Alfred wint de Volkskrant Creative Press Challenge 2013

11 november 2013

Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred hebben de Volkskrant Creative Press Challenge 2013 gewonnen. Philippe Remarque, hoofdredacteur de Volkskrant, maakte bekend op de 24 uur van de Reclame. De jury koos deze schets als het beste idee, omdat het zo puur en simpel is en krachtig gebruik maakt van het medium dagblad.

De juryleden over de winnende schets
“Visueel sterk, een bijna lege pagina in een volle krant. Het verhaal is makkelijk te begrijpen: “Geen nieuws is slecht nieuws”. En in dit geval is het ook echt zo. Een goede link tussen de oneliner en Free Press Unlimited zal de advertentie compleet maken.”
- André Matarazzo, Sid Lee -

“De winnaar is, zoals altijd, het simpelste idee. De stopping power is essentieel.”
- David Snellenberg, Dawn -

“Het beeldconcept is even simpel als aansprekend; het doet je stilstaan en nadenken. Het volkse gezegde "geen nieuw is goed nieuws" wordt hier goed op zijn kop gezet en maakt zo uitstekend de kernmissie van Free Press Unlimited tastbaar.”
- Leon Willems, Free Press Unlimited -

“Een kleine variatie op een bekende frase, en dat werkt verschrikkelijk catchy. En nog krachtig ook: in vijf woorden wordt exact omschreven waar Free Press Unlimited zich sterk voor maakt. Bij elkaar sterk genoeg om de louter-tekstopzet te kunnen dragen.”
- Chris Buur, de Volkskrant -

Op zaterdag 14 december wordt de advertentie geplaatst in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met Luuk en Jurre. Ook wordt de advertentie ingezonden naar het Cannes Lions Festival 2014. In december verschijnt een speciaal nummer van Creatie in samenwerking met de Volkskrant met als thema ‘terug naar de kern’, geïnspireerd door de Creative Press Challenge. Kijk voor meer informatie over de Creative Press Challenge op: creativepresschallenge.nl           

Meer artikelen

Nieuwsmerk profiel: Barneveldse Krant

Nieuwsmerk profiel: Barneveldse Krant

Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag Barneveldse Krant. Lees meer >

Kerndata dagbladen Q2 2013

Kerndata dagbladen Q2 2013

Op 24 september 2013 heeft HOI de oplagecijfers van de nieuwsmerken over het tweede kwartaal 2013 bekend gemaakt.  Het gaat om de kwartaalcijfers van de gedrukte edities en de digitale replica's Lees meer >

Nieuwsmerk profiel: Nederlands Dagblad

Nieuwsmerk profiel: Nederlands Dagblad

Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag Nederlands Dagblad. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.