Dagbladen zorgen voor traffic en beleving rond Iglo-merk

24 mei 2009

Iglo toont aan dat dagbladen ook voor food-merken veel betekenis kunnen hebben. De dagbladcampagne van dit merk wist veel beleving te creëren. Deze publiciteit bleek een succesfactor bij de ludieke Captain Iglo verkiezing. Niet alleen de toeloop op het event, maar ook de toename van de webtraffic was ongeëvenaard.

 

Onlangs vond de Captain Iglo look-a-like verkiezing plaats waarbij Joop Klompien uit Assen werd verkozen tot de beste Capitain Iglo look-a-like. Iglo Organiseerde deze wedstrijd om de 50ste verjaardag van de populaire kapitein te vieren en plaatste daarom in week 17 twee advertenties exclusief in de regionale dagbladen van NRp Dagbladen. Ruim 200 kinderen gaven gehoor aan de oproep hun look-a-like opa op te geven. Uiteindelijk werden hiervan 50 Opa’s geselecteerd om deel te nemen aan de verkiezing op 6 mei.

Iglo wist hiermee de aandacht op zich te vestigen. Verschillende media (zoals RTV-Noord, Omroep Brabant, De Telegraaf, Het Parool, AD, Dagblad van het Noorden, Noordhollands Dagblad en Radio 3FM) berichtten over deze ludieke actie waarbij zowel de opa’s als de kleinkinderen aan boord van een echte driemaster streden om de titel. Naast het feit dat de actie origineel was en bovendien goed was opgezet, heeft Iglo met haar timing en media-inzet veel aandacht en aanmeldingen weten te genereren.

In de week van 20 april plaatste Iglo twee full colour advertenties op de voorpagina’s van de 20 regionale dagbladen van de NRp. Hierin stond, naast een oproep aan kinderen om hun opa op te geven, een verwijzing naar de website. Dit bleek effectief, want de traffic naar de website nam sterk toe. Iglo zag duidelijk twee pieken in de bezoekers op www.captainiglo.nl na de twee communicatiemomenten in de regionale dagbladen. De site is pas recent gelanceerd, maar er was een uplift van 80% tijdens de actieperiode. Dit geeft aan dat verwijzingen vanuit traditionele media, zoals dagbladen, naar websites heel goed werken.

Voor meer informatie - NRP media: Inge Scheele, Medewerker Communicatie en Marketing, 020 4562 543.

Meer artikelen

Nieuwsmerk profiel: Barneveldse Krant

Nieuwsmerk profiel: Barneveldse Krant

Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag Barneveldse Krant. Lees meer >

Kerndata dagbladen Q2 2013

Kerndata dagbladen Q2 2013

Op 24 september 2013 heeft HOI de oplagecijfers van de nieuwsmerken over het tweede kwartaal 2013 bekend gemaakt.  Het gaat om de kwartaalcijfers van de gedrukte edities en de digitale replica's Lees meer >

Nieuwsmerk profiel: Nederlands Dagblad

Nieuwsmerk profiel: Nederlands Dagblad

Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag Nederlands Dagblad. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.