Olaf Croon, Directeur Cebuco

Gelukkig nieuw(s)jaar

Financiële crisis of niet, de technologische en digitale ontwikkelingen zijn in een spectaculair tempo doorgegaan in 2010.
Het medialandschap wordt rijker en innovatiever terwijl de mediabehoeften van de consument eigenlijk niet veel veranderen.

Kanalen vervagen maar de vraag naar nieuws, achtergrond, duiding, hoor en wederhoor blijft onverminderd overeind. Sterker nog, de nieuwsconsumptie is groter dan ooit!
De kanalen vervagen maar de behoefte van adverteerders om met de consument te communiceren blijft onverminderd groot.
De kanalen vervagen en de vermeende geforceerde hang naar het intact houden van het “oude” is niet meer zo groot. Het naar waarde kunnen inschatten van het “oude” getuigt wel van het hebben van intelligentie, lef en realiteitszin.

Dat 9,3 miljoen Nederlanders elke dag weer een papieren krant lezen heeft niets te maken met een hang naar het “oude”. Het is misschien wel simpelweg de ideale manier om de nieuwscontent en achtergronden te consumeren. Portable, virusvrij, compact, recyclebaar en voor u geselecteerd. Dat het werkelijke bereik van dagbladconsumptie veel hoger is dan 9,3 miljoen Nederlanders per dag is de realiteit van vandaag en te danken aan het vervagen van de kanalen.

Dat het voor adverteerders aantrekkelijk is om te communiceren in een omgeving die serieus, betrouwbaar en journalistiek is en alle ruimte geeft voor creativiteit klinkt natuurlijk heel logisch.

Het zijn waarheden als een koe maar juist daarom zo heel erg sterk.

En dat we aan de vooravond staan van een tijdperk die er voor dagbladen heel gunstig uitziet is natuurlijk ook fantastisch. Lang leve het vervagen van de kanalen, lange leve de dagbladen (in welke vorm dan ook).

Ik wens u een fantastisch, gezond en succesvol 2011 toe ………. GELUKKIG NIEUW(S)JAAR.

15 12 2010

Archief

Erik Grimm / Research Director Cebuco

De adverteerder heeft anno 2011 een groeiende behoefte aan goede ROI-cijfers voor zijn reclame-uitgaven. Hij heeft de wens om gekwantificeerd te zien hoeveel lezers zijn uiting hebben opgemerkt en gelezen. Het liefst krijgt hij ook… Lees meer >

Jacques Kuyf / voorzitter NDP Nieuwsmedia

Welkom op de nieuwe site van Cebuco. De vernieuwing die u ziet is niet alleen cosmetisch van aard. Het staat symbool voor de nieuwe strategie van NDP Nieuwsmedia. De oriëntatie en… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

MERKEN VERSTERKEN MERKEN. Een dagblad is allang veel meer dan een papieren product. Een dagblad kan ook een site zijn, of een app voor een smartphone, een app voor een tablet, of een evenement, of… Lees meer >

Christiaan Weijts / Columnist nrc next

Full colour Sommige advertenties bezorgen je meer denkwerk dan de artikelen er omheen. Zo verscheen er twee weken geleden op pagina 3 van NRC Handelsblad eentje met de tekst: “Uitvaartcompact feliciteert de NRC met de… Lees meer >

Fifi Schwarz / Directeur St. Krant in de Klas

Oude + nieuwe media = nieuwsmedia! Regelmatig, als ik me bij een bijeenkomst aan anderen voorstel (Fifi Schwarz, directeur Stichting Krant in de Klas) krijg ik steevast de opmerking: Wat leuk dat de oude… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Gelukkig nieuw(s)jaar Financiële crisis of niet, de technologische en digitale ontwikkelingen zijn in een spectaculair tempo doorgegaan in 2010. Het medialandschap wordt rijker en innovatiever terwijl de mediabehoeften van de consument eigenlijk niet… Lees meer >

Arnout Robbe / Copywriter DDB

Hou je vast, alles beweegt Het zijn bijzondere tijden. In verschillende opzichten, maar laat ik me beperken tot de stand van zaken in het medialandschap. Waar gaat het heen?! Een schitterende onzekerheid. Die welbeschouwd meer… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Wat is een dagblad? Heeft u al dat filmpje gezien waarin een vader aan de keukentafel zijn krantje zit te lezen op een iPad en vervolgens onbewust een vlieg doodslaat met datzelfde apparaat… Daarom… Lees meer >

Erik Grimm / Hoofd Onderzoek Cebuco

Clicks en volle karren Met nog drie onderzoeksvoorstellen te gaan, verslapte mijn aandacht. De zon op de ramen en de lunch begonnen op deze vrijdagmiddag hun tol te eisen. Daar kwam echter abrupt een einde… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.