Creativiteit vereist in advertentiestrijd van de supermarkten

18 juli 2009

Misschien mogen we voorzichtig stellen dat de televisiezenders dit jaar vroeg op vakantie zijn gegaan; we worden in ieder geval getrakteerd op vele herhalingen. In dagbladland zijn herhalingen uiteraard niet aan de orde. De lezer wordt iedere dag gewekt met een krant vol ‘vers nieuws’.

Ook de adverteerders in dagbladen hebben geen tijd voor herhalingen. De strijd tussen de supermarkten gaat op volle sterkte door. En naast de prijzenslag is er nu een extra dimensie aan toegevoegd. De creatieve strijd is losgebarsten! Binnen 24 uur reageren op je concurrent? Welke supermarkt opent deze week de aanval? Wat is de winnende openingszin? Krant-dominant (4x een full colour strook van Dirk van den Broek) of toch een 1/1 pagina full colour zoals Aldi recent plaatste? De dagbladen bieden genoeg flexibiliteit voor een sterke campagne, daarnaast zijn de dagbladen stuk voor stuk sterke nieuwsmerken.

Goed nieuws voor de adverteerders. “Aldi haalt in advertentie uit naar Jumbo: olifanten kunnen niet rekenen” zo kunnen we in verschillende media en digitale nieuwsbrieven lezen. Een sterke dagblad-inhaker levert ook nog eens meerwaarde op in de vorm van free publicity.

Ook goed nieuws voor consumenten! Vorige week meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek dat de prijzen zijn gedaald t.o.v. vorige maand. Het bier is zelfs 3 % goedkoper geworden.

De verwachting is dat Jumbo, de supermarktketen die in mei het startschot luidde, en tot nu toe actief in de dagbladen met een zeer consistente strategie, zeker zal reageren.

Meer artikelen

Krantenadvertenties haken in op troonsafstand Albert II

Krantenadvertenties haken in op troonsafstand Albert II

De vorstelijke aankondiging op woensdag 3 juli werd meteen door de Belgische reclamemakers en adverteerders opgepikt. Lees meer >

Judit Kun en Ramin Bahari (DDB & Tribal Amsterdam) winnen zilver tijdens BestYET competitie

Judit Kun en Ramin Bahari (DDB & Tribal Amsterdam) winnen zilver tijdens BestYET competitie

Judit Kun en Ramin Bahari (DDB & Tribal Amsterdam) zijn afgelopen vrijdag 2e geworden tijdens de BestYET competitie in Wenen. 20 teams uit 10 verschillende landen deden mee aan deze internationale dagblad competitie. 'a close call' volgens de internationale jury, Kun en Bahari bedachten een ijzersterk dagbladconcept met daaraan gekoppeld een offline viral. Lees meer >

Nationale Nederlanden en Aegon winnaars Koninklijke Inhaakwedstrijd De Telegraaf

Nationale Nederlanden en Aegon winnaars Koninklijke Inhaakwedstrijd De Telegraaf

Nationale Nederlanden en Aegon hebben de Koninklijke Inhaakwedstrijd van De Telegraaf gewonnen. Beide adverteerders zijn gisteravond door een vakjury gekozen en bekroond als winnaar. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.