Nieuwsmerk profiel: NRC Handelsblad
30 januari 2013
Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag NRC.
Martijn Standaart, Commercieel Directeur NRC Media: "Voor de beslisser van vandaag en morgen. Al ruim 40 jaar is NRC Handelsblad de onafhankelijke kwaliteitskrant voor de goed opgeleide, koopkrachtige lezer die zelf zijn mening kan vormen over wat er gebeurt in de wereld, maar die daarvoor wel goed onderbouwd wil worden geïnformeerd.
NRC Handelsblad is een landelijke, onafhankelijke kwaliteitskrant, met achtergronden bij en nuancering en duiding van het binnen- en buitenlandse nieuws, politiek en economie, cultuur, mode, reizen en design.
Lezers, immers, zijn mensen met een hoofd én een hart. NRC wil informeren, maar ook inspireren. Dus schrijven we ook over al die zaken die het leven leuk maken."
Specials:
Jaarlijks verschijnt bij NRC Handelsblad de Golf Special en North Sea Jazz Special.
NRC Handelsblad
Verschijningsvormen:
Papier: NRC Handelsblad
Website: www.nrc.nl
Mobiel & App: NRC app
Magazine: DeLUXE
Lezers:
"NRC Media is een crossmediale uitgeverij, die het hart van de beslisser van vandaag en morgen weet te bereiken. Deze doelgroep heeft behoefte aan objectieve kwaliteitsjournalistiek om hun beslissingen in de juiste context te plaatsen.
Een lezersdoelgroep die steeds minder tijd heeft om nieuws en achtergronden tot zich te nemen. Hun lifestyle kenmerkt zich door een druk werkend en sociaal bestaan met een hoge mate van mobiliteit. Juist nu het informatieaanbod steeds groter is geworden, heeft deze doelgroep behoefte aan een kwalitatief onafhankelijke nieuwsbron, waarin nieuws geselecteerd en geduid wordt."
Adverteerders:
"Adverteerders kunnen rekenen op een zeer selectieve doelgroep, hoog in welstand en opleiding. De doelgroep is vaak werkzaam op management- en directieniveau en met een hoge mate van beslissingsbevoegdheid.
Onze lezers zijn via al onze kanalen te bereiken, print, online, iPad-apps en evenementen. NRC Media ontwikkelt in nauwe samenwerking met haar adverteerders gerichte multimediale communicatieconcepten met een focus op het realiseren van de doelstellingen van de adverteerder."
Ambities:
"De erkenning van de schaarste aan tijd in combinatie met de vraag naar journalistieke kwaliteit maakt dat NRC de beslissers van vandaag en morgen weet te binden.
NRC Media ontwikkelt continu haar diensten om te zorgen dat beslissers device-onafhankelijk, op elk moment van de dag, avond en nacht nieuws tot zich kunnen nemen zodat zij nog efficiënter met hun schaarse tijd om kunnen gaan."
De Statistieken
NRC Handelsblad | NRC.nl | NRC Mobiel | NRC app | DeLuxe Magazine | |
Verschijnt | Middag | Digitaal | Digitaal | Digitaal | Bij NRC Weekend |
Frequentie | 6x per week | 24/7 | 24/7 | 24/7 | 6x per jaar |
Formaat | Tabloid | Magazine | |||
Verspr. | Landelijk | Landelijk | Landelijk | Landelijk | Landelijk |
Berieik* | 491.000 | 3,5 milj. unieke bez. p.m. | 103.000 downloads per week | 717.000 |
* HOI gecertificeerde jaarcijfers 2011 /NOM Print Monitor 2011-I / 2011-II
NRC Media
Postbus 20554
1001 NN Amsterdam
Advertentie exploitatie:
Adverteren in print:
NRC Media – afdeling Sales
tel: +31(0)20-755 30 49
mail: advertentie@nrc.nl
website: www.nrcmedia.nl
Adverteren online:
NRC Media – afdeling Sales
tel: +31(0)20-755 30 49
mail: advertentie@nrc.nl
website: www.nrcmedia.nl
Adverteren overig:
Business Development voor tailor made concepten
Cherelle de Graaf, Manager Business Development
tel: +31 (0)6 11 03 02 49
mail: c.degraaf@nrc.nl
website: www.nrcmedia.nl/adverteren/businessdevelopment