Olaf Croon, Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken!
Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard!

Is de nieuwsmediabranche zichzelf hiermee opnieuw aan het uitvinden? Natuurlijk niet, de nieuwsmediabranche is in een sneltreinvaart aan het innoveren. En dat doet niets af aan de kracht van dragers zoals print. Print, tv, radio en de pc zijn onverminderd sterke kanalen en worden in grote mate gebruikt.

Een revolutionaire verandering is te zien in de nieuwsconsumptie op het gebied van mobiele devices. Met indexcijfers van 141 en 233 stijgt de nieuwsconsumptie op respectievelijk smartphones en tablets in een jaar tijd spectaculair.

Goed nieuws, want overall levert dit een sterke groei in de nieuwsmediaconsumptie op.

Toegevoegde waarde van nieuwsmerken
Het consumeren van nieuws verrijkt je leven, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Door de veelheid aan nieuws en zeker ook door de vele manieren waarop je nieuws tot je kan nemen. Nieuws is er altijd, en het nieuws is altijd impactvol. Het nieuws vertegenwoordigt in zichzelf relevantie en een urgentie. Mensen kiezen voor nieuwsmerken die ze vertrouwen, die het nieuws voor ze selecteren, analyseren en duiden. Nieuwsmedia stellen de burgers in staat om op basis van goede informatie keuzes te maken. En of dat via papier, tv, radio, internet of op een andere manier gebeurt, maakt dan niet uit.

Adverteerders zijn op zoek naar efficiënte communicatie en activatie. Nieuwsmerken zijn in staat mensen in het hart te raken. Simpelweg omdat de impact van het nieuws en het vertrouwen in de bron groot is. Ook weten de nieuwsmerken heel goed hoe ze hun doelgroepen moeten bereiken, via het juiste kanaal op het juiste moment. En dat is waar adverteerders naar op zoek zijn, daar start de samenwerking.

Sinds de komst van digitale media, lezen, kijken of luisteren mensen niet minder nieuws, ze doen het juist steeds meer. Op nieuwe manieren maar in de meeste gevallen diverser! De vele nieuwe initiatieven richting consumentenmarkt leveren interessante proposities op voor de adverteerders. Dit biedt nieuwe kansen. Nieuwsexploitanten en adverteerders zijn steeds beter in staat om samen in te spelen op de wensen van de consumenten.

Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws
Cebuco is het marketing platform van NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven. Veel leden zijn van oorsprong dagbladuitgevers maar de laatste 1,5 jaar zijn daar partijen als RTL Nieuws, ANP, BNR Nieuwsradio en Vrij Nederland bij gekomen. De transformatie van al deze partijen van primaire print-, tv- of radio-exploitanten naar multichanneluitgevers van nieuwscontent heeft de scope van Cebuco verbreed.

Uitgangspunt van Cebuco is dat het nieuws centraal staat, ieder platform waarop het nieuws wordt verspreid heeft eigen USP’s en draagt bij aan de mediamix.
'Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws', daar staat Cebuco voor.

28 02 2013

Archief

Olaf Croon / Directeur Cebuco

“Björn Borg en Apple” generatie Spijkerbroek half op de billen zodat je Björn Borg boxer goed te zien is. Sneekers en bij voorkeur een ongeschoren kin. Veel papier, stiften en natuurlijk een macbook en… Lees meer >

John Faasse / Uitbijter

Bezorgcrisis Ter gelegenheid van ons huwelijk kregen wij van mijn schoonouders een jaarabonnement op Trouw. Dat is inmiddels 27 jaar geleden. Je had toen nog geen minister die kranten cadeau deed. Ik ben overigens… Lees meer >

Léon Bouwman / Hoofdredacteur Adformatie

Jury-sessies waarin reclamecampagnes worden beoordeeld zijn als kabinetsformaties, of onderhandelingen over crisis-reddingsplannen. Een complex proces van praten, kijken, denken en aftasten gaat aan het vellen van een werkelijk oordeel vooraf. Met wat voor gezelschap heb… Lees meer >

Aaf Brandt Corstius / columnist / auteur

Een tijdje geleden werd ik opgebeld door de eindredacteur van nrc.next, de krant waar ik dagelijks een column in schrijf. Hij belt me haast elke dag op, om een foutje in mijn column te melden,… Lees meer >

Alfred Levi / Directeur 3MO

 INTRODUCTIE Goedenavond dames en heren. Dank voor uitnodiging, die ik graag aanneem. Zelf in Parool geschreven tijdens mijn studie, lees zes kranten, zaterdagochtend ritueel. Met name omdat de dagblad branche in een moeilijk vaarwater zit… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

What's new? Cebuco heeft een nieuwe huisstijl, een nieuwe site, een nieuwe nieuwsbrief en een nieuwe directeur. Een aantal zaken verandert echter niet zomaar. Cebuco blijft zich natuurlijk hard maken voor de dagbladen en de… Lees meer >

Luuk Ros / hoofd-redacteur Marketing Tribune

Ik vind het hoog tijd dat adverteerders zich eens gaan bemoeien met de krant die ik door mijn bus geduwd krijg. De grootste valkuil van iedere marketeer is het verschijnsel dat je jezelf als de… Lees meer >

Marceline Beijer / CEO Kobalt

Ik vind dat in dit digitale tijdperk met een onuitputtelijke stroom aan (gratis) informatie, betaalde dagbladen steeds meer tegemoet moeten komen aan de behoefte van verdieping. Veel dagbladen hebben te kampen met dalende oplagecijfers, maar… Lees meer >

 
home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.