Olaf Croon, Directeur Cebuco

MERKEN VERSTERKEN MERKEN.

Een dagblad is allang veel meer dan een papieren product. Een dagblad kan ook een site zijn, of een app voor een smartphone, een app voor een tablet, of een evenement, of misschien wel een webwinkel, of producent.

Kortom een dagblad is een merk. Een dagblad is een nieuwsmerk. Nieuwsmerken die bewezen hebben ijzersterke A-merken te zijn.

Ondanks dat de grootste distributievorm van het dagblad op dit moment nog steeds het papier is, is het heel logisch om dagbladtitels meer en meer te zien als nieuwsmerken.
In welke verschijningsvorm dan ook, het is het merk waaraan de consument direct herkent dat het gaat om betrouwbaar nieuws. Of de krant nu door de digitale of fysieke brievenbus op de mat valt, het blijft het merk dat verantwoordelijk is voor de inhoud en de invulling van de nieuwsbehoefte van de lezers.

Op deze manier worden de nieuwsmerken meer en meer een platform waar de lezers hun relevante informatie consumeren, de vorm is daarbij ondergeschikt. De unieke eigenschappen die nieuwsmedia aan adverteerders kunnen bieden blijven onafhankelijk van het kanaal zeer sterk. Denk daarbij aan betrouwbaarheid, autoriteit, actualiteit, lezer-bladbinding, etc. Nationaal of regionaal, massaal of niche, thematisch of actiematig, de Nederlandse nieuwsmerken kunnen het aanbieden.

De dagbladtitels zijn ijzersterke merken, en je weet het "merken versterken merken".

O ja:
En wat betreft de kracht van de papieren vorm van de nieuwsmerken. Nederlands onderzoek, dat aantoont dat je tot 25% meer rendement kunt halen met je (papieren) dagbladcampagne, is genomineerd voor de Esomar Research Effectiveness Award 2011. Deze award wordt toegekend aan het marketingonderzoek dat wereldwijd de beste effectiviteit laat zien. Best leuk als je nagaat dat 120 landen zijn aangesloten bij Esomar.

31 08 2011

Archief

Olaf Croon / Directeur Cebuco

“Björn Borg en Apple” generatie Spijkerbroek half op de billen zodat je Björn Borg boxer goed te zien is. Sneekers en bij voorkeur een ongeschoren kin. Veel papier, stiften en natuurlijk een macbook en… Lees meer >

John Faasse / Uitbijter

Bezorgcrisis Ter gelegenheid van ons huwelijk kregen wij van mijn schoonouders een jaarabonnement op Trouw. Dat is inmiddels 27 jaar geleden. Je had toen nog geen minister die kranten cadeau deed. Ik ben overigens… Lees meer >

Léon Bouwman / Hoofdredacteur Adformatie

Jury-sessies waarin reclamecampagnes worden beoordeeld zijn als kabinetsformaties, of onderhandelingen over crisis-reddingsplannen. Een complex proces van praten, kijken, denken en aftasten gaat aan het vellen van een werkelijk oordeel vooraf. Met wat voor gezelschap heb… Lees meer >

Aaf Brandt Corstius / columnist / auteur

Een tijdje geleden werd ik opgebeld door de eindredacteur van nrc.next, de krant waar ik dagelijks een column in schrijf. Hij belt me haast elke dag op, om een foutje in mijn column te melden,… Lees meer >

Alfred Levi / Directeur 3MO

 INTRODUCTIE Goedenavond dames en heren. Dank voor uitnodiging, die ik graag aanneem. Zelf in Parool geschreven tijdens mijn studie, lees zes kranten, zaterdagochtend ritueel. Met name omdat de dagblad branche in een moeilijk vaarwater zit… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

What's new? Cebuco heeft een nieuwe huisstijl, een nieuwe site, een nieuwe nieuwsbrief en een nieuwe directeur. Een aantal zaken verandert echter niet zomaar. Cebuco blijft zich natuurlijk hard maken voor de dagbladen en de… Lees meer >

Luuk Ros / hoofd-redacteur Marketing Tribune

Ik vind het hoog tijd dat adverteerders zich eens gaan bemoeien met de krant die ik door mijn bus geduwd krijg. De grootste valkuil van iedere marketeer is het verschijnsel dat je jezelf als de… Lees meer >

Marceline Beijer / CEO Kobalt

Ik vind dat in dit digitale tijdperk met een onuitputtelijke stroom aan (gratis) informatie, betaalde dagbladen steeds meer tegemoet moeten komen aan de behoefte van verdieping. Veel dagbladen hebben te kampen met dalende oplagecijfers, maar… Lees meer >

 
home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.