Heineken, Dirk vd Broek en Pink Ribbon winnaars van 7e editie Dagbladgoud

21 maart 2011

Op 21 maart maakte Cebuco de winnaars van Dagbladgoud 2010 bekend in de Amsterdam ArenA. De advertentie van Dirk van den Broek met

Bijna 50.000 stemmers
Via een intensieve dagbladcampagne, waarin de twaalf nominaties paginagroot onder ogen van de lezers kwamen, werd krantenlezend Nederland opgeroepen een stem uit te brengen. De twaalf advertenties waren eerder door een publiekspanel geselecteerd uit 108 inzendingen. De lezers gaven massaal gehoor aan de oproep; bijna 50.000 mensen brachten via de stemsite dagbladgoud.nl hun stem uit.

Olaf Croon (directeur Cebuco): “De kwaliteit van de inzendingen was weer hoog, met dit jaar natuurlijk veel WK-inhakers. De Dagbladgoud-winnaar van dit jaar, Dirk van den Broek won met de inhaker “De koek is op”. Na een nek-aan-nek race met de inhaakadvertentie Bertje! van Heineken wist Dirk uiteindelijk toch de meeste voorkeurstemmen te halen van krantenlezend Nederland. Pink Ribbon Magazine won wederom in de categorie non-profit, dit jaar met de advertentie “Samen zijn we sterker”. Grote klasse!”

Vakgoud en Campagnegoud
Dagbladgoud bestaat uit een publieksprijs en een vakprijs. De vakjury riep, onder leiding van voorzitter Astrid Prummel (adjunct-hoofdredacteur Adformatie), van de 108 inzendingen Heineken uit tot winnaar van Vakgoud 2010 met de advertentie “Social Networks”.

Astrid Prummel, over de Vakgoud-winnaar: “Subliem in zijn eenvoud, een intelligente inhaker op de tijdgeest. Prachtig passend in de krant. Een terechte winnaar.”

De vakjury mocht dit jaar maar liefst 27 campagnes beoordelen in de categorie Campagnegoud. Juryvoorzitter Prummel: “In de winnende campagne “Het Dirk Effect” is Dirk van den Broek dicht bij zichzelf en haar klanten gebleven. De humorvolle, intelligente en consistente art en copy waren doorslaggevend.”

De vakjury bestond dit jaar uit Astrid Prummel – juryvoorzitter (Adformatie), Ellen van der Horst, (Centraal Beheer Achmea), Nico Hilhorst (M2Media), Marcel Hartog (Publicis), Darre van Dijk (Ogilvy), Rene Herremans (Ahold) en Sjors Kroon (Telegraaf Media – voorzitter Cebuco).

Sjors Kroon (voorzitter Cebuco): ‘Uit alle onderzoeken krijgen we teruggespeeld dat lezers advertenties in dagbladen waarderen, aangezien deze als relevante aanvulling worden gezien. Een ander feit is dat creativiteit werkt en er voor zorgt dat de boodschap beter overkomt bij de lezer. Uiteindelijk speelt het een belangrijke, zo niet doorslaggevende, rol in de effectiviteit van communicatie. Daarom vinden de dagbladen het belangrijk dat goede reclamemakers door het lezerspubliek en de vakjury worden beloond.”

Dagbladgoud 2010 - profit
Adverteerder: Dirk van den Broek – Het Dirk Effect
Reclamebureau: XXS Communicatie Advies. Mediabureau: IPA

Dagbladgoud 2010 – non profit
Adverteerder: Pink Ribbon Magazine – Samen zijn we sterker
Reclamebureau: Grey. Mediabureau: Carat

Vakgoud 2010
Adverteerder: Heineken – Social Networks
Reclamebureau: TBWA\NEBOKO. Mediabureau: Kobalt

Campagnegoud 2010
Adverteerder: Dirk van den Broek – Het Dirk Effect
Reclamebureau: XXS Communicatie Advies. Mediabureau: IPA

Meer artikelen

Dé uitreiking Dagbladgoud 2010

Dé uitreiking Dagbladgoud 2010

In een bomvolle zaal in de Amsterdam ArenA werden op 21 maart de winnaars bekendgemaakt en de prijzen uitgereikt van Dagbladgoud 2010. De charmante Humberto Tan ontving op het podium, naast de winnaars Heineken, Dirk van den Broek en Pink Ribbon, ook Frank de Boer, Eric-Paul Dijkhuizen, Christiaan Weijts, Astrid Prummel en Olaf Croon. Bekijk de reportage! Lees meer >

Dagbladgoud doneert aan Spieren voor Spieren

Dagbladgoud doneert aan Spieren voor Spieren

Op 21 maart jongstleden vond in de Amsterdam ArenA voor de 7e maal de uitreiking plaats van Dagbladgoud. Tijdens deze feestelijke bijeenkomst werden de prijzen voor de beste krantenadvertenties van het afgelopen jaar uitgereikt. De organisatie was zeer vereerd dat Frank de Boer, nu hoofdtrainer bij Ajax, kwam spreken. En we zijn nog trotser dat Lees meer >

Vakjury Dagbladgoud 2010 bekend

Vakjury Dagbladgoud 2010 bekend

Dagbladgoud is een initiatief van de bij Cebuco aangesloten dagbladen en wordt dit jaar voor de zevende keer georganiseerd. De deskundige vakjury, onder voorzitterschap van Astrid Prummel, buigt zich over alle inzendingen voor Dagbladgoud 2010. Zij bepaalt welke advertentie in aanmerking komt voor Vakgoud en Campagnegoud. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.