Olaf Croon, Directeur Cebuco

MERKEN VERSTERKEN MERKEN.

Een dagblad is allang veel meer dan een papieren product. Een dagblad kan ook een site zijn, of een app voor een smartphone, een app voor een tablet, of een evenement, of misschien wel een webwinkel, of producent.

Kortom een dagblad is een merk. Een dagblad is een nieuwsmerk. Nieuwsmerken die bewezen hebben ijzersterke A-merken te zijn.

Ondanks dat de grootste distributievorm van het dagblad op dit moment nog steeds het papier is, is het heel logisch om dagbladtitels meer en meer te zien als nieuwsmerken.
In welke verschijningsvorm dan ook, het is het merk waaraan de consument direct herkent dat het gaat om betrouwbaar nieuws. Of de krant nu door de digitale of fysieke brievenbus op de mat valt, het blijft het merk dat verantwoordelijk is voor de inhoud en de invulling van de nieuwsbehoefte van de lezers.

Op deze manier worden de nieuwsmerken meer en meer een platform waar de lezers hun relevante informatie consumeren, de vorm is daarbij ondergeschikt. De unieke eigenschappen die nieuwsmedia aan adverteerders kunnen bieden blijven onafhankelijk van het kanaal zeer sterk. Denk daarbij aan betrouwbaarheid, autoriteit, actualiteit, lezer-bladbinding, etc. Nationaal of regionaal, massaal of niche, thematisch of actiematig, de Nederlandse nieuwsmerken kunnen het aanbieden.

De dagbladtitels zijn ijzersterke merken, en je weet het "merken versterken merken".

O ja:
En wat betreft de kracht van de papieren vorm van de nieuwsmerken. Nederlands onderzoek, dat aantoont dat je tot 25% meer rendement kunt halen met je (papieren) dagbladcampagne, is genomineerd voor de Esomar Research Effectiveness Award 2011. Deze award wordt toegekend aan het marketingonderzoek dat wereldwijd de beste effectiviteit laat zien. Best leuk als je nagaat dat 120 landen zijn aangesloten bij Esomar.

31 08 2011

Archief

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Effectiviteit vs. creativiteit. Bijna vijf jaar geleden organiseerde De Telegraaf een inhaakwedstrijd. Uit alle inhakers van de Olympische Spelen 2008 zouden we een winnaar toekennen. Maar, zo redeneerden we: de krant wordt gemaakt voor lezers,… Lees meer >

Gonnie Spijkstra / Versereclame.nl, blog over inhakers en newsjacking

Opportunistisch inhaken. De troonwisseling gaat een gigantisch inhaakevent worden en volgens GfK kunnen we rekenen op een supermarktomzet die het dubbele (!!) is van de periode voorafgaand aan een WK Voetbal.… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Waarom nieuwsmerken werken! Nieuwsmerken werken; voor lezers, adverteerders en de samenleving. In het huidige multimedialandschap zijn nieuwsmerken óók digitaal, social en mobiel aanwezig. Dat is de nieuwe standaard! Is de nieuwsmediabranche zichzelf… Lees meer >

Chris Paulussen / Hoofd Opinie ED

De krant moet ertoe doen. Beste lezer - Als journalist mag je, nee moet je soms mensen het hemd van het lijf vragen. Als dat nodig is om een verhaal rond te krijgen… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Reclame Reactie Onderzoek, 37 jaar jong! Nieuwsmedia laten geen middel ongemoeid om hun publiek op maat te bedienen. Er is haast geen mediumtype te bedenken dat niet in stelling wordt gebracht om ons… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Van stropdas naar app. Vroeger werd een accountmanager bij mediabureaus steevast ‘wandelende tariefkaart met stropdas’ genoemd. In iedere grap zit een kern van waarheid, maar in dit geval kon je het als koopsignaal beschouwen.… Lees meer >

Olaf Croon / directeur Cebuco

Stel de lezer centraal. De mediawereld staat op zijn kop, mediapartijen denken na over nieuwe vormen van communicatie, de beschikbare kanalen en de juiste verdienmodellen. Adverteerders willen de slag niet missen en zijn bereid… Lees meer >

Erik Grimm / Research Director

Kritische verdiepingzoeker met de billen bloot. Er zijn mensen die angst hebben voor online cookies. Door deze techniek weten de online marketeers precies waar je interesses liggen en krijg je online aanbiedingen op maat.… Lees meer >

Andre Vis / Hoofdredacteur De Twentsche Courant Tubantia

Hij is niet dood, hij leeft. Er heerst een chronisch misverstand hier ten lande. Een krant wordt als een krant gezien. Als een dagblad dat bij u rond de klok van zeven uur des ochtends… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.