Olaf Croon, Directeur Cebuco

All inclusive

Dit jaar ben ik gezwicht voor de kinderen. Zon, zee en strand hebben ook mijn voorkeur maar dan het liefst een beetje rustig. Maar ja, als de kids geen vriendjes hebben dan staat pappa de hele dag te beach-ballen, petanquen, badmintonnen, skinboarden en vliegeren. Dus hebben we de gok genomen en 2 weken in Zuid Frankrijk op een park een huisje gehuurd. Veel kinderen en veel waterplezier aan de middellandse zee.

Nee het is geen all inclusive oord waar je de investering er gevoelsmatig uit moet eten en drinken. Met name een vakantie inclusief lezen heeft toch de voorkeur van vele Nederlanders. Het nieuwste onderzoek van NOM waarbij nu ook maandbereik van dagbladen kan worden gepresenteerd bevestigd wat ik allang wist. De Nederlander leest tijdens de vakantie gewoon de krant. Ik probeer overigens tijdens de vakantie zo min mogelijk te e-consumeren, even geen mobiel, internet of tv. Typische vakantierituelen nemen die plekken feilloos in. Wakker worden, rondje hardlopen op het strand voordat het te warm is, op de terugweg verse croissantjes, baguettes en 1 of 2 kranten kopen, het liefst Nederlandse kranten. Het nieuws van gisteren is op vakantie actueel genoeg en zelfs de kinderen nemen relaxed de tijd om de krant te ontdekken. En omdat je geen enkele andere nieuwsbron hebt neem je er extra lang de tijd voor. Van a tot z worden de artikelen geconsumeerd en levert het gesprekstof op. Zelf de puzzel die ik normaal oversla wordt opgelost.

Mijn zwager die in Zwitserland woont, leest iedere dag verschillende dagbladsites, ondanks dat hij al meer dan 10 jaar weg is, wil hij heel graag op de hoogte blijven van het Nederlandse nieuws. Toen ik hem sprak na zijn wintersportvakantie vertelde hij me dat hij een heerlijke vakantie had beleeft en iedere dag een Nederlandse krant had gekocht want dat gaf hem dat speciale vakantiegevoel.

Het is zo vanzelfsprekend dat we iedere dag weer nieuws consumeren, maar tijdens de vakantie geeft de krant mij een echt all inclusive gevoel. En na de krant ga ik lekker zwemmen met de kinderen.

17 08 2009

Archief

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Effectiviteit vs. creativiteit. Bijna vijf jaar geleden organiseerde De Telegraaf een inhaakwedstrijd. Uit alle inhakers van de Olympische Spelen 2008 zouden we een winnaar toekennen. Maar, zo redeneerden we: de krant wordt gemaakt voor lezers,… Lees meer >

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Opportunistisch inhaken. De troonwisseling gaat een gigantisch inhaakevent worden en volgens GfK kunnen we rekenen op een supermarktomzet die het dubbele (!!) is van de periode voorafgaand aan een WK Voetbal.… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken! Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard! Is de nieuwsmediabranche zichzelf… Lees meer >

Chris Paulussen / Hoofd Opinie ED

De krant moet ertoe doen. Beste lezer - Als journalist mag je, nee moet je soms mensen het hemd van het lijf vragen. Als dat nodig is om een verhaal rond te krijgen… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Reclame Reactie Onderzoek, 37 jaar jong! Nieuwsmedia laten geen middel ongemoeid om hun publiek op maat te bedienen. Er is haast geen mediumtype te bedenken dat niet in stelling wordt gebracht om ons… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Van stropdas naar app. Vroeger werd een accountmanager bij mediabureaus steevast ‘wandelende tariefkaart met stropdas’ genoemd. In iedere grap zit een kern van waarheid, maar in dit geval kon je het als koopsignaal beschouwen.… Lees meer >

Olaf Croon / directeur Cebuco

Stel de lezer centraal. De mediawereld staat op zijn kop, mediapartijen denken na over nieuwe vormen van communicatie, de beschikbare kanalen en de juiste verdienmodellen. Adverteerders willen de slag niet missen en zijn bereid… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Kritische verdiepingzoeker met de billen bloot. Er zijn mensen die angst hebben voor online cookies. Door deze techniek weten de online marketeers precies waar je interesses liggen en krijg je online aanbiedingen op maat.… Lees meer >

Andre Vis / Hoofdredacteur De Twentsche Courant Tubantia

Hij is niet dood, hij leeft. Er heerst een chronisch misverstand hier ten lande. Een krant wordt als een krant gezien. Als een dagblad dat bij u rond de klok van zeven uur des ochtends… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.