Betoverend voordeel voor abonnees ED, BD en BN/De Stem

21 juli 2011

Afgelopen winter vond er voor abonnees van 3 regionale dagbladen van Wegener Media (Eindhovens Dagblad, Brabants Dagblad en BN/De Stem) een speciale Abonneedag in de Winter Efteling plaats. Doel van deze actie was de loyaliteit onder abonnees te vergroten. Lezers van de dagbladen kregen kaarten met een unieke korting. De entreekaarten werden aangeboden middels een fraaie crossmediale campagne. Een zeer succesvolle actie.

Campagne Abonneedag Efteling
Uitgangspunt van deze loyaliteitscampagne was om, naast de verkoop van entreekaarten, voor, tijdens en na de Abonneedag zoveel mogelijk lezers, zowel de bezoekende abonnees als alle on- en offline lezers, een feel good gevoel te geven over deze actie en warm te maken voor een volgende Abonneedag. Sterke dagbladmerken als Eindhovens Dagblad, Brabants Dagblad en BN/De Stem zijn in staat om op verrassende en doeltreffende wijze de meerwaarde van een abonnement te maximaliseren voor de lezers.

Aanpak van de campagne
“Betoverend voordeel voor abonnees. Uw dagblad geeft koninklijke korting op de Winter Efteling.” was de boodschap van de campagne voor alle abonnees. Alle distributiekanalen van dagbladen werden ingezet; van advertenties in de dagbladen tot tweets, e-mailings en banners op de sites van de digitale kranten. Uiteraard werd ook de webwinkel van de 3 regionale dagbladen ingeschakeld om de campagne succesvol te laten zijn, de kaarten waren verkrijgbaar via de webwinkel.

Het resultaat
Binnen twee weken moest de banner met de mededeling “uitverkocht” ingezet worden, de ruim 13.000 beschikbare kaarten waren verkocht.

De Efteling kreeg voor één dag een warme Dagbladdeken
De dagbladtitels heetten hun klanten welkom met grote trossen ballonnen, een welkomstwoord door de directeur en een speciaal programma. De promotieteams van de 3 dagbladen verrasten de bezoekers de gehele dag, met grote, kleurrijke lollies, met sprookjesspelletjes, plattegronden en o.a. flyers. Bezoekers konden bovendien meedoen aan online-acties en zo mooie prijzen winnen via de speciale actiesite www.abonneedag.nl. Na de Abonneedag werden de bezoekers uitgenodigd om hun mening te geven via de actiesite. Sfeerfoto’s, filmpjes en verslag online en offline maakten de campagne compleet.

Reacties van abonnees
Met ruim 13.600 bezoekers een overweldigend resultaat volgens de normen van de Efteling. Maar nog veel belangrijker zijn alle positieve reacties en tweets van de abonnees. Uit de enquête (ingevuld door 852 respondenten) bleek dat 98% van de bezoekers het waardeerde dat de krant de Abonneedag organiseerde, dat 72% van de bezoekers door de Abonneedag een positievere indruk van de krant heeft gekregen en dat 94% van de bezoekers een volgende keer weer zou meedoen met een dergelijke actie.

Na de Abonneedag is er ruim aandacht besteed aan de actie in de redactionele kolommen van de dagbladen. Ook op www.bndestem.nl is ruimte vrij gemaakt voor de actie. De pagina’s op de site zijn gevuld met o.a. filmpjes en foto’s.

Succes vraagt om een vervolg
In 2011 zullen de drie regionale dagbladen, ED, BD en BN/De Stem, een nieuwe Abonneedag voor de lezers ontwikkelen.

De dagbladen als sterke partner
Acties als deze tonen aan dat dagbladen volop in beweging zijn. De dagbladen weten als geen ander wat er leeft onder haar abonnees. Daardoor zijn dagbladen bij uitstek geschikt voor lezersactiviteiten met derden. Met ruim 390.000 trouwe abonnees en een gemiddeld dagbladbereik van 1.640.165 zijn de 3 regionale dagbladen toonaangevend in de regio (bron: NOM/STIR, 13+). De dagbladen van Wegener Media tonen aan dat het zeer sterke partners zijn, de kracht van deze dagbladen licht in de regionale binding.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Eva van Ommen, e.vommen@bded.nl, productmanager bij het Eindhovens Dagblad en Brabants Dagblad.

Meer artikelen

Nieuwsmerk profiel: Barneveldse Krant

Nieuwsmerk profiel: Barneveldse Krant

Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag Barneveldse Krant. Lees meer >

Kerndata dagbladen Q2 2013

Kerndata dagbladen Q2 2013

Op 24 september 2013 heeft HOI de oplagecijfers van de nieuwsmerken over het tweede kwartaal 2013 bekend gemaakt.  Het gaat om de kwartaalcijfers van de gedrukte edities en de digitale replica's Lees meer >

Nieuwsmerk profiel: Nederlands Dagblad

Nieuwsmerk profiel: Nederlands Dagblad

Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag Nederlands Dagblad. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.