Nationale Nederlanden en Aegon winnaars Koninklijke Inhaakwedstrijd De Telegraaf

09 mei 2013

Nationale Nederlanden en Aegon hebben de Koninklijke Inhaakwedstrijd van De Telegraaf gewonnen. Beide adverteerders zijn gisteravond door een vakjury gekozen en bekroond als winnaar.

De vakjury, bestaande uit experts uit de mediawereld te weten, Lode Schaeffer (voorzitter ADCN), Jan Driessen (voorzitter BVA), Marc Oosterhout (voorzitter VEA) en Gonnie Spijkstra (TMG en inhaakexpert Verse Reclame) hebben alle 47 inhaakadvertenties die rondom de troonswisseling in De Telegraaf zijn geplaatst beoordeeld. De inhakers werden onder andere beoordeeld op spraakmakendheid, originaliteit, creativiteit en de link tussen het merk en de actualiteit.

Na een kritische selectie kwam de jury tot vijf genomineerden: Nationale Nederlanden, ING, KPN, Aegon en Heineken. Jan Driessen concludeerde dat het vijf toonaangevende merken zijn die ook bij een bijzondere gebeurtenis als de Kroning toonaangevend moeten zijn. “Als toonaangevend merk kun je hier niet, níet aan mee doen.” Lode Schaeffer noemde de merken 'Neerlands trots': "Deze krantenadvertenties laten zien hoe je met een inhaker aan je merk kan werken. Er is aandacht aan besteed.”

De jurycriteria
“Het doorslaggevende bij het benoemen van de winnaars zit hem in het centraal stellen van Beatrix. Terwijl KPN, Heineken en ING het merk voorop stelden. Een duidelijke link met het merk haalt in dit geval de kracht uit de boodschap.” Aldus Gonnie Spijkstra. Schaeffer: "De kunst is om niet teveel met jezelf bezig te zijn.”

Uiteraard onthield Jan Driessen zich van een stem aangaande de beoordeling van de advertentie van Aegon.

Alle inhaakadvertenties worden gebundeld in een speciale inhakerskrant waarbij de top 5 voorzien wordt van het juryrapport. De creatieve teams achter de bekroonde advertenties JWT Amsterdam en They hebben hiermee vier vliegtickets naar Cannes gewonnen. De adverteerders krijgen een gratis plaatsing in De Telegraaf op 26 april 2014 als inhaker op Koningsdag.

De Telegraaf als échte Oranjekrant beloont al jaren adverteerders voor de beste inhaakadvertentie rondom grote Oranje evenementen als het EK of de Olympische Spelen. Lezers waarderen inhakers beter, ze worden beter gelezen en beter herinnerd. Bovendien zien lezers inhakers als redactionele content.

Meer artikelen

Krantenadvertenties haken in op troonsafstand Albert II

Krantenadvertenties haken in op troonsafstand Albert II

De vorstelijke aankondiging op woensdag 3 juli werd meteen door de Belgische reclamemakers en adverteerders opgepikt. Lees meer >

Judit Kun en Ramin Bahari (DDB & Tribal Amsterdam) winnen zilver tijdens BestYET competitie

Judit Kun en Ramin Bahari (DDB & Tribal Amsterdam) winnen zilver tijdens BestYET competitie

Judit Kun en Ramin Bahari (DDB & Tribal Amsterdam) zijn afgelopen vrijdag 2e geworden tijdens de BestYET competitie in Wenen. 20 teams uit 10 verschillende landen deden mee aan deze internationale dagblad competitie. 'a close call' volgens de internationale jury, Kun en Bahari bedachten een ijzersterk dagbladconcept met daaraan gekoppeld een offline viral. Lees meer >

Dagbladen kleuren Oranje

Dagbladen kleuren Oranje

Alle dagbladen hebben de afgelopen dagen volop aandacht besteed aan de troonswisseling. Ook de advertentiepagina Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.