Olaf Croon, Directeur Cebuco

“Björn Borg en Apple” generatie

Spijkerbroek half op de billen zodat je Björn Borg boxer goed te zien is. Sneekers en bij voorkeur een ongeschoren kin. Veel papier, stiften en natuurlijk een macbook en een iphone. Jonge creatieven uit heel Europa lijken een uniform gedrag te vertonen als het gaat om hulpmiddelen en uiterlijk vertoon.
Wie na 1,5 dag het beste dagbladadvertentie-concept kon presenteren mocht zich Best Yet winnaar 2009 noemen. Mooi is het om te zien hoeveel creatieve inspiratie de jonge teams krijgen uit een inspirerende briefing en een competitieve omgeving.
20 teams uit 10 Europese landen mochten vorige week in London de strijd aangaan. Met de London 2012 Olympic Games voor de boeg is een vergelijking snel gemaakt. Meedoen op Europees niveau was bijna belangrijker dan winnen!! Of is het toch de schijn die bedriegt. Als 40 jongeren op een donderdagavond liever naar het hotel gaan om nog door te werken, in plaats van het nachtleven van London in te duiken, dan zegt dat veel. Vrijdagmiddag om vier uur moeten de concepten presentabel ingeleverd worden bij de jury. Kwart voor vier rennen de laatste verwilderde deelnemers nog rond op zoek naar nieuwe vellen papier om de schetsen te perfectioneren. Er telt maar 1 ding; de knikkers. Een podiumplek is het doel, want dan tel je toch echt mee.

Hoe mooi is het dan om te kunnen melden dat het Nederlandse team een schitterende zilvere plek heeft gehaald. Er was een finishfoto voor nodig om de winnaar te bepalen maar uiteindelijk is het geworden; 1 België, 2 Nederland en op respectabele afstand 3 Zweden. Job en Paul gefeliciteerd en ik weet zeker dat jullie nog vele mooie dagbladadvertenties gaan maken.

13 05 2009

Archief

Erik Grimm / Research Director Cebuco

De adverteerder heeft anno 2011 een groeiende behoefte aan goede ROI-cijfers voor zijn reclame-uitgaven. Hij heeft de wens om gekwantificeerd te zien hoeveel lezers zijn uiting hebben opgemerkt en gelezen. Het liefst krijgt hij ook… Lees meer >

Jacques Kuyf / voorzitter NDP Nieuwsmedia

Welkom op de nieuwe site van Cebuco. De vernieuwing die u ziet is niet alleen cosmetisch van aard. Het staat symbool voor de nieuwe strategie van NDP Nieuwsmedia. De oriëntatie en… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

MERKEN VERSTERKEN MERKEN. Een dagblad is allang veel meer dan een papieren product. Een dagblad kan ook een site zijn, of een app voor een smartphone, een app voor een tablet, of een evenement, of… Lees meer >

Christiaan Weijts / Columnist nrc next

Full colour Sommige advertenties bezorgen je meer denkwerk dan de artikelen er omheen. Zo verscheen er twee weken geleden op pagina 3 van NRC Handelsblad eentje met de tekst: “Uitvaartcompact feliciteert de NRC met de… Lees meer >

Fifi Schwarz / Directeur St. Krant in de Klas

Oude + nieuwe media = nieuwsmedia! Regelmatig, als ik me bij een bijeenkomst aan anderen voorstel (Fifi Schwarz, directeur Stichting Krant in de Klas) krijg ik steevast de opmerking: Wat leuk dat de oude… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Gelukkig nieuw(s)jaar Financiële crisis of niet, de technologische en digitale ontwikkelingen zijn in een spectaculair tempo doorgegaan in 2010. Het medialandschap wordt rijker en innovatiever terwijl de mediabehoeften van de consument eigenlijk niet… Lees meer >

Arnout Robbe / Copywriter DDB

Hou je vast, alles beweegt Het zijn bijzondere tijden. In verschillende opzichten, maar laat ik me beperken tot de stand van zaken in het medialandschap. Waar gaat het heen?! Een schitterende onzekerheid. Die welbeschouwd meer… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Wat is een dagblad? Heeft u al dat filmpje gezien waarin een vader aan de keukentafel zijn krantje zit te lezen op een iPad en vervolgens onbewust een vlieg doodslaat met datzelfde apparaat… Daarom… Lees meer >

Erik Grimm / Hoofd Onderzoek Cebuco

Clicks en volle karren Met nog drie onderzoeksvoorstellen te gaan, verslapte mijn aandacht. De zon op de ramen en de lunch begonnen op deze vrijdagmiddag hun tol te eisen. Daar kwam echter abrupt een einde… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.