Olaf Croon, Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken!
Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard!

Is de nieuwsmediabranche zichzelf hiermee opnieuw aan het uitvinden? Natuurlijk niet, de nieuwsmediabranche is in een sneltreinvaart aan het innoveren. En dat doet niets af aan de kracht van dragers zoals print. Print, tv, radio en de pc zijn onverminderd sterke kanalen en worden in grote mate gebruikt.

Een revolutionaire verandering is te zien in de nieuwsconsumptie op het gebied van mobiele devices. Met indexcijfers van 141 en 233 stijgt de nieuwsconsumptie op respectievelijk smartphones en tablets in een jaar tijd spectaculair.

Goed nieuws, want overall levert dit een sterke groei in de nieuwsmediaconsumptie op.

Toegevoegde waarde van nieuwsmerken
Het consumeren van nieuws verrijkt je leven, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Door de veelheid aan nieuws en zeker ook door de vele manieren waarop je nieuws tot je kan nemen. Nieuws is er altijd, en het nieuws is altijd impactvol. Het nieuws vertegenwoordigt in zichzelf relevantie en een urgentie. Mensen kiezen voor nieuwsmerken die ze vertrouwen, die het nieuws voor ze selecteren, analyseren en duiden. Nieuwsmedia stellen de burgers in staat om op basis van goede informatie keuzes te maken. En of dat via papier, tv, radio, internet of op een andere manier gebeurt, maakt dan niet uit.

Adverteerders zijn op zoek naar efficiënte communicatie en activatie. Nieuwsmerken zijn in staat mensen in het hart te raken. Simpelweg omdat de impact van het nieuws en het vertrouwen in de bron groot is. Ook weten de nieuwsmerken heel goed hoe ze hun doelgroepen moeten bereiken, via het juiste kanaal op het juiste moment. En dat is waar adverteerders naar op zoek zijn, daar start de samenwerking.

Sinds de komst van digitale media, lezen, kijken of luisteren mensen niet minder nieuws, ze doen het juist steeds meer. Op nieuwe manieren maar in de meeste gevallen diverser! De vele nieuwe initiatieven richting consumentenmarkt leveren interessante proposities op voor de adverteerders. Dit biedt nieuwe kansen. Nieuwsexploitanten en adverteerders zijn steeds beter in staat om samen in te spelen op de wensen van de consumenten.

Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws
Cebuco is het marketing platform van NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven. Veel leden zijn van oorsprong dagbladuitgevers maar de laatste 1,5 jaar zijn daar partijen als RTL Nieuws, ANP, BNR Nieuwsradio en Vrij Nederland bij gekomen. De transformatie van al deze partijen van primaire print-, tv- of radio-exploitanten naar multichanneluitgevers van nieuwscontent heeft de scope van Cebuco verbreed.

Uitgangspunt van Cebuco is dat het nieuws centraal staat, ieder platform waarop het nieuws wordt verspreid heeft eigen USP’s en draagt bij aan de mediamix.
'Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws', daar staat Cebuco voor.

28 02 2013

Archief

Freek Paul / Managing Director Bureau Kellerman

Het kan wel in de krant! Waar je zou denken dat er met de mogelijkheden van nu op het medium televisie juist meer creatieve mogelijkheden zijn gekomen, is de realiteit helaas teleurstellend. Natuurlijk, er is… Lees meer >

Jonathan van het Reve / Columnist Het Parool

Geachte aanwezigen, Ik begrijp nog steeds niet precies wie u allemaal bent en wat u allemaal precies doet, maar ik krijg sterk de indruk dat er zonder u geen kranten zouden bestaan. Zonder mij zouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Inhaken, aanhaken of afhaken 2010 wordt het jaar van de Olympische spelen en het WK voetbal. Evenementen waar de hele (media) wereld zich op zal storten. En hoe meer goud Nederland wint hoe dikker… Lees meer >

Tom Tempelman / Algemeen Directeur NRp Dagbladen

2010 wordt een beter jaar! 2009 is een jaar dat we niet snel zullen vergeten. Er is veel geschreven over activiteiten en ontwikkelingen in dagbladenland, veelal negatief. Nagenoeg alle uitgevers hebben reorganisaties afgekondigd of… Lees meer >

Peter Dresmé / Zakelijk leider ADCN

Fanmail Mariannna Beets van Cebuco belt. Of ik een column wil schrijven voor de site. “Ja natuurlijk, leuk!” roep ik direct. “Waar wil je dat ik het over heb?” vraag ik onomwonden, maar daar… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Afwijking?! De zakelijk doelgroep schijnt af te wijken van gemiddeld Nederland, vooral als het gaat om lees- en kijkgedrag! De business doelgroep leest meer dan één krant, laat de partner boodschappen en het huishouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

All inclusive Dit jaar ben ik gezwicht voor de kinderen. Zon, zee en strand hebben ook mijn voorkeur maar dan het liefst een beetje rustig. Maar ja, als de kids geen vriendjes hebben dan… Lees meer >

Willem Jan Makkinga / Directeur uitgever Trouw

Adverteren in de Rimboe Mijn dochters van 10 en 7 jaar oud zijn giechelig enthousiast over het SBS 6 programma Belgen in de Rimboe. Eerlijk gezegd begrijp ik mijn kinderen wel. Het is een merkwaardige… Lees meer >

Julius Minnaar / CEO Universal Media

Ik ben een krantenlezer. Al vanaf mijn dertiende en daarmee schijn ik een wat atypisch profiel te hebben. Ik lees zo graag ’s ochtends de Volkskrant dat ik er eerder voor opsta en goed chagrijnig… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.