Olaf Croon, Directeur Cebuco

Gelukkig nieuw(s)jaar

Financiële crisis of niet, de technologische en digitale ontwikkelingen zijn in een spectaculair tempo doorgegaan in 2010.
Het medialandschap wordt rijker en innovatiever terwijl de mediabehoeften van de consument eigenlijk niet veel veranderen.

Kanalen vervagen maar de vraag naar nieuws, achtergrond, duiding, hoor en wederhoor blijft onverminderd overeind. Sterker nog, de nieuwsconsumptie is groter dan ooit!
De kanalen vervagen maar de behoefte van adverteerders om met de consument te communiceren blijft onverminderd groot.
De kanalen vervagen en de vermeende geforceerde hang naar het intact houden van het “oude” is niet meer zo groot. Het naar waarde kunnen inschatten van het “oude” getuigt wel van het hebben van intelligentie, lef en realiteitszin.

Dat 9,3 miljoen Nederlanders elke dag weer een papieren krant lezen heeft niets te maken met een hang naar het “oude”. Het is misschien wel simpelweg de ideale manier om de nieuwscontent en achtergronden te consumeren. Portable, virusvrij, compact, recyclebaar en voor u geselecteerd. Dat het werkelijke bereik van dagbladconsumptie veel hoger is dan 9,3 miljoen Nederlanders per dag is de realiteit van vandaag en te danken aan het vervagen van de kanalen.

Dat het voor adverteerders aantrekkelijk is om te communiceren in een omgeving die serieus, betrouwbaar en journalistiek is en alle ruimte geeft voor creativiteit klinkt natuurlijk heel logisch.

Het zijn waarheden als een koe maar juist daarom zo heel erg sterk.

En dat we aan de vooravond staan van een tijdperk die er voor dagbladen heel gunstig uitziet is natuurlijk ook fantastisch. Lang leve het vervagen van de kanalen, lange leve de dagbladen (in welke vorm dan ook).

Ik wens u een fantastisch, gezond en succesvol 2011 toe ………. GELUKKIG NIEUW(S)JAAR.

15 12 2010

Archief

Olaf Croon / Directeur Cebuco

“Björn Borg en Apple” generatie Spijkerbroek half op de billen zodat je Björn Borg boxer goed te zien is. Sneekers en bij voorkeur een ongeschoren kin. Veel papier, stiften en natuurlijk een macbook en… Lees meer >

John Faasse / Uitbijter

Bezorgcrisis Ter gelegenheid van ons huwelijk kregen wij van mijn schoonouders een jaarabonnement op Trouw. Dat is inmiddels 27 jaar geleden. Je had toen nog geen minister die kranten cadeau deed. Ik ben overigens… Lees meer >

Léon Bouwman / Hoofdredacteur Adformatie

Jury-sessies waarin reclamecampagnes worden beoordeeld zijn als kabinetsformaties, of onderhandelingen over crisis-reddingsplannen. Een complex proces van praten, kijken, denken en aftasten gaat aan het vellen van een werkelijk oordeel vooraf. Met wat voor gezelschap heb… Lees meer >

Aaf Brandt Corstius / columnist / auteur

Een tijdje geleden werd ik opgebeld door de eindredacteur van nrc.next, de krant waar ik dagelijks een column in schrijf. Hij belt me haast elke dag op, om een foutje in mijn column te melden,… Lees meer >

Alfred Levi / Directeur 3MO

 INTRODUCTIE Goedenavond dames en heren. Dank voor uitnodiging, die ik graag aanneem. Zelf in Parool geschreven tijdens mijn studie, lees zes kranten, zaterdagochtend ritueel. Met name omdat de dagblad branche in een moeilijk vaarwater zit… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

What's new? Cebuco heeft een nieuwe huisstijl, een nieuwe site, een nieuwe nieuwsbrief en een nieuwe directeur. Een aantal zaken verandert echter niet zomaar. Cebuco blijft zich natuurlijk hard maken voor de dagbladen en de… Lees meer >

Luuk Ros / hoofd-redacteur Marketing Tribune

Ik vind het hoog tijd dat adverteerders zich eens gaan bemoeien met de krant die ik door mijn bus geduwd krijg. De grootste valkuil van iedere marketeer is het verschijnsel dat je jezelf als de… Lees meer >

Marceline Beijer / CEO Kobalt

Ik vind dat in dit digitale tijdperk met een onuitputtelijke stroom aan (gratis) informatie, betaalde dagbladen steeds meer tegemoet moeten komen aan de behoefte van verdieping. Veel dagbladen hebben te kampen met dalende oplagecijfers, maar… Lees meer >

 
home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.