effectiviteit
meten is weten

Dagelijks 9,2 miljoen lezers

Prestaties dagbladen zwart op wit

Als adverteerder wil je natuurlijk exact weten wat je bestede reclame euro oplevert. Cebuco laat daarom op diverse niveaus (zie ARF-model) de prestaties van dagbladen zien.

In de sectie Effectiviteit vind je informatie over medium- en advertentie-bereik. Ook zijn er diverse cases die reclame-effecten laten zien.

Actueel

Dagbladcampagne Hyundai en laadt de nieuwe ix35

Dagbladcampagne Hyundai en laadt de nieuwe ix35

De toevoeging van dagbladen aan de introductiecampagne van de nieuwe Hyundai ix35 heeft gezorgd voor een scherpe toename in modelvoorkeur bij de consument. Naast een sterke toename in de kwaliteitsperceptie, groeide de kennis over de intrinsieke waarden en imagokenmerken van de ix35 met tientallen procenten. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het onderzoek dat Z’Insights, de research unit van ZenithOptimedia, heeft uitgevoerd naar de effecten van de introductiecampagne van de Hyundai ix35. Lees meer >

Cebuco verzorgingsgebieden 2011

Cebuco verzorgingsgebieden 2011

Een begrip in medialand zijn de Cebuco verzorgingsgebieden. Een handige kaart met daarin de indeling van 2011 is natuurlijk te downloaden. De kaart is gelijk aan de kaart van voorgaande jaren. Lees meer >

Succesvolle case: Adverteren in dagbladen als aanvulling op tv-campagne

Om de inhoud van hun boodschap nog beter voor het voetlicht te krijgen, besloot Yakult om in 2010 naast tv-campagnes ook het medium ‘dagbladen’ in te schakelen. En met succes, zo blijkt uit recent onderzoek van onderzoeksbureau Z’Insights. De reclame-uitingen in dagbladen vergroten het effect van de ‘emotioneel’ geladen tv-campagnes aanzienlijk. Lees meer >

Inhaakadvertenties in de dagbladen: scoor op creatie!

Inhaakadvertenties in de dagbladen: scoor op creatie!

Nu het stof rond het WK Voetbal is neergedwarreld, is er gelegenheid om van de communicatie rondom dit evenement te leren. Cebuco heeft op het hoogtepunt, rond de WK-finale, een tiental dagbladadvertenties onder de loep laten nemen. In dit artikel zijn de learnings te vinden die dit onderzoek naar WK inhaakadvertenties heeft opgeleverd. Lees meer >

Vanaf nu kun je rekenen op de Cebuco Tarief Calculator

Cebuco introduceerde onlangs de Cebuco Tarief Calculator. Een unieke, gratis rekentool om in een aantal simpele stappen een bruto berekening te maken voor elke dagbladcampagne. Zo heb je al inzicht in de kosten van een campagne voordat je koffie op is. In de Tarief Calculator zijn alle dagbladen van de bij Cebuco aangesloten dagbladen opgenomen en zijn alle dagbladtarieven verzameld in één database. Zo beschik je dus altijd, overal en gratis over de meest actuele tarieven. Lees meer >

Mediagedrag BtoB-Groep

Mediagedrag BtoB-Groep

In deze zakelijke doelgroep ook wel BtoB-groep genoemd draait het om managers van 20 – 65 jaar die lange werkdagen maken. Vaak zijn het eigenaren van bedrijven, leidinggevenden en personen die werkzaam zijn in de vrije en/of hogere beroepen. Lees meer >

Dagbladsites hebben eigen plaats in medialandschap veroverd

Ruim 85% van de Nederlanders heeft toegang tot internet en de meerderheid daarvan bezoekt regelmatig dagbladsites. Dat blijkt uit de STIR cijfers over het eerste kwartaal van 2010. Lees meer >

Do’s & don’ts voor succesvolle dagbladadvertenties

Do’s & don’ts voor succesvolle dagbladadvertenties

Validators heeft samen met Cebuco twaalf dagbladadvertenties aan een eyetracking onderzoek onderworpen. De uitkomst geeft zeer nuttige handvatten voor het maken van succesvolle dagbladadvertenties. Lees meer >

Albert Heijn verlaagt de prijzen, kranten verhogen de impact

Albert Heijn verlaagt de prijzen, kranten verhogen de impact

In de eerste maanden van dit jaar was AH al regelmatig in de dagbladen te vinden met advertenties rond verlagingen. In april deed de marktleider er nog een schepje bovenop: een grote spreadadvertentie moest duidelijk maken dat er meer dan 100 producten in prijs zijn verlaagd. En, er zouden nog vele prijsverlagingen volgen. Cebuco deed onderzoek om te zien of deze boodschap goed is overgekomen. Lees meer >

Lezers blijven dagbladen trouw

Bezuinigingen van consumenten ten spijt, Nederland blijft massaal de gedrukte krant lezen. In 2009 las 68 procent van de Nederlanders dagelijks een krant. Dat staat voor 9,4 miljoen krantenlezers, een zelfde aantal als in 2008. De betaalde kranten hebben zelfs een 0,5 procent stijging van het bereik kunnen bewerkstelligen. Dit blijkt uit zojuist gepubliceerde cijfers van NOM, dé bron voor printbereikonderzoek in Nederland. Lees meer >

De Telegraaf organiseert inhaakwedstrijd rondom Olympische Spelen

De Telegraaf organiseert inhaakwedstrijd rondom Olympische Spelen

De afgelopen weken is een groot aantal van de vele inhakers op de Olympische Spelen in De Telegraaf en op Telegraaf.nl gemeten. Op basis van attentiewaarde, merkcommunicatie, waardering en koppeling met de Olympische Spelen is inzicht verkregen in de effectiviteit van de uitingen en de waardering van ruim 600 lezers van De Telegraaf voor de manier van inhaken. De advertentie van Rexona is hieruit overtuigend als beste inhaker naar voren gekomen. Lees meer >

Jaarcijfers 2009 STIR: Helft Nederlanders bezoekt maandelijks dagbladsites

Jaarcijfers 2009 STIR: Helft Nederlanders bezoekt maandelijks dagbladsites

"Aantal unieke bezoekers per maand gestegen tot ruim 6,8 miljoen." Het moge duidelijk zijn; de websites van dagbladen zijn volwassen geworden. Na een stormachtige groei laten de sites in 2009 opnieuw een gezonde ontwikkeling zien. Niet alleen hebben de dagbladportals meer bezoekers getrokken, de vaste bezoeker wordt ook beter bediend, getuige de opgelopen bezoekfrequentie (gemiddeld 20 maal per maand). Dagbladsites zijn onmisbaar geworden in het digitale medialandschap. Onmisbaar voor de nieuwsvergaarder, onmisbaar voor de adverteerder die op zoek is naar bereik in combinatie met kwaliteit.  Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.