Olaf Croon, Directeur Cebuco

MERKEN VERSTERKEN MERKEN.

Een dagblad is allang veel meer dan een papieren product. Een dagblad kan ook een site zijn, of een app voor een smartphone, een app voor een tablet, of een evenement, of misschien wel een webwinkel, of producent.

Kortom een dagblad is een merk. Een dagblad is een nieuwsmerk. Nieuwsmerken die bewezen hebben ijzersterke A-merken te zijn.

Ondanks dat de grootste distributievorm van het dagblad op dit moment nog steeds het papier is, is het heel logisch om dagbladtitels meer en meer te zien als nieuwsmerken.
In welke verschijningsvorm dan ook, het is het merk waaraan de consument direct herkent dat het gaat om betrouwbaar nieuws. Of de krant nu door de digitale of fysieke brievenbus op de mat valt, het blijft het merk dat verantwoordelijk is voor de inhoud en de invulling van de nieuwsbehoefte van de lezers.

Op deze manier worden de nieuwsmerken meer en meer een platform waar de lezers hun relevante informatie consumeren, de vorm is daarbij ondergeschikt. De unieke eigenschappen die nieuwsmedia aan adverteerders kunnen bieden blijven onafhankelijk van het kanaal zeer sterk. Denk daarbij aan betrouwbaarheid, autoriteit, actualiteit, lezer-bladbinding, etc. Nationaal of regionaal, massaal of niche, thematisch of actiematig, de Nederlandse nieuwsmerken kunnen het aanbieden.

De dagbladtitels zijn ijzersterke merken, en je weet het "merken versterken merken".

O ja:
En wat betreft de kracht van de papieren vorm van de nieuwsmerken. Nederlands onderzoek, dat aantoont dat je tot 25% meer rendement kunt halen met je (papieren) dagbladcampagne, is genomineerd voor de Esomar Research Effectiveness Award 2011. Deze award wordt toegekend aan het marketingonderzoek dat wereldwijd de beste effectiviteit laat zien. Best leuk als je nagaat dat 120 landen zijn aangesloten bij Esomar.

31 08 2011

Archief

Erik Grimm / Research Director Cebuco

De adverteerder heeft anno 2011 een groeiende behoefte aan goede ROI-cijfers voor zijn reclame-uitgaven. Hij heeft de wens om gekwantificeerd te zien hoeveel lezers zijn uiting hebben opgemerkt en gelezen. Het liefst krijgt hij ook… Lees meer >

Jacques Kuyf / voorzitter NDP Nieuwsmedia

Welkom op de nieuwe site van Cebuco. De vernieuwing die u ziet is niet alleen cosmetisch van aard. Het staat symbool voor de nieuwe strategie van NDP Nieuwsmedia. De oriëntatie en… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

MERKEN VERSTERKEN MERKEN. Een dagblad is allang veel meer dan een papieren product. Een dagblad kan ook een site zijn, of een app voor een smartphone, een app voor een tablet, of een evenement, of… Lees meer >

Christiaan Weijts / Columnist nrc next

Full colour Sommige advertenties bezorgen je meer denkwerk dan de artikelen er omheen. Zo verscheen er twee weken geleden op pagina 3 van NRC Handelsblad eentje met de tekst: “Uitvaartcompact feliciteert de NRC met de… Lees meer >

Fifi Schwarz / Directeur St. Krant in de Klas

Oude + nieuwe media = nieuwsmedia! Regelmatig, als ik me bij een bijeenkomst aan anderen voorstel (Fifi Schwarz, directeur Stichting Krant in de Klas) krijg ik steevast de opmerking: Wat leuk dat de oude… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Gelukkig nieuw(s)jaar Financiële crisis of niet, de technologische en digitale ontwikkelingen zijn in een spectaculair tempo doorgegaan in 2010. Het medialandschap wordt rijker en innovatiever terwijl de mediabehoeften van de consument eigenlijk niet… Lees meer >

Arnout Robbe / Copywriter DDB

Hou je vast, alles beweegt Het zijn bijzondere tijden. In verschillende opzichten, maar laat ik me beperken tot de stand van zaken in het medialandschap. Waar gaat het heen?! Een schitterende onzekerheid. Die welbeschouwd meer… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Wat is een dagblad? Heeft u al dat filmpje gezien waarin een vader aan de keukentafel zijn krantje zit te lezen op een iPad en vervolgens onbewust een vlieg doodslaat met datzelfde apparaat… Daarom… Lees meer >

Erik Grimm / Hoofd Onderzoek Cebuco

Clicks en volle karren Met nog drie onderzoeksvoorstellen te gaan, verslapte mijn aandacht. De zon op de ramen en de lunch begonnen op deze vrijdagmiddag hun tol te eisen. Daar kwam echter abrupt een einde… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.