Varwijk en Maaskamp winnaars van de Cebuco/ADCN Workshop 2012

29 maart 2012

Jesse Varwijk en Michael Maaskamp (Link. Business Creatives) hebben gisteren, 28 maart de Cebuco/ADCN workshop gewonnen. Zij ontwierpen het winnende dagbladconcept voor bol.com. Het team heeft zich daarmee samen met de nummer twee (de WDKA-studenten Jurre van de Ven en Luuk van de Put) geplaatst voor de Europese dagbladcompetitie Best YET (Best Young European Team) die in mei in Noorwegen plaatsvindt.

De jonge creatieven kregen een leuke, maar pittige case, toegelicht door Afke van de Klashorst, manager marketing communicatie bij bol.com: ontwikkel een dagbladconcept om de bekendheid te verhogen van de babywinkel bij bol.com en trigger de doelgroep om de website te bezoeken.


Een strakke briefing, maar ook een briefing met ruimte voor onconventioneel denken. ”Hoe vaak krijg je de kans om 24 jonge talentvolle teams aan jouw briefing te kunnen laten werken. Zeker nu we net de nieuwe categorie babyartikelen hebben toegevoegd aan onze winkel.” aldus een enthousiaste Van de Klashorst van bol.com.


Vanuit de ADCN was een team van mentoren/juryleden samengesteld om de 24 strijdende teams te begeleiden en te jureren: Stephan Gonnissen; creative director digital, ETCETERA, ADCN-bestuurslid, Thijs Bontje; copywriter Selmore, Edwin van Kuilenburg; copywriter UbachsWisbrun/JWT, Henk Jantz; artdirector UbachsWisbrun/JWT, Geert Ploeger; freelance creative director/artdirector, Jan van Meel; creative director Junior Academie en Peep van der Molen; creative director/copywriter Qi.
 

Gesteund, uitgedaagd en geïnspireerd door de mentoren zagen enkele schetsen al na het eerste uur het daglicht. De opdracht leek simpel, maar rond half vijf, vlak voor de deadline, sloeg de stress bij menig team toe. 


Het resultaat:
Om half vijf in de middag presenteerden de 24 jonge creatieve teams de concepten ten overstaande van hun concurrenten maar vooral voor de jury en de opdrachtgever. Overvliegende ooievaars, lelijke baby’s, lachende baby’s, puffende mannen, een navelstreng die wordt doorgeknipt, leuke inhakers op de online babywinkel en nog veel meer concepten werden vol trots gepresenteerd. Daarna trok de jury zich terug om zich te beraden.
 

Het juryberaad was boeiend. Na een snelle eerste ronde bleven 11 concepten over. Deze maakten allemaal kans om bij de laatste vijf te eindigen. De nummers 1 en 2 waren meteen duidelijk, over de nummers 3 tot en met 5 werd lang gediscussieerd, zij kregen een eervolle vermelding.


Het jury rapport:
‘Zeer creatief, goed gebruik gemaakt van het mediumtype, uitdagend en haalbaar, perfect de belevingswereld van de doorgroep doorvertaald in het concept’ waren de lovende woorden van de jury over de winnaars. Maar ook de nummers 2 (Van de Ven en Van de Put) kregen lovende kritieken ‘een fris idee, een ijzersterke doorvertaling van online naar offline’. Terechte winnaars.
 

Dagblad competitie BestYET “12e editie in Oslo, Noorwegen”
Het winnende team (Michael Maaskamp en Jesse Varwijk) gaat samen met het team Jurre van de Ven en Luuk van de Put Nederland vertegenwoordigen in de BestYET-competitie (Best Young European Team) die dit jaar voor de elfde keer plaatsvindt. 22 teams uit elf Europese landen strijden op 10 en 11 mei in Oslo om de titel: het beste Europese team.
 

Deelnemers:
Celis Jansen & Matthijs Groos, Michael Maaskamp & Jesse Varwijk, Willem Droog & Donny Manvis, Chariva Regina Zaandam & Kevin Eugene Gozems, Tim Timmermans & Huub van Veenhuysen, Jurre van de Ven & Luuk van de Put, Mats Wilke & Daphne Koenen, Cynthia Tiebosch & Marloes Scheffers, Vincent Huijbers & Tim Aarts, Jaap Grolleman & Stefan Apswoude, Dave Hagen & Isabella Willemse, Barry Bol & Yente Jansen, Jan Bosch & Tim ten Dam, Bas Janssen & Koen Janssen, Loran Gailliaert & Robbin de Waij, Marco Stevens & Elwin Kennis, Sharon Goldstoff & Leonoor Verplanken, Noor Schopman & Mathilde Hoek, Patty van der Aa & Ivo in het Veld, Arthur ’t Mannetje & Peter Halma, Marten Meijboom & Joost van der Schoot, Oscar Flinterman & Joost van Nistelrooij, Kim Alers & Emmy Beijk en Jimmy Mars & Jonathan van Loon.


Cebuco organiseert in samenwerking met de ADCN jaarlijks een workshop voor jonge creatieven.
 

Meer artikelen

Judit Kun en Ramin Bahari winnen Cebuco/ADCN Workshop

Judit Kun en Ramin Bahari winnen Cebuco/ADCN Workshop

Judit Kun en Ramin Bahari (Tribal DDB) hebben gisteren, 27 maart, de Cebuco/ADCN workshop 2013 gewonnen. Zij ontwierpen het winnende nieuwsmediaconcept voor Madurodam. Het team heeft zich daarmee samen met de nummer twee (Joey Boeters en Mark van der Heijden) geplaatst voor de Europese dagbladcompetitie Best YET (Best Young European Team) die in mei in Wenen plaatsvindt. Lees meer >

The best is YET to come

The best is YET to come

Tijd voor een toffe, nieuwe kluif: de ADCN Cebuco Nieuwsmedia Workshop 2013! Lees meer >

Van de Ven & Van de Put zesde bij BestYET in Oslo

Van de Ven & Van de Put zesde bij BestYET in Oslo

Afgelopen week werd in Oslo (Noorwegen) weer gestreden om de BestYET Award, een internationale dagbladcompetitie voor jonge creatieven. De 2 Nederlandse creatieve teams die de Cebuco/ADCN workshop op 28 maart wonnen dongen mee naar deze prijs. Jurre van de Ven & Luuk van de Put (studenten Willem de Kooning Academie) eindigden als 6e. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.