Olaf Croon, Directeur Cebuco

“Björn Borg en Apple” generatie

Spijkerbroek half op de billen zodat je Björn Borg boxer goed te zien is. Sneekers en bij voorkeur een ongeschoren kin. Veel papier, stiften en natuurlijk een macbook en een iphone. Jonge creatieven uit heel Europa lijken een uniform gedrag te vertonen als het gaat om hulpmiddelen en uiterlijk vertoon.
Wie na 1,5 dag het beste dagbladadvertentie-concept kon presenteren mocht zich Best Yet winnaar 2009 noemen. Mooi is het om te zien hoeveel creatieve inspiratie de jonge teams krijgen uit een inspirerende briefing en een competitieve omgeving.
20 teams uit 10 Europese landen mochten vorige week in London de strijd aangaan. Met de London 2012 Olympic Games voor de boeg is een vergelijking snel gemaakt. Meedoen op Europees niveau was bijna belangrijker dan winnen!! Of is het toch de schijn die bedriegt. Als 40 jongeren op een donderdagavond liever naar het hotel gaan om nog door te werken, in plaats van het nachtleven van London in te duiken, dan zegt dat veel. Vrijdagmiddag om vier uur moeten de concepten presentabel ingeleverd worden bij de jury. Kwart voor vier rennen de laatste verwilderde deelnemers nog rond op zoek naar nieuwe vellen papier om de schetsen te perfectioneren. Er telt maar 1 ding; de knikkers. Een podiumplek is het doel, want dan tel je toch echt mee.

Hoe mooi is het dan om te kunnen melden dat het Nederlandse team een schitterende zilvere plek heeft gehaald. Er was een finishfoto voor nodig om de winnaar te bepalen maar uiteindelijk is het geworden; 1 België, 2 Nederland en op respectabele afstand 3 Zweden. Job en Paul gefeliciteerd en ik weet zeker dat jullie nog vele mooie dagbladadvertenties gaan maken.

13 05 2009

Archief

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Effectiviteit vs. creativiteit. Bijna vijf jaar geleden organiseerde De Telegraaf een inhaakwedstrijd. Uit alle inhakers van de Olympische Spelen 2008 zouden we een winnaar toekennen. Maar, zo redeneerden we: de krant wordt gemaakt voor lezers,… Lees meer >

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Opportunistisch inhaken. De troonwisseling gaat een gigantisch inhaakevent worden en volgens GfK kunnen we rekenen op een supermarktomzet die het dubbele (!!) is van de periode voorafgaand aan een WK Voetbal.… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken! Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard! Is de nieuwsmediabranche zichzelf… Lees meer >

Chris Paulussen / Hoofd Opinie ED

De krant moet ertoe doen. Beste lezer - Als journalist mag je, nee moet je soms mensen het hemd van het lijf vragen. Als dat nodig is om een verhaal rond te krijgen… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Reclame Reactie Onderzoek, 37 jaar jong! Nieuwsmedia laten geen middel ongemoeid om hun publiek op maat te bedienen. Er is haast geen mediumtype te bedenken dat niet in stelling wordt gebracht om ons… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Van stropdas naar app. Vroeger werd een accountmanager bij mediabureaus steevast ‘wandelende tariefkaart met stropdas’ genoemd. In iedere grap zit een kern van waarheid, maar in dit geval kon je het als koopsignaal beschouwen.… Lees meer >

Olaf Croon / directeur Cebuco

Stel de lezer centraal. De mediawereld staat op zijn kop, mediapartijen denken na over nieuwe vormen van communicatie, de beschikbare kanalen en de juiste verdienmodellen. Adverteerders willen de slag niet missen en zijn bereid… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Kritische verdiepingzoeker met de billen bloot. Er zijn mensen die angst hebben voor online cookies. Door deze techniek weten de online marketeers precies waar je interesses liggen en krijg je online aanbiedingen op maat.… Lees meer >

Andre Vis / Hoofdredacteur De Twentsche Courant Tubantia

Hij is niet dood, hij leeft. Er heerst een chronisch misverstand hier ten lande. Een krant wordt als een krant gezien. Als een dagblad dat bij u rond de klok van zeven uur des ochtends… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.