Marceline Beijer, CEO Kobalt

Ik vind dat in dit digitale tijdperk met een onuitputtelijke stroom aan (gratis) informatie, betaalde dagbladen steeds meer tegemoet moeten komen aan de behoefte van verdieping. Veel dagbladen hebben te kampen met dalende oplagecijfers, maar om dit te ‘compenseren’ wordt nogal eens de nadruk gelegd op het hoge bereik. Vanuit Kobalt zijn we juist bezig om adverteerders ervan te overtuigen dat niet bereik, maar kwaliteit tot minder ‘mediawaste’ leidt. Iets dat naar mijn mening dé kracht is en moet zijn van een dagblad.

Kwaliteit als aanvulling op de populaire dagbladsites, geroemd vanwege hun actualiteit. Door de ontwikkeling van mobiel internet is het mogelijk om werkelijk overal en altijd, met laptop of GSM, even de laatste nieuwsfeiten of voetbalstanden te checken. Maar ook kwaliteit als tegenhanger van ‘kort nieuws’ via de gratis dagbladen, of bijvoorbeeld via ‘narrowcasting’ op scholen, in horeca en OV. — Maar een betaalde krant, papier of heel hip als ePaper, gebruik je anders. Dat is een ritueel. Daar ga je voor zitten, op zoek naar een interessant achtergrondartikel, al dan niet naar aanleiding van een RSS-feed. 

Door nieuws in verschillende vormen en via diverse kanalen te ontsluiten, verzekeren dagbladen zich van hun toekomst. Adverteerders kunnen hun campagnes immers beter targeten, omdat elke vorm en manier waarop de content wordt aangeboden specifieke doelgroepen aanspreekt. Kwaliteit! 

Kobalt zit bovenop dergelijke mediatrends en -ontwikkelingen, want alleen dan kunnen we de meest effectieve strategie voor een adverteerder adviseren. Om dit te bewerkstelligen investeren we, al jaren, in mediakennis en -expertise door tools te ontwikkelen als Blue Delphi en de ROI-simulator, maar zeker ook door deelname aan initiatieven als de Cebuco Dagblad Academy. Wat is immers beter dan informatie uit eerste hand?

23 01 2009

Archief

Olaf Croon / Directeur Cebuco

“Björn Borg en Apple” generatie Spijkerbroek half op de billen zodat je Björn Borg boxer goed te zien is. Sneekers en bij voorkeur een ongeschoren kin. Veel papier, stiften en natuurlijk een macbook en… Lees meer >

John Faasse / Uitbijter

Bezorgcrisis Ter gelegenheid van ons huwelijk kregen wij van mijn schoonouders een jaarabonnement op Trouw. Dat is inmiddels 27 jaar geleden. Je had toen nog geen minister die kranten cadeau deed. Ik ben overigens… Lees meer >

Léon Bouwman / Hoofdredacteur Adformatie

Jury-sessies waarin reclamecampagnes worden beoordeeld zijn als kabinetsformaties, of onderhandelingen over crisis-reddingsplannen. Een complex proces van praten, kijken, denken en aftasten gaat aan het vellen van een werkelijk oordeel vooraf. Met wat voor gezelschap heb… Lees meer >

Aaf Brandt Corstius / columnist / auteur

Een tijdje geleden werd ik opgebeld door de eindredacteur van nrc.next, de krant waar ik dagelijks een column in schrijf. Hij belt me haast elke dag op, om een foutje in mijn column te melden,… Lees meer >

Alfred Levi / Directeur 3MO

 INTRODUCTIE Goedenavond dames en heren. Dank voor uitnodiging, die ik graag aanneem. Zelf in Parool geschreven tijdens mijn studie, lees zes kranten, zaterdagochtend ritueel. Met name omdat de dagblad branche in een moeilijk vaarwater zit… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

What's new? Cebuco heeft een nieuwe huisstijl, een nieuwe site, een nieuwe nieuwsbrief en een nieuwe directeur. Een aantal zaken verandert echter niet zomaar. Cebuco blijft zich natuurlijk hard maken voor de dagbladen en de… Lees meer >

Luuk Ros / hoofd-redacteur Marketing Tribune

Ik vind het hoog tijd dat adverteerders zich eens gaan bemoeien met de krant die ik door mijn bus geduwd krijg. De grootste valkuil van iedere marketeer is het verschijnsel dat je jezelf als de… Lees meer >

Marceline Beijer / CEO Kobalt

Ik vind dat in dit digitale tijdperk met een onuitputtelijke stroom aan (gratis) informatie, betaalde dagbladen steeds meer tegemoet moeten komen aan de behoefte van verdieping. Veel dagbladen hebben te kampen met dalende oplagecijfers, maar… Lees meer >

 
home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.