effectiviteit
meten is weten

Dagelijks 9,2 miljoen lezers

Prestaties dagbladen zwart op wit

Als adverteerder wil je natuurlijk exact weten wat je bestede reclame euro oplevert. Cebuco laat daarom op diverse niveaus (zie ARF-model) de prestaties van dagbladen zien.

In de sectie Effectiviteit vind je informatie over medium- en advertentie-bereik. Ook zijn er diverse cases die reclame-effecten laten zien.

Actueel

Digitale media dragen substantieel bij aan bereik onder zakelijke beslissers

Digitale media dragen substantieel bij aan bereik onder zakelijke beslissers

Decision Makers Survey 2013 levert bereikcijfers over alle kanalen (naast print ook web, mobile, social en events) waarop de belangrijkste titels voor zakelijke beslissers actief zijn. Deze extra kanalen leveren gemiddeld bijna 50% additioneel bereik. Lees meer >

De kracht van adverteren in dagbladen

De kracht van adverteren in dagbladen

Befaamd zijn de studies van SWOCC (St. Wetenschappelijk Onderzoek Commerci Lees meer >

Exclusieve samenwerking GfK en Cebuco

Exclusieve samenwerking GfK en Cebuco

Met als doel om het rendement van reclame in nieuwsmedia meetbaar te maken, hebben Cebuco en GfK een exclusieve samenwerking afgesloten. Het onderzoekbureau gaat op verzoek van Cebuco een tiental multimediale reclamecampagnes onder de loep nemen. Lees meer >

Nieuwsconsumptie dagbladmerken op digitale platforms stijgt sterk (+62%)

Nieuwsconsumptie dagbladmerken op digitale platforms stijgt sterk (+62%)

De beschikbaarheid van nieuws op digitale devices is enorm toegenomen, daarnaast stijgt het bezit van de smartphone en tablet nog maandelijks. De combinatie van deze twee factoren zorgt voor een spectaculaire stijging van commerci Lees meer >

Bewijs geleverd: Banner Blindness bestaat niet!

Bewijs geleverd: Banner Blindness bestaat niet!

72% van de bezoekers ziet een online advertentie op dagbladsites. In 1998 (Benway & Lane) werd het begrip banner blindness ge Lees meer >

‘Inhoud’ en ‘het dagelijks ritueel’ succesfactoren voor nieuwsmerken

‘Inhoud’ en ‘het dagelijks ritueel’ succesfactoren voor nieuwsmerken

De hoogwaardige inhoud en het dagelijkse ritueel zijn de belangrijkste verklaringen voor de populariteit van nieuwsmerken. Dat blijkt uit het Lees meer >

Behoefte aan nieuws onverminderd hoog in de zomermaanden

Behoefte aan nieuws onverminderd hoog in de zomermaanden

De consumptie van nieuws is het hele jaar door constant; iedereen wil op de hoogte blijven van het laatste nieuws, de achtergronden, het commentaar en de cartoons. Geen zomerdip voor nieuwsmedia want met tal van sportevenementen, zomerfestivals en de verkiezingen op 12 september hebben de redacties het deze zomer bijna drukker dan ooit. Lees meer >

Nieuw fusiebestand NOM/STIR 2011: Krant en internet zijn complementair

Nieuw fusiebestand NOM/STIR 2011: Krant en internet zijn complementair

Het razendsnelle internet en de vertrouwde krant hebben een grote toekomst voor zich. Gemiddeld zorgen de dagbladsites maandelijks voor een verdubbeling van het aantal unieke lezers van het dagblad. 20% van de dagbladlezers raadpleegt beide verschijningsvormen van een dagbladmerk naast elkaar. Dat was in 2010 nog 16%. Lees meer >

Het ideale weekend; lekker niksen, krantje lezen en ‘n boodschapje doen

Het ideale weekend; lekker niksen, krantje lezen en ‘n boodschapje doen

De opvatting dat Nederland in het weekeinde massaal aan sport doet of Lees meer >

Bereiksversterker geoptimaliseerd met nieuwe doelgroepen

Bereiksversterker geoptimaliseerd met nieuwe doelgroepen

De Bereiksversterker is weer geactualiseerd met de meest recente uitkomsten van het gecombineerde NOM/STIR bestand. Een actueel bestand, en uitermate geschikt voor het analyseren van het gecombineerde bereik van de nieuwsmerken. Zowel de dagbladen als de internetsites worden gerapporteerd. Lees meer >

NOM Print Monitor 2011-I 2011-II

NOM Print Monitor 2011-I 2011-II

Gemiddeld lezen 2 van de 3 Nederlanders dagelijks een krant. Het is een vaste gewoonte in alle leeftijdsklassen. Ook onder de jongeren leest ruim de helft een dagblad. De dagbladlezer is vaak welgesteld en behoort in meerderheid tot de groep die boodschappen doet. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.