Olaf Croon, Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken!
Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard!

Is de nieuwsmediabranche zichzelf hiermee opnieuw aan het uitvinden? Natuurlijk niet, de nieuwsmediabranche is in een sneltreinvaart aan het innoveren. En dat doet niets af aan de kracht van dragers zoals print. Print, tv, radio en de pc zijn onverminderd sterke kanalen en worden in grote mate gebruikt.

Een revolutionaire verandering is te zien in de nieuwsconsumptie op het gebied van mobiele devices. Met indexcijfers van 141 en 233 stijgt de nieuwsconsumptie op respectievelijk smartphones en tablets in een jaar tijd spectaculair.

Goed nieuws, want overall levert dit een sterke groei in de nieuwsmediaconsumptie op.

Toegevoegde waarde van nieuwsmerken
Het consumeren van nieuws verrijkt je leven, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Door de veelheid aan nieuws en zeker ook door de vele manieren waarop je nieuws tot je kan nemen. Nieuws is er altijd, en het nieuws is altijd impactvol. Het nieuws vertegenwoordigt in zichzelf relevantie en een urgentie. Mensen kiezen voor nieuwsmerken die ze vertrouwen, die het nieuws voor ze selecteren, analyseren en duiden. Nieuwsmedia stellen de burgers in staat om op basis van goede informatie keuzes te maken. En of dat via papier, tv, radio, internet of op een andere manier gebeurt, maakt dan niet uit.

Adverteerders zijn op zoek naar efficiënte communicatie en activatie. Nieuwsmerken zijn in staat mensen in het hart te raken. Simpelweg omdat de impact van het nieuws en het vertrouwen in de bron groot is. Ook weten de nieuwsmerken heel goed hoe ze hun doelgroepen moeten bereiken, via het juiste kanaal op het juiste moment. En dat is waar adverteerders naar op zoek zijn, daar start de samenwerking.

Sinds de komst van digitale media, lezen, kijken of luisteren mensen niet minder nieuws, ze doen het juist steeds meer. Op nieuwe manieren maar in de meeste gevallen diverser! De vele nieuwe initiatieven richting consumentenmarkt leveren interessante proposities op voor de adverteerders. Dit biedt nieuwe kansen. Nieuwsexploitanten en adverteerders zijn steeds beter in staat om samen in te spelen op de wensen van de consumenten.

Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws
Cebuco is het marketing platform van NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven. Veel leden zijn van oorsprong dagbladuitgevers maar de laatste 1,5 jaar zijn daar partijen als RTL Nieuws, ANP, BNR Nieuwsradio en Vrij Nederland bij gekomen. De transformatie van al deze partijen van primaire print-, tv- of radio-exploitanten naar multichanneluitgevers van nieuwscontent heeft de scope van Cebuco verbreed.

Uitgangspunt van Cebuco is dat het nieuws centraal staat, ieder platform waarop het nieuws wordt verspreid heeft eigen USP’s en draagt bij aan de mediamix.
'Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws', daar staat Cebuco voor.

28 02 2013

Archief

Erik Grimm / Research Director Cebuco

De adverteerder heeft anno 2011 een groeiende behoefte aan goede ROI-cijfers voor zijn reclame-uitgaven. Hij heeft de wens om gekwantificeerd te zien hoeveel lezers zijn uiting hebben opgemerkt en gelezen. Het liefst krijgt hij ook… Lees meer >

Jacques Kuyf / voorzitter NDP Nieuwsmedia

Welkom op de nieuwe site van Cebuco. De vernieuwing die u ziet is niet alleen cosmetisch van aard. Het staat symbool voor de nieuwe strategie van NDP Nieuwsmedia. De oriëntatie en… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

MERKEN VERSTERKEN MERKEN. Een dagblad is allang veel meer dan een papieren product. Een dagblad kan ook een site zijn, of een app voor een smartphone, een app voor een tablet, of een evenement, of… Lees meer >

Christiaan Weijts / Columnist nrc next

Full colour Sommige advertenties bezorgen je meer denkwerk dan de artikelen er omheen. Zo verscheen er twee weken geleden op pagina 3 van NRC Handelsblad eentje met de tekst: “Uitvaartcompact feliciteert de NRC met de… Lees meer >

Fifi Schwarz / Directeur St. Krant in de Klas

Oude + nieuwe media = nieuwsmedia! Regelmatig, als ik me bij een bijeenkomst aan anderen voorstel (Fifi Schwarz, directeur Stichting Krant in de Klas) krijg ik steevast de opmerking: Wat leuk dat de oude… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Gelukkig nieuw(s)jaar Financiële crisis of niet, de technologische en digitale ontwikkelingen zijn in een spectaculair tempo doorgegaan in 2010. Het medialandschap wordt rijker en innovatiever terwijl de mediabehoeften van de consument eigenlijk niet… Lees meer >

Arnout Robbe / Copywriter DDB

Hou je vast, alles beweegt Het zijn bijzondere tijden. In verschillende opzichten, maar laat ik me beperken tot de stand van zaken in het medialandschap. Waar gaat het heen?! Een schitterende onzekerheid. Die welbeschouwd meer… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Wat is een dagblad? Heeft u al dat filmpje gezien waarin een vader aan de keukentafel zijn krantje zit te lezen op een iPad en vervolgens onbewust een vlieg doodslaat met datzelfde apparaat… Daarom… Lees meer >

Erik Grimm / Hoofd Onderzoek Cebuco

Clicks en volle karren Met nog drie onderzoeksvoorstellen te gaan, verslapte mijn aandacht. De zon op de ramen en de lunch begonnen op deze vrijdagmiddag hun tol te eisen. Daar kwam echter abrupt een einde… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.