Peter Dresmé, Zakelijk leider ADCN

Fanmail

Mariannna Beets van Cebuco belt. Of ik een column wil schrijven voor de site. “Ja natuurlijk, leuk!” roep ik direct. “Waar wil je dat ik het over heb?” vraag ik onomwonden, maar daar krijg ik geen concreet antwoord op. Ik mag het allemaal zelf weten. Ze zegt nog wel: “Kijk maar even op de site bij het kopje columns misschien inspireert dat, enne... hopelijk ben je niet te kritisch”.

Het eerste wat me te binnen schiet is een bevlogen verhaal over hoe onbegrijpelijk ik het vind dat dagbladjournalisten vaak zo negatief schrijven over de toekomst van hun eigen medium. Pure nestbevuiling. Onbegrijpelijk, want volgens mij zijn dagbladen alive & kicking. Kijk maar naar de gigantische betaalde oplages, de goed bezochte sites en het steeds maar toenemende aantal mensen dat het allerlaatste nieuws op hun mobieltje ontvangt! Dagbladen zijn niet dood, ze zijn springlevend!
Maar als ik vervolgens naar de columns van mijn voorgangers kijk, kom ik al snel tot de conclusie dat daar al het nodige over is gezegd. Ik moet iets anders bedenken…

Dan maar schrijven over de kwaliteit en de intensiteit van het bereik. Want welk mediumtype kan elke dag bogen op ruim 9 miljoen lezers die daar gemiddeld een ruim ½ uur de tijd voor nemen. Dat zit wel een verhaal in denk ik… Maar misschien eerst even checken of dit al een keer is besproken. Ja, toch wat anders bedenken.

Natuurlijk! Het moet gaan over de kosten van een abonnement. Dat is namelijk de wereld op z’n kop. Als abonnee krijg ik mijn krant elke dag vóór 7 uur ‘s ochtends thuisbezorgd (op afgelopen zaterdag na) en daar hoef ik niets voor te betalen. Sterker nog, thuisbezorgen is goedkoper dan zelf halen bij de Dekamarkt bij mij in de buurt. Ook in Frankrijk haal ik regelmatig de Sudouest bij de kiosk in ons dorp. Kost me al gauw een ½ uurtje met de auto. En dat doet overigens bijna iedereen, want als je in Frankrijk een krant thuisbezorgd wilt hebben, dan is dat bepaald niet goedkoper en er zijn heel veel plekken waar ze de krant überhaupt niet komen bezorgen. Daar zouden die krantenjongens eens over moeten nadenken, hoe je dát als usp kunt opspelen in een fantastische reclamecampagne.

Toch twijfel ik of dit voldoende is voor een column. Misschien toch liever iets schrijven over mijn dagelijks leesritueel. Over het eerste kopje koffie, mijn vaste (Gispen) leesstoel, de kat (Kees) op schoot en dan lekker een uurtje verdwalen in de krant.

Ach weet u wat het is, ik ben gewoon een fan!

12 11 2009

Archief

Freek Paul / Managing Director Bureau Kellerman

Het kan wel in de krant! Waar je zou denken dat er met de mogelijkheden van nu op het medium televisie juist meer creatieve mogelijkheden zijn gekomen, is de realiteit helaas teleurstellend. Natuurlijk, er is… Lees meer >

Jonathan van het Reve / Columnist Het Parool

Geachte aanwezigen, Ik begrijp nog steeds niet precies wie u allemaal bent en wat u allemaal precies doet, maar ik krijg sterk de indruk dat er zonder u geen kranten zouden bestaan. Zonder mij zouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Inhaken, aanhaken of afhaken 2010 wordt het jaar van de Olympische spelen en het WK voetbal. Evenementen waar de hele (media) wereld zich op zal storten. En hoe meer goud Nederland wint hoe dikker… Lees meer >

Tom Tempelman / Algemeen Directeur NRp Dagbladen

2010 wordt een beter jaar! 2009 is een jaar dat we niet snel zullen vergeten. Er is veel geschreven over activiteiten en ontwikkelingen in dagbladenland, veelal negatief. Nagenoeg alle uitgevers hebben reorganisaties afgekondigd of… Lees meer >

Peter Dresmé / Zakelijk leider ADCN

Fanmail Mariannna Beets van Cebuco belt. Of ik een column wil schrijven voor de site. “Ja natuurlijk, leuk!” roep ik direct. “Waar wil je dat ik het over heb?” vraag ik onomwonden, maar daar… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

Afwijking?! De zakelijk doelgroep schijnt af te wijken van gemiddeld Nederland, vooral als het gaat om lees- en kijkgedrag! De business doelgroep leest meer dan één krant, laat de partner boodschappen en het huishouden… Lees meer >

Olaf Croon / Directeur Cebuco

All inclusive Dit jaar ben ik gezwicht voor de kinderen. Zon, zee en strand hebben ook mijn voorkeur maar dan het liefst een beetje rustig. Maar ja, als de kids geen vriendjes hebben dan… Lees meer >

Willem Jan Makkinga / Directeur uitgever Trouw

Adverteren in de Rimboe Mijn dochters van 10 en 7 jaar oud zijn giechelig enthousiast over het SBS 6 programma Belgen in de Rimboe. Eerlijk gezegd begrijp ik mijn kinderen wel. Het is een merkwaardige… Lees meer >

Julius Minnaar / CEO Universal Media

Ik ben een krantenlezer. Al vanaf mijn dertiende en daarmee schijn ik een wat atypisch profiel te hebben. Ik lees zo graag ’s ochtends de Volkskrant dat ik er eerder voor opsta en goed chagrijnig… Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.