Olaf Croon, Directeur Cebuco

What's new?

Cebuco heeft een nieuwe huisstijl, een nieuwe site, een nieuwe nieuwsbrief en een nieuwe directeur. Een aantal zaken verandert echter niet zomaar. Cebuco blijft zich natuurlijk hard maken voor de dagbladen en de dagbladsites. De Dagblad Academie waarmee we vorig jaar gestart zijn wordt wegens groot succes voortgezet en binnenkort vieren we alweer de vierde editie van de uitreiking van Dagbladgoud. Initiatieven die nog niet zo heel lang geleden volstrekt nieuw waren, maar inmiddels niet meer weg te denken zijn. Sommige zaken zijn zo sterk dat ze geen vernieuwing behoeven. Onze pay off “De Krant verslaat alles” is nog steeds actueel, scherp, dekt de lading en is misschien wel meer waar dan ooit…

So what’s new?

De dagbladen vernieuwen om voorop te blijven lopen. Vanuit sterke merken ontwikkelen uitgevers door. Formaten veranderen, nieuwe concepten worden toegevoegd, en ook de online merken worden steeds belangrijker. Cijfers wijzen uit dat het afgelopen jaar de dagbladsites gemiddeld 30% meer bezocht werden dan in 2007. Bijna 6,5 miljoen mensen bezoeken één of meer dagbladsites per maand. Gaat dat ten koste van het lezen van dagbladen? Neen, het bereik van dagbladen blijft stabiel: 9,5 miljoen mensen lezen iedere dag weer de papieren krant. Online voegt daar substantieel iets aan toe. Aantrekkelijk voor de consument, aantrekkelijk voor de adverteerder, aantrekkelijk voor de uitgever.

So what’s new?

Onze digitale nieuwsbrief die je steeds op de hoogte houdt van nieuws over dagbladen. En onze website, met alle ins en outs over adverteren in dagbladen, voor alle media experts die het maximale uit hun campagnes willen halen.

16 02 2009

Archief

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Effectiviteit vs. creativiteit. Bijna vijf jaar geleden organiseerde De Telegraaf een inhaakwedstrijd. Uit alle inhakers van de Olympische Spelen 2008 zouden we een winnaar toekennen. Maar, zo redeneerden we: de krant wordt gemaakt voor lezers,… Lees meer >

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Opportunistisch inhaken. De troonwisseling gaat een gigantisch inhaakevent worden en volgens GfK kunnen we rekenen op een supermarktomzet die het dubbele (!!) is van de periode voorafgaand aan een WK Voetbal.… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken! Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard! Is de nieuwsmediabranche zichzelf… Lees meer >

Chris Paulussen / Hoofd Opinie ED

De krant moet ertoe doen. Beste lezer - Als journalist mag je, nee moet je soms mensen het hemd van het lijf vragen. Als dat nodig is om een verhaal rond te krijgen… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Reclame Reactie Onderzoek, 37 jaar jong! Nieuwsmedia laten geen middel ongemoeid om hun publiek op maat te bedienen. Er is haast geen mediumtype te bedenken dat niet in stelling wordt gebracht om ons… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Van stropdas naar app. Vroeger werd een accountmanager bij mediabureaus steevast ‘wandelende tariefkaart met stropdas’ genoemd. In iedere grap zit een kern van waarheid, maar in dit geval kon je het als koopsignaal beschouwen.… Lees meer >

Olaf Croon / directeur Cebuco

Stel de lezer centraal. De mediawereld staat op zijn kop, mediapartijen denken na over nieuwe vormen van communicatie, de beschikbare kanalen en de juiste verdienmodellen. Adverteerders willen de slag niet missen en zijn bereid… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Kritische verdiepingzoeker met de billen bloot. Er zijn mensen die angst hebben voor online cookies. Door deze techniek weten de online marketeers precies waar je interesses liggen en krijg je online aanbiedingen op maat.… Lees meer >

Andre Vis / Hoofdredacteur De Twentsche Courant Tubantia

Hij is niet dood, hij leeft. Er heerst een chronisch misverstand hier ten lande. Een krant wordt als een krant gezien. Als een dagblad dat bij u rond de klok van zeven uur des ochtends… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.