Olaf Croon, Directeur Cebuco

Afwijking?!

De zakelijk doelgroep schijnt af te wijken van gemiddeld Nederland, vooral als het gaat om lees- en kijkgedrag! De business doelgroep leest meer dan één krant, laat de partner boodschappen en het huishouden doen, kijkt hooguit 14 uur per week televisie, is veel op internet en surft sowieso 5 uur per week.

Dus ook de manager blijkt het best te bereiken met een dagblad campagne. Moet je natuurlijk wel zorgen voor een mooie advertentie. Vorige week heeft Cebuco i.s.m. de ADCN alweer voor de 10e keer een workshop georganiseerd voor jonge talentvolle creatieve teams. De inspiratie spatte er vanaf. Het maken van een goede, pakkende en effectieve dagbladcampagne is een uitdaging waar de jonge professionals erg enthousiast van werden.

De ultieme beloning voor een creatief is als vervolgens jouw creatie door het publiek dan wel de vakjury wordt uitgeroepen tot beste dagbladadvertentie van het jaar. Beste zakelijke doelgroep, de inschrijving is geopend, stuur uw beste advertentie in voor de competitie Dagbladgoud.

Als ik deze column schrijf is het vrijdagmiddag na de punt begint het weekeinde. Morgen lekker kranten lezen en dan ……………………. boodschappen doen!! PUNT

19 10 2009

Archief

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Effectiviteit vs. creativiteit. Bijna vijf jaar geleden organiseerde De Telegraaf een inhaakwedstrijd. Uit alle inhakers van de Olympische Spelen 2008 zouden we een winnaar toekennen. Maar, zo redeneerden we: de krant wordt gemaakt voor lezers,… Lees meer >

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Opportunistisch inhaken. De troonwisseling gaat een gigantisch inhaakevent worden en volgens GfK kunnen we rekenen op een supermarktomzet die het dubbele (!!) is van de periode voorafgaand aan een WK Voetbal.… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken! Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard! Is de nieuwsmediabranche zichzelf… Lees meer >

Chris Paulussen / Hoofd Opinie ED

De krant moet ertoe doen. Beste lezer - Als journalist mag je, nee moet je soms mensen het hemd van het lijf vragen. Als dat nodig is om een verhaal rond te krijgen… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Reclame Reactie Onderzoek, 37 jaar jong! Nieuwsmedia laten geen middel ongemoeid om hun publiek op maat te bedienen. Er is haast geen mediumtype te bedenken dat niet in stelling wordt gebracht om ons… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Van stropdas naar app. Vroeger werd een accountmanager bij mediabureaus steevast ‘wandelende tariefkaart met stropdas’ genoemd. In iedere grap zit een kern van waarheid, maar in dit geval kon je het als koopsignaal beschouwen.… Lees meer >

Olaf Croon / directeur Cebuco

Stel de lezer centraal. De mediawereld staat op zijn kop, mediapartijen denken na over nieuwe vormen van communicatie, de beschikbare kanalen en de juiste verdienmodellen. Adverteerders willen de slag niet missen en zijn bereid… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Kritische verdiepingzoeker met de billen bloot. Er zijn mensen die angst hebben voor online cookies. Door deze techniek weten de online marketeers precies waar je interesses liggen en krijg je online aanbiedingen op maat.… Lees meer >

Andre Vis / Hoofdredacteur De Twentsche Courant Tubantia

Hij is niet dood, hij leeft. Er heerst een chronisch misverstand hier ten lande. Een krant wordt als een krant gezien. Als een dagblad dat bij u rond de klok van zeven uur des ochtends… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.