Goud voor ‘Bertje’ in WK Inhaakwedstrijd van De Telegraaf

27 juli 2010

Heineken heeft de Telegraaf inhaakwedstrijd rondom het WK 2010 gewonnen. Het zilver gaat naar ING en Bavaria bezet de derde plaats. Ruim 1700 lezers van De Telegraaf hebben de afgelopen weken meer dan 100 inhaakadvertenties beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met het WK. De Heineken advertentie

Biermerken scoren goed
Met uitzondering van ING bestaat de top 5 volledig uit biermerken. Naast Heineken en Bavaria, scoren Amstel en Jupiler goed met respectievelijk de vierde en vijfde plaats. Vooral advertenties rondom de finale zijn goed gewaardeerd. De volledige top 5 bestaat uit inhakers die een dag voor of na de finale zijn geplaatst. De winnende advertentie van Heineken kreeg een gemiddelde waardering van 7,7. Annelotte Palthe en Bart Bosma van Heineken Nederland: "We zijn ontzettend trots dat we tot beste inhaker van het WK zijn verkozen! Graag willen we iedereen die op ons gestemd heeft bedanken." De top 10 bestaat verder uit advertenties van NOC*NSF, Rexona, TNT Post, Dirk van den Broek en de KNVB.

Langlopende campagnes meest herkenbaar
De Telegraaf lezers vinden de inhaakadvertentie van Heineken heel herkenbaar. Van alle gemeten inhakers werd deze dan ook het meest herinnerd. Met een leuk woordgrapje speelt de advertentie goed in op de actualiteit. Bovendien wordt subtiel een link gelegd met een andere succesvolle campagne van het merk. De advertentie wekt mede daardoor veel sympathie op. Ook de advertenties van ING scoren goed, waarbij de advertentie van 12 juli het hoogst is geëindigd. Deze hoge score is vooral te danken aan de herkenbaarheid, maar ook de actualiteit en de manier van inhaken werden gewaardeerd door de Telegraaf lezers.

Uitslag WK inhaakwedstrijd Telegraaf:
1. Heineken
2. ING
3. Bavaria
4. Amstel Bier
5. Jupiler
6. NOC*NSF
7. Rexona
8. TNT Post
9. Dirk van de Broek
10. KNVB

Reclameherkenning, Merkcommunicatie, waardering en mate van inhaken:

Reclameherkenning:
1. ING
2. Heineken
3. NEM

Merkcommunicatie:
1. Heineken
2. ING
3. Bavaria

Waardering:
1. Heineken
2. Bavaria
3. ING

Wakkere Inhaker:
1. Bavaria
2. Heineken
3. KNVB

Meer artikelen

Nieuwsmerk profiel: Barneveldse Krant

Nieuwsmerk profiel: Barneveldse Krant

Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag Barneveldse Krant. Lees meer >

Kerndata dagbladen Q2 2013

Kerndata dagbladen Q2 2013

Op 24 september 2013 heeft HOI de oplagecijfers van de nieuwsmerken over het tweede kwartaal 2013 bekend gemaakt.  Het gaat om de kwartaalcijfers van de gedrukte edities en de digitale replica's Lees meer >

Nieuwsmerk profiel: Nederlands Dagblad

Nieuwsmerk profiel: Nederlands Dagblad

Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag Nederlands Dagblad. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.