effectiviteit
meten is weten

Dagelijks 9,2 miljoen lezers

Prestaties dagbladen zwart op wit

Als adverteerder wil je natuurlijk exact weten wat je bestede reclame euro oplevert. Cebuco laat daarom op diverse niveaus (zie ARF-model) de prestaties van dagbladen zien.

In de sectie Effectiviteit vind je informatie over medium- en advertentie-bereik. Ook zijn er diverse cases die reclame-effecten laten zien.

Actueel

Dagbladadvertentie Albert Heijn positief voor imago en koopstroom

Dagbladadvertentie Albert Heijn positief voor imago en koopstroom

In september maakte Albert Heijn een comeback als adverteerder in dagbladen. Het was de start van een wekelijkse reeks advertenties waarin op een ludieke wijze het scherpe prijsniveau werd aangetoond. De advertentie verscheen als fc-pagina in vrijwel alle landelijke en regionale dagbladen. Het bleek een goede zet te zijn. Dat blijkt uit een uitgebreid RRO-onderzoek. Lees meer >

Dagbladen laden en activeren A‑merk Yakult

Dagbladen laden en activeren A‑merk Yakult

Een aantal grote Nederlandse dagbladexploitanten hebben gezamenlijk met Z’Insights, de onderzoekstak van ZenithOptimedia, het initiatief genomen om voor televisieadverteerders de meerwaarde van dagbladen in kaart te brengen. De aanvulling van dagbladadvertenties op de televisiespots heeft FMCG merk Yakult een effectieve reclamecampagne opgeleverd. Lees meer >

Dagbladadvertenties prominente rol in A‑merkcampagne Unilever

Dagbladadvertenties prominente rol in A‑merkcampagne Unilever

Dagbladadvertenties kunnen FMCG-adverteerders grote diensten bewijzen. Dit blijkt uit recent onderzoek van Mindshare en Cebuco. Onderwerp van de studie is de spraakmakende “Niet voor Niets”-campagne van Unilever. Het effectonderzoek laat overtuigend zien dat dagbladadvertenties zorgen voor opvallendheid, waardering en aansporing tot kopen. De uitkomsten zijn voor Unilever reden om ook in de najaarscampagne op grote schaal van dagbladadvertenties gebruik te maken. Lees meer >

Dagbladen aanjager keukenmarathon Mandemakers

Dagbladen aanjager keukenmarathon Mandemakers

In de elf dagen tellende Mandemakers Keukenmarathon wordt een fors deel van de jaaromzet gerealiseerd. Met dagbladen in de mediamix wist de keukenketen een groot deel van het koperspubliek te informeren en te verleiden naar de showroom te komen. Het online dagblad vervulde daarbij een interessante bijrol. Lees meer >

Nieuwe en praktische learnings voor adverteren in dagbladen

Nieuwe en praktische learnings voor adverteren in dagbladen

In samenwerking met het Kobalt Media Kennis Centrum, heeft Cebuco nieuwe aanbevelingen gepresenteerd om het mediumtype dagbladen nog efficiënter in te schakelen. De learnings komen uit analyses van het Kobalt Media Kennis Centrum (MKC). Deze analyses leveren tal van uitkomsten op die deels bestaande kennis bevestigen, maar ook nieuwe inzichten bieden. Lees meer >

Nieuwe inzichten voor adverteren in dagbladen

Nieuwe inzichten voor adverteren in dagbladen

Tijdens de boeiende Masterclass van 25 november zijn de resultaten door Stephan van Velthoven van Kobalt gepresenteerd. In opdracht van Cebuco heeft Kobalt in totaal 1.092 onderzoeken uit www.rreporter.nl nader geanalyseerd. De uitkomsten uit dit onderzoek bevestigen eerdere bevindingen, maar leveren ook vele nieuwe inzichten op. Lees meer >

11.000 dagbladadvertenties onderzocht door uitgever Full Page uit België

11.000 dagbladadvertenties onderzocht door uitgever Full Page uit België

De Belgische media-exploitant Full Page bestudeerde maar liefst 11.000 advertenties (over de periode 1986 - 2003) en geeft aan de hand van de bevindingen verschillende praktische tips om de effectiviteit van de dagbladadvertentie te optimaliseren Lees meer >

STIR: Wat vertellen de cijfers ons nog meer?

Het maandelijks Internet Bereiksonderzoek van STIR speelt in de online markt een steeds belangrijkere rol waar het gaat om het leveren van consistente cijfers. De data is zeer waardevol en goed bruikbaar voor de planning van online campagnes, voor doelgroepplanning en om zo efficiënt mogelijk te selecteren. Cebuco heeft een aantal onderwerpen geselecteerd en uitgewerkt in korte analyses. De onderwerpen die de komende maanden aan bod komen zijn: vakantie, mobiele telefonie, automotive, financiële diensten en huishoudproducten. Lees meer >

Cebuco Bereiksversterker geactualiseerd!

Deze zomer is de Cebuco Bereiksversterker zeer succesvol gelanceerd. De Bereiksversterker is een tool die in 3 stappen het bereik van de dagbladen en de dagbladsites laat zien. Eind oktober is het tweede NOM/STIR fusiebestand gepubliceerd. In het bestand zijn bereikcijfers van printtitels en internetsites samengebracht. Lees meer >

Managers verknocht aan dagbladen

Zakelijk Nederland is dol op dagbladen. Dat blijkt uit zojuist gepubliceerde cijfers van NOM Printmonitor, de bron voor mediabereik in Nederlanders. Driekwart van Business to Business groep leest dagelijks een gedrukte krant, een overgroot deel daarvan zelfs diverse exemplaren per dag. Daarbij lijdt het leesgedrag niet onder de drukke agenda: de zakelijke doelgroep leest vrijwel de gehele krant.   Lees meer >

Zeven op de tien Nederlanders lezen iedere dag een krant

Zeven op de tien Nederlanders lezen iedere dag een krant

Zeven op de tien Nederlanders lezen dagelijks één of meer dagbladen. Het dagelijkse bereik van dagbladen bedraagt momenteel ruim 68%. Dit blijkt uit het nieuwste NOM Print Monitor jaaronderzoek 2008-II t/m 2009-I. De cijfers laten verder zien dat krantenlezers in alle doelgroepen ruim vertegenwoordigd zijn. In welke leeftijd- of inkomensklasse er gekeken wordt, minimaal de helft komt dagelijks met de krant in aanraking. De NOM Printmonitor is in Nederland de standaard voor het bereik van dagbladen en tijdschriften. Aan het onderzoek hebben 25.316 respondenten van 13 jaar en ouder meegewerkt. Deze steekproef staat voor 13.665.000 Nederlanders. Klik hier voor een overzicht van de meest recente bereikcijfers. Lees meer >

Cebuco Bereiksversterker goed ontvangen

Cebuco Bereiksversterker goed ontvangen

Cebuco presenteerde vorige maand vol trots de Bereiksversterker. Een nieuwe tool die in 3 stappen direct het bereik van alle Nederlandse dagbladen en/of hun sites uitrekent. De Bereiksversterker nodigt je uit om met de data verder 'aan de slag te gaan' door de direct duidelijke vormgeving. Vakgenoten hebben deze slimme tool al ondekt: Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.