Olaf Croon, Directeur Cebuco

Gelukkig nieuw(s)jaar

Financiële crisis of niet, de technologische en digitale ontwikkelingen zijn in een spectaculair tempo doorgegaan in 2010.
Het medialandschap wordt rijker en innovatiever terwijl de mediabehoeften van de consument eigenlijk niet veel veranderen.

Kanalen vervagen maar de vraag naar nieuws, achtergrond, duiding, hoor en wederhoor blijft onverminderd overeind. Sterker nog, de nieuwsconsumptie is groter dan ooit!
De kanalen vervagen maar de behoefte van adverteerders om met de consument te communiceren blijft onverminderd groot.
De kanalen vervagen en de vermeende geforceerde hang naar het intact houden van het “oude” is niet meer zo groot. Het naar waarde kunnen inschatten van het “oude” getuigt wel van het hebben van intelligentie, lef en realiteitszin.

Dat 9,3 miljoen Nederlanders elke dag weer een papieren krant lezen heeft niets te maken met een hang naar het “oude”. Het is misschien wel simpelweg de ideale manier om de nieuwscontent en achtergronden te consumeren. Portable, virusvrij, compact, recyclebaar en voor u geselecteerd. Dat het werkelijke bereik van dagbladconsumptie veel hoger is dan 9,3 miljoen Nederlanders per dag is de realiteit van vandaag en te danken aan het vervagen van de kanalen.

Dat het voor adverteerders aantrekkelijk is om te communiceren in een omgeving die serieus, betrouwbaar en journalistiek is en alle ruimte geeft voor creativiteit klinkt natuurlijk heel logisch.

Het zijn waarheden als een koe maar juist daarom zo heel erg sterk.

En dat we aan de vooravond staan van een tijdperk die er voor dagbladen heel gunstig uitziet is natuurlijk ook fantastisch. Lang leve het vervagen van de kanalen, lange leve de dagbladen (in welke vorm dan ook).

Ik wens u een fantastisch, gezond en succesvol 2011 toe ………. GELUKKIG NIEUW(S)JAAR.

15 12 2010

Archief

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Effectiviteit vs. creativiteit. Bijna vijf jaar geleden organiseerde De Telegraaf een inhaakwedstrijd. Uit alle inhakers van de Olympische Spelen 2008 zouden we een winnaar toekennen. Maar, zo redeneerden we: de krant wordt gemaakt voor lezers,… Lees meer >

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Opportunistisch inhaken. De troonwisseling gaat een gigantisch inhaakevent worden en volgens GfK kunnen we rekenen op een supermarktomzet die het dubbele (!!) is van de periode voorafgaand aan een WK Voetbal.… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken! Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard! Is de nieuwsmediabranche zichzelf… Lees meer >

Chris Paulussen / Hoofd Opinie ED

De krant moet ertoe doen. Beste lezer - Als journalist mag je, nee moet je soms mensen het hemd van het lijf vragen. Als dat nodig is om een verhaal rond te krijgen… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Reclame Reactie Onderzoek, 37 jaar jong! Nieuwsmedia laten geen middel ongemoeid om hun publiek op maat te bedienen. Er is haast geen mediumtype te bedenken dat niet in stelling wordt gebracht om ons… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Van stropdas naar app. Vroeger werd een accountmanager bij mediabureaus steevast ‘wandelende tariefkaart met stropdas’ genoemd. In iedere grap zit een kern van waarheid, maar in dit geval kon je het als koopsignaal beschouwen.… Lees meer >

Olaf Croon / directeur Cebuco

Stel de lezer centraal. De mediawereld staat op zijn kop, mediapartijen denken na over nieuwe vormen van communicatie, de beschikbare kanalen en de juiste verdienmodellen. Adverteerders willen de slag niet missen en zijn bereid… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Kritische verdiepingzoeker met de billen bloot. Er zijn mensen die angst hebben voor online cookies. Door deze techniek weten de online marketeers precies waar je interesses liggen en krijg je online aanbiedingen op maat.… Lees meer >

Andre Vis / Hoofdredacteur De Twentsche Courant Tubantia

Hij is niet dood, hij leeft. Er heerst een chronisch misverstand hier ten lande. Een krant wordt als een krant gezien. Als een dagblad dat bij u rond de klok van zeven uur des ochtends… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.