Olaf Croon, Directeur Cebuco

MERKEN VERSTERKEN MERKEN.

Een dagblad is allang veel meer dan een papieren product. Een dagblad kan ook een site zijn, of een app voor een smartphone, een app voor een tablet, of een evenement, of misschien wel een webwinkel, of producent.

Kortom een dagblad is een merk. Een dagblad is een nieuwsmerk. Nieuwsmerken die bewezen hebben ijzersterke A-merken te zijn.

Ondanks dat de grootste distributievorm van het dagblad op dit moment nog steeds het papier is, is het heel logisch om dagbladtitels meer en meer te zien als nieuwsmerken.
In welke verschijningsvorm dan ook, het is het merk waaraan de consument direct herkent dat het gaat om betrouwbaar nieuws. Of de krant nu door de digitale of fysieke brievenbus op de mat valt, het blijft het merk dat verantwoordelijk is voor de inhoud en de invulling van de nieuwsbehoefte van de lezers.

Op deze manier worden de nieuwsmerken meer en meer een platform waar de lezers hun relevante informatie consumeren, de vorm is daarbij ondergeschikt. De unieke eigenschappen die nieuwsmedia aan adverteerders kunnen bieden blijven onafhankelijk van het kanaal zeer sterk. Denk daarbij aan betrouwbaarheid, autoriteit, actualiteit, lezer-bladbinding, etc. Nationaal of regionaal, massaal of niche, thematisch of actiematig, de Nederlandse nieuwsmerken kunnen het aanbieden.

De dagbladtitels zijn ijzersterke merken, en je weet het "merken versterken merken".

O ja:
En wat betreft de kracht van de papieren vorm van de nieuwsmerken. Nederlands onderzoek, dat aantoont dat je tot 25% meer rendement kunt halen met je (papieren) dagbladcampagne, is genomineerd voor de Esomar Research Effectiveness Award 2011. Deze award wordt toegekend aan het marketingonderzoek dat wereldwijd de beste effectiviteit laat zien. Best leuk als je nagaat dat 120 landen zijn aangesloten bij Esomar.

31 08 2011

Archief

Freek Paul / Managing Director Bureau Kellerman

Het kan wel in de krant! Waar je zou denken dat er met de mogelijkheden van nu op het medium televisie juist meer creatieve mogelijkheden zijn gekomen, is de realiteit helaas teleurstellend. Natuurlijk, er is… Lees meer >

Jonathan van het Reve / Columnist Het Parool

Geachte aanwezigen, Ik begrijp nog steeds niet precies wie u allemaal bent en wat u allemaal precies doet, maar ik krijg sterk de indruk dat er zonder u geen kranten zouden bestaan. Zonder mij zouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Inhaken, aanhaken of afhaken 2010 wordt het jaar van de Olympische spelen en het WK voetbal. Evenementen waar de hele (media) wereld zich op zal storten. En hoe meer goud Nederland wint hoe dikker… Lees meer >

Tom Tempelman / Algemeen Directeur NRp Dagbladen

2010 wordt een beter jaar! 2009 is een jaar dat we niet snel zullen vergeten. Er is veel geschreven over activiteiten en ontwikkelingen in dagbladenland, veelal negatief. Nagenoeg alle uitgevers hebben reorganisaties afgekondigd of… Lees meer >

Peter Dresmé / Zakelijk leider ADCN

Fanmail Mariannna Beets van Cebuco belt. Of ik een column wil schrijven voor de site. “Ja natuurlijk, leuk!” roep ik direct. “Waar wil je dat ik het over heb?” vraag ik onomwonden, maar daar… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Afwijking?! De zakelijk doelgroep schijnt af te wijken van gemiddeld Nederland, vooral als het gaat om lees- en kijkgedrag! De business doelgroep leest meer dan één krant, laat de partner boodschappen en het huishouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

All inclusive Dit jaar ben ik gezwicht voor de kinderen. Zon, zee en strand hebben ook mijn voorkeur maar dan het liefst een beetje rustig. Maar ja, als de kids geen vriendjes hebben dan… Lees meer >

Willem Jan Makkinga / Directeur uitgever Trouw

Adverteren in de Rimboe Mijn dochters van 10 en 7 jaar oud zijn giechelig enthousiast over het SBS 6 programma Belgen in de Rimboe. Eerlijk gezegd begrijp ik mijn kinderen wel. Het is een merkwaardige… Lees meer >

Julius Minnaar / CEO Universal Media

Ik ben een krantenlezer. Al vanaf mijn dertiende en daarmee schijn ik een wat atypisch profiel te hebben. Ik lees zo graag ’s ochtends de Volkskrant dat ik er eerder voor opsta en goed chagrijnig… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.