Olaf Croon, Directeur Cebuco

“Björn Borg en Apple” generatie

Spijkerbroek half op de billen zodat je Björn Borg boxer goed te zien is. Sneekers en bij voorkeur een ongeschoren kin. Veel papier, stiften en natuurlijk een macbook en een iphone. Jonge creatieven uit heel Europa lijken een uniform gedrag te vertonen als het gaat om hulpmiddelen en uiterlijk vertoon.
Wie na 1,5 dag het beste dagbladadvertentie-concept kon presenteren mocht zich Best Yet winnaar 2009 noemen. Mooi is het om te zien hoeveel creatieve inspiratie de jonge teams krijgen uit een inspirerende briefing en een competitieve omgeving.
20 teams uit 10 Europese landen mochten vorige week in London de strijd aangaan. Met de London 2012 Olympic Games voor de boeg is een vergelijking snel gemaakt. Meedoen op Europees niveau was bijna belangrijker dan winnen!! Of is het toch de schijn die bedriegt. Als 40 jongeren op een donderdagavond liever naar het hotel gaan om nog door te werken, in plaats van het nachtleven van London in te duiken, dan zegt dat veel. Vrijdagmiddag om vier uur moeten de concepten presentabel ingeleverd worden bij de jury. Kwart voor vier rennen de laatste verwilderde deelnemers nog rond op zoek naar nieuwe vellen papier om de schetsen te perfectioneren. Er telt maar 1 ding; de knikkers. Een podiumplek is het doel, want dan tel je toch echt mee.

Hoe mooi is het dan om te kunnen melden dat het Nederlandse team een schitterende zilvere plek heeft gehaald. Er was een finishfoto voor nodig om de winnaar te bepalen maar uiteindelijk is het geworden; 1 België, 2 Nederland en op respectabele afstand 3 Zweden. Job en Paul gefeliciteerd en ik weet zeker dat jullie nog vele mooie dagbladadvertenties gaan maken.

13 05 2009

Archief

Freek Paul / Managing Director Bureau Kellerman

Het kan wel in de krant! Waar je zou denken dat er met de mogelijkheden van nu op het medium televisie juist meer creatieve mogelijkheden zijn gekomen, is de realiteit helaas teleurstellend. Natuurlijk, er is… Lees meer >

Jonathan van het Reve / Columnist Het Parool

Geachte aanwezigen, Ik begrijp nog steeds niet precies wie u allemaal bent en wat u allemaal precies doet, maar ik krijg sterk de indruk dat er zonder u geen kranten zouden bestaan. Zonder mij zouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Inhaken, aanhaken of afhaken 2010 wordt het jaar van de Olympische spelen en het WK voetbal. Evenementen waar de hele (media) wereld zich op zal storten. En hoe meer goud Nederland wint hoe dikker… Lees meer >

Tom Tempelman / Algemeen Directeur NRp Dagbladen

2010 wordt een beter jaar! 2009 is een jaar dat we niet snel zullen vergeten. Er is veel geschreven over activiteiten en ontwikkelingen in dagbladenland, veelal negatief. Nagenoeg alle uitgevers hebben reorganisaties afgekondigd of… Lees meer >

Peter Dresmé / Zakelijk leider ADCN

Fanmail Mariannna Beets van Cebuco belt. Of ik een column wil schrijven voor de site. “Ja natuurlijk, leuk!” roep ik direct. “Waar wil je dat ik het over heb?” vraag ik onomwonden, maar daar… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Afwijking?! De zakelijk doelgroep schijnt af te wijken van gemiddeld Nederland, vooral als het gaat om lees- en kijkgedrag! De business doelgroep leest meer dan één krant, laat de partner boodschappen en het huishouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

All inclusive Dit jaar ben ik gezwicht voor de kinderen. Zon, zee en strand hebben ook mijn voorkeur maar dan het liefst een beetje rustig. Maar ja, als de kids geen vriendjes hebben dan… Lees meer >

Willem Jan Makkinga / Directeur uitgever Trouw

Adverteren in de Rimboe Mijn dochters van 10 en 7 jaar oud zijn giechelig enthousiast over het SBS 6 programma Belgen in de Rimboe. Eerlijk gezegd begrijp ik mijn kinderen wel. Het is een merkwaardige… Lees meer >

Julius Minnaar / CEO Universal Media

Ik ben een krantenlezer. Al vanaf mijn dertiende en daarmee schijn ik een wat atypisch profiel te hebben. Ik lees zo graag ’s ochtends de Volkskrant dat ik er eerder voor opsta en goed chagrijnig… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.