Olaf Croon, directeur Cebuco

Stel de lezer centraal.

De mediawereld staat op zijn kop, mediapartijen denken na over nieuwe vormen van communicatie, de beschikbare kanalen en de juiste verdienmodellen. Adverteerders willen de slag niet missen en zijn bereid te investeren in nieuwe mogelijkheden, maar gaat dat niet ten koste van iets? Kan het misschien zijn dat de mediawereld zo met zichzelf bezig is dat er vergeten wordt naar de consument te kijken.

De maatschappij is steeds meer te typeren als een en - en maatschappij. Offline en online gaan hand in hand. Social-networking en social-notworking is natuurlijk heel normaal. Owned media en earned media en paid media zijn de buzzwords in het marketingvak. Betaald nieuws en gratis nieuws, actualiteit en verdieping, hoor en wederhoor.

Consumenten lijken een stap verder te zijn in het en - en denken en handelen. Het is al zo gewoon geworden. Zowel jong als oud consumeren er heerlijk op los, digitaal en analoog. Die consument is niet bewust bezig met het offline of online consumeren van nieuws. De consument heeft een nieuwsbehoefte. Een behoefte die groter is dan ooit en die makkelijker in te vullen is dan ooit.

De consument consumeert meer media dan ooit. De consument consumeert meer nieuwsmedia dan ooit. De relevantie van sterke nieuwsmerken is derhalve groter dan ooit want de consument vertrouwt op hun autoriteit en geloofwaardigheid. En dat maakt adverteren in, op of rond nieuwsmedia aantrekkelijker dan ooit. Zoek de vorm die het beste bij de boodschap past en vergeet nooit de lezer centraal te zetten. Durf en - en te denken.

29 03 2012

Archief

Erik Grimm / Research Director Cebuco

De adverteerder heeft anno 2011 een groeiende behoefte aan goede ROI-cijfers voor zijn reclame-uitgaven. Hij heeft de wens om gekwantificeerd te zien hoeveel lezers zijn uiting hebben opgemerkt en gelezen. Het liefst krijgt hij ook… Lees meer >

Jacques Kuyf / voorzitter NDP Nieuwsmedia

Welkom op de nieuwe site van Cebuco. De vernieuwing die u ziet is niet alleen cosmetisch van aard. Het staat symbool voor de nieuwe strategie van NDP Nieuwsmedia. De oriëntatie en… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

MERKEN VERSTERKEN MERKEN. Een dagblad is allang veel meer dan een papieren product. Een dagblad kan ook een site zijn, of een app voor een smartphone, een app voor een tablet, of een evenement, of… Lees meer >

Christiaan Weijts / Columnist nrc next

Full colour Sommige advertenties bezorgen je meer denkwerk dan de artikelen er omheen. Zo verscheen er twee weken geleden op pagina 3 van NRC Handelsblad eentje met de tekst: “Uitvaartcompact feliciteert de NRC met de… Lees meer >

Fifi Schwarz / Directeur St. Krant in de Klas

Oude + nieuwe media = nieuwsmedia! Regelmatig, als ik me bij een bijeenkomst aan anderen voorstel (Fifi Schwarz, directeur Stichting Krant in de Klas) krijg ik steevast de opmerking: Wat leuk dat de oude… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Gelukkig nieuw(s)jaar Financiële crisis of niet, de technologische en digitale ontwikkelingen zijn in een spectaculair tempo doorgegaan in 2010. Het medialandschap wordt rijker en innovatiever terwijl de mediabehoeften van de consument eigenlijk niet… Lees meer >

Arnout Robbe / Copywriter DDB

Hou je vast, alles beweegt Het zijn bijzondere tijden. In verschillende opzichten, maar laat ik me beperken tot de stand van zaken in het medialandschap. Waar gaat het heen?! Een schitterende onzekerheid. Die welbeschouwd meer… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Wat is een dagblad? Heeft u al dat filmpje gezien waarin een vader aan de keukentafel zijn krantje zit te lezen op een iPad en vervolgens onbewust een vlieg doodslaat met datzelfde apparaat… Daarom… Lees meer >

Erik Grimm / Hoofd Onderzoek Cebuco

Clicks en volle karren Met nog drie onderzoeksvoorstellen te gaan, verslapte mijn aandacht. De zon op de ramen en de lunch begonnen op deze vrijdagmiddag hun tol te eisen. Daar kwam echter abrupt een einde… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.