Olaf Croon, Directeur Cebuco

“Björn Borg en Apple” generatie

Spijkerbroek half op de billen zodat je Björn Borg boxer goed te zien is. Sneekers en bij voorkeur een ongeschoren kin. Veel papier, stiften en natuurlijk een macbook en een iphone. Jonge creatieven uit heel Europa lijken een uniform gedrag te vertonen als het gaat om hulpmiddelen en uiterlijk vertoon.
Wie na 1,5 dag het beste dagbladadvertentie-concept kon presenteren mocht zich Best Yet winnaar 2009 noemen. Mooi is het om te zien hoeveel creatieve inspiratie de jonge teams krijgen uit een inspirerende briefing en een competitieve omgeving.
20 teams uit 10 Europese landen mochten vorige week in London de strijd aangaan. Met de London 2012 Olympic Games voor de boeg is een vergelijking snel gemaakt. Meedoen op Europees niveau was bijna belangrijker dan winnen!! Of is het toch de schijn die bedriegt. Als 40 jongeren op een donderdagavond liever naar het hotel gaan om nog door te werken, in plaats van het nachtleven van London in te duiken, dan zegt dat veel. Vrijdagmiddag om vier uur moeten de concepten presentabel ingeleverd worden bij de jury. Kwart voor vier rennen de laatste verwilderde deelnemers nog rond op zoek naar nieuwe vellen papier om de schetsen te perfectioneren. Er telt maar 1 ding; de knikkers. Een podiumplek is het doel, want dan tel je toch echt mee.

Hoe mooi is het dan om te kunnen melden dat het Nederlandse team een schitterende zilvere plek heeft gehaald. Er was een finishfoto voor nodig om de winnaar te bepalen maar uiteindelijk is het geworden; 1 België, 2 Nederland en op respectabele afstand 3 Zweden. Job en Paul gefeliciteerd en ik weet zeker dat jullie nog vele mooie dagbladadvertenties gaan maken.

13 05 2009

Archief

Olaf Croon / Directeur Cebuco

“Björn Borg en Apple” generatie Spijkerbroek half op de billen zodat je Björn Borg boxer goed te zien is. Sneekers en bij voorkeur een ongeschoren kin. Veel papier, stiften en natuurlijk een macbook en… Lees meer >

John Faasse / Uitbijter

Bezorgcrisis Ter gelegenheid van ons huwelijk kregen wij van mijn schoonouders een jaarabonnement op Trouw. Dat is inmiddels 27 jaar geleden. Je had toen nog geen minister die kranten cadeau deed. Ik ben overigens… Lees meer >

Léon Bouwman / Hoofdredacteur Adformatie

Jury-sessies waarin reclamecampagnes worden beoordeeld zijn als kabinetsformaties, of onderhandelingen over crisis-reddingsplannen. Een complex proces van praten, kijken, denken en aftasten gaat aan het vellen van een werkelijk oordeel vooraf. Met wat voor gezelschap heb… Lees meer >

Aaf Brandt Corstius / columnist / auteur

Een tijdje geleden werd ik opgebeld door de eindredacteur van nrc.next, de krant waar ik dagelijks een column in schrijf. Hij belt me haast elke dag op, om een foutje in mijn column te melden,… Lees meer >

Alfred Levi / Directeur 3MO

 INTRODUCTIE Goedenavond dames en heren. Dank voor uitnodiging, die ik graag aanneem. Zelf in Parool geschreven tijdens mijn studie, lees zes kranten, zaterdagochtend ritueel. Met name omdat de dagblad branche in een moeilijk vaarwater zit… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

What's new? Cebuco heeft een nieuwe huisstijl, een nieuwe site, een nieuwe nieuwsbrief en een nieuwe directeur. Een aantal zaken verandert echter niet zomaar. Cebuco blijft zich natuurlijk hard maken voor de dagbladen en de… Lees meer >

Luuk Ros / hoofd-redacteur Marketing Tribune

Ik vind het hoog tijd dat adverteerders zich eens gaan bemoeien met de krant die ik door mijn bus geduwd krijg. De grootste valkuil van iedere marketeer is het verschijnsel dat je jezelf als de… Lees meer >

Marceline Beijer / CEO Kobalt

Ik vind dat in dit digitale tijdperk met een onuitputtelijke stroom aan (gratis) informatie, betaalde dagbladen steeds meer tegemoet moeten komen aan de behoefte van verdieping. Veel dagbladen hebben te kampen met dalende oplagecijfers, maar… Lees meer >

 
home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.