenementen waar de hele (media) wereld zich op zal storten. En hoe meer goud Nederland wint hoe dikker… Lees meer >

Tom Tempelman / Algemeen Directeur NRp Dagbladen

2010 wordt een beter jaar! 2009 is een jaar dat we niet snel zullen vergeten. Er is veel geschreven over activiteiten en ontwikkelingen in dagbladenland, veelal negatief. Nagenoeg alle uitgevers hebben reorganisaties afgekondigd of… Lees meer >

Peter Dresmé / Zakelijk leider ADCN

Fanmail Mariannna Beets van Cebuco belt. Of ik een column wil schrijven voor de site. “Ja natuurlijk, leuk!” roep ik direct. “Waar wil je dat ik het over heb?” vraag ik onomwonden, maar daar… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Afwijking?! De zakelijk doelgroep schijnt af te wijken van gemiddeld Nederland, vooral als het gaat om lees- en kijkgedrag! De business doelgroep leest meer dan één krant, laat de partner boodschappen en het huishouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

All inclusive Dit jaar ben ik gezwicht voor de kinderen. Zon, zee en strand hebben ook mijn voorkeur maar dan het liefst een beetje rustig. Maar ja, als de kids geen vriendjes hebben dan… Lees meer >

Willem Jan Makkinga / Directeur uitgever Trouw

Adverteren in de Rimboe Mijn dochters van 10 en 7 jaar oud zijn giechelig enthousiast over het SBS 6 programma Belgen in de Rimboe. Eerlijk gezegd begrijp ik mijn kinderen wel. Het is een merkwaardige… Lees meer >

Julius Minnaar / CEO Universal Media

Ik ben een krantenlezer. Al vanaf mijn dertiende en daarmee schijn ik een wat atypisch profiel te hebben. Ik lees zo graag ’s ochtends de Volkskrant dat ik er eerder voor opsta en goed chagrijnig… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.