Olaf Croon, Directeur Cebuco

Gelukkig nieuw(s)jaar

Financiële crisis of niet, de technologische en digitale ontwikkelingen zijn in een spectaculair tempo doorgegaan in 2010.
Het medialandschap wordt rijker en innovatiever terwijl de mediabehoeften van de consument eigenlijk niet veel veranderen.

Kanalen vervagen maar de vraag naar nieuws, achtergrond, duiding, hoor en wederhoor blijft onverminderd overeind. Sterker nog, de nieuwsconsumptie is groter dan ooit!
De kanalen vervagen maar de behoefte van adverteerders om met de consument te communiceren blijft onverminderd groot.
De kanalen vervagen en de vermeende geforceerde hang naar het intact houden van het “oude” is niet meer zo groot. Het naar waarde kunnen inschatten van het “oude” getuigt wel van het hebben van intelligentie, lef en realiteitszin.

Dat 9,3 miljoen Nederlanders elke dag weer een papieren krant lezen heeft niets te maken met een hang naar het “oude”. Het is misschien wel simpelweg de ideale manier om de nieuwscontent en achtergronden te consumeren. Portable, virusvrij, compact, recyclebaar en voor u geselecteerd. Dat het werkelijke bereik van dagbladconsumptie veel hoger is dan 9,3 miljoen Nederlanders per dag is de realiteit van vandaag en te danken aan het vervagen van de kanalen.

Dat het voor adverteerders aantrekkelijk is om te communiceren in een omgeving die serieus, betrouwbaar en journalistiek is en alle ruimte geeft voor creativiteit klinkt natuurlijk heel logisch.

Het zijn waarheden als een koe maar juist daarom zo heel erg sterk.

En dat we aan de vooravond staan van een tijdperk die er voor dagbladen heel gunstig uitziet is natuurlijk ook fantastisch. Lang leve het vervagen van de kanalen, lange leve de dagbladen (in welke vorm dan ook).

Ik wens u een fantastisch, gezond en succesvol 2011 toe ………. GELUKKIG NIEUW(S)JAAR.

15 12 2010

Archief

Freek Paul / Managing Director Bureau Kellerman

Het kan wel in de krant! Waar je zou denken dat er met de mogelijkheden van nu op het medium televisie juist meer creatieve mogelijkheden zijn gekomen, is de realiteit helaas teleurstellend. Natuurlijk, er is… Lees meer >

Jonathan van het Reve / Columnist Het Parool

Geachte aanwezigen, Ik begrijp nog steeds niet precies wie u allemaal bent en wat u allemaal precies doet, maar ik krijg sterk de indruk dat er zonder u geen kranten zouden bestaan. Zonder mij zouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Inhaken, aanhaken of afhaken 2010 wordt het jaar van de Olympische spelen en het WK voetbal. Evenementen waar de hele (media) wereld zich op zal storten. En hoe meer goud Nederland wint hoe dikker… Lees meer >

Tom Tempelman / Algemeen Directeur NRp Dagbladen

2010 wordt een beter jaar! 2009 is een jaar dat we niet snel zullen vergeten. Er is veel geschreven over activiteiten en ontwikkelingen in dagbladenland, veelal negatief. Nagenoeg alle uitgevers hebben reorganisaties afgekondigd of… Lees meer >

Peter Dresmé / Zakelijk leider ADCN

Fanmail Mariannna Beets van Cebuco belt. Of ik een column wil schrijven voor de site. “Ja natuurlijk, leuk!” roep ik direct. “Waar wil je dat ik het over heb?” vraag ik onomwonden, maar daar… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Afwijking?! De zakelijk doelgroep schijnt af te wijken van gemiddeld Nederland, vooral als het gaat om lees- en kijkgedrag! De business doelgroep leest meer dan één krant, laat de partner boodschappen en het huishouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

All inclusive Dit jaar ben ik gezwicht voor de kinderen. Zon, zee en strand hebben ook mijn voorkeur maar dan het liefst een beetje rustig. Maar ja, als de kids geen vriendjes hebben dan… Lees meer >

Willem Jan Makkinga / Directeur uitgever Trouw

Adverteren in de Rimboe Mijn dochters van 10 en 7 jaar oud zijn giechelig enthousiast over het SBS 6 programma Belgen in de Rimboe. Eerlijk gezegd begrijp ik mijn kinderen wel. Het is een merkwaardige… Lees meer >

Julius Minnaar / CEO Universal Media

Ik ben een krantenlezer. Al vanaf mijn dertiende en daarmee schijn ik een wat atypisch profiel te hebben. Ik lees zo graag ’s ochtends de Volkskrant dat ik er eerder voor opsta en goed chagrijnig… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.