Olaf Croon, Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken!
Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard!

Is de nieuwsmediabranche zichzelf hiermee opnieuw aan het uitvinden? Natuurlijk niet, de nieuwsmediabranche is in een sneltreinvaart aan het innoveren. En dat doet niets af aan de kracht van dragers zoals print. Print, tv, radio en de pc zijn onverminderd sterke kanalen en worden in grote mate gebruikt.

Een revolutionaire verandering is te zien in de nieuwsconsumptie op het gebied van mobiele devices. Met indexcijfers van 141 en 233 stijgt de nieuwsconsumptie op respectievelijk smartphones en tablets in een jaar tijd spectaculair.

Goed nieuws, want overall levert dit een sterke groei in de nieuwsmediaconsumptie op.

Toegevoegde waarde van nieuwsmerken
Het consumeren van nieuws verrijkt je leven, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Door de veelheid aan nieuws en zeker ook door de vele manieren waarop je nieuws tot je kan nemen. Nieuws is er altijd, en het nieuws is altijd impactvol. Het nieuws vertegenwoordigt in zichzelf relevantie en een urgentie. Mensen kiezen voor nieuwsmerken die ze vertrouwen, die het nieuws voor ze selecteren, analyseren en duiden. Nieuwsmedia stellen de burgers in staat om op basis van goede informatie keuzes te maken. En of dat via papier, tv, radio, internet of op een andere manier gebeurt, maakt dan niet uit.

Adverteerders zijn op zoek naar efficiënte communicatie en activatie. Nieuwsmerken zijn in staat mensen in het hart te raken. Simpelweg omdat de impact van het nieuws en het vertrouwen in de bron groot is. Ook weten de nieuwsmerken heel goed hoe ze hun doelgroepen moeten bereiken, via het juiste kanaal op het juiste moment. En dat is waar adverteerders naar op zoek zijn, daar start de samenwerking.

Sinds de komst van digitale media, lezen, kijken of luisteren mensen niet minder nieuws, ze doen het juist steeds meer. Op nieuwe manieren maar in de meeste gevallen diverser! De vele nieuwe initiatieven richting consumentenmarkt leveren interessante proposities op voor de adverteerders. Dit biedt nieuwe kansen. Nieuwsexploitanten en adverteerders zijn steeds beter in staat om samen in te spelen op de wensen van de consumenten.

Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws
Cebuco is het marketing platform van NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven. Veel leden zijn van oorsprong dagbladuitgevers maar de laatste 1,5 jaar zijn daar partijen als RTL Nieuws, ANP, BNR Nieuwsradio en Vrij Nederland bij gekomen. De transformatie van al deze partijen van primaire print-, tv- of radio-exploitanten naar multichanneluitgevers van nieuwscontent heeft de scope van Cebuco verbreed.

Uitgangspunt van Cebuco is dat het nieuws centraal staat, ieder platform waarop het nieuws wordt verspreid heeft eigen USP’s en draagt bij aan de mediamix.
'Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws', daar staat Cebuco voor.

28 02 2013

Archief

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Effectiviteit vs. creativiteit. Bijna vijf jaar geleden organiseerde De Telegraaf een inhaakwedstrijd. Uit alle inhakers van de Olympische Spelen 2008 zouden we een winnaar toekennen. Maar, zo redeneerden we: de krant wordt gemaakt voor lezers,… Lees meer >

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Opportunistisch inhaken. De troonwisseling gaat een gigantisch inhaakevent worden en volgens GfK kunnen we rekenen op een supermarktomzet die het dubbele (!!) is van de periode voorafgaand aan een WK Voetbal.… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken! Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard! Is de nieuwsmediabranche zichzelf… Lees meer >

Chris Paulussen / Hoofd Opinie ED

De krant moet ertoe doen. Beste lezer - Als journalist mag je, nee moet je soms mensen het hemd van het lijf vragen. Als dat nodig is om een verhaal rond te krijgen… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Reclame Reactie Onderzoek, 37 jaar jong! Nieuwsmedia laten geen middel ongemoeid om hun publiek op maat te bedienen. Er is haast geen mediumtype te bedenken dat niet in stelling wordt gebracht om ons… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Van stropdas naar app. Vroeger werd een accountmanager bij mediabureaus steevast ‘wandelende tariefkaart met stropdas’ genoemd. In iedere grap zit een kern van waarheid, maar in dit geval kon je het als koopsignaal beschouwen.… Lees meer >

Olaf Croon / directeur Cebuco

Stel de lezer centraal. De mediawereld staat op zijn kop, mediapartijen denken na over nieuwe vormen van communicatie, de beschikbare kanalen en de juiste verdienmodellen. Adverteerders willen de slag niet missen en zijn bereid… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Kritische verdiepingzoeker met de billen bloot. Er zijn mensen die angst hebben voor online cookies. Door deze techniek weten de online marketeers precies waar je interesses liggen en krijg je online aanbiedingen op maat.… Lees meer >

Andre Vis / Hoofdredacteur De Twentsche Courant Tubantia

Hij is niet dood, hij leeft. Er heerst een chronisch misverstand hier ten lande. Een krant wordt als een krant gezien. Als een dagblad dat bij u rond de klok van zeven uur des ochtends… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.