Actueel nieuws over effectiviteit

Nieuw fusiebestand NOM/STIR 2011: Krant en internet zijn complementair

16 juni 2012

Het razendsnelle internet en de vertrouwde krant hebben een grote toekomst voor zich. Gemiddeld zorgen de dagbladsites maandelijks voor een verdubbeling van het aantal unieke lezers van het dagblad. 20% van de dagbladlezers raadpleegt beide verschijningsvormen van een dagbladmerk naast elkaar. Dat was in 2010 nog 16%.

Dit blijkt uit de onlangs gepubliceerde vierde editie van de gekoppelde bereikcijfers van NOM (print) en STIR (online). Het miljoenenbereik dat dagbladsites maandelijks realiseren, vult het lezerspubliek van het gedrukte nieuwsmerk sterk aan. De krant heeft vandaag de dag met de diverse nieuwskanalen veel meer te bieden dan alleen de papieren editie.
De papieren krant neemt nog steeds voor velen een belangrijke positie in: het is immers een goede informatiebron, het scherpt de geest en biedt tevens ontspanning.

De dagbladsites hebben gezorgd voor een verbreding van de functies van het dagbladmerk. Vooral de mensen die regelmatig beide kanalen consumeren zien duidelijk de complementaire waarde van het gebruik van zowel de papieren krant als de dagbladsites.

Multimediaal bereik
Met het NOM/STIR fusiebestand kan zowel het exclusieve bereik van beide mediumtypen als de overlap bepaald worden. Uitgevers zijn hiermee in staat om het gecombineerd bereik van hun print- en internetactiviteiten aan adverteerders voor te leggen. Maar ook mediastrategen kunnen voor complexe communicatiestrategieën gebruik maken van de verhoudingen tussen print- en internetbereik.

Download resultaten NOM STIR 2011.

Bron: fusiebestand NOM Print & Doelgroep Monitor 2011 en STIR bereiksdata 2011. April 2012.

Meer artikelen

Dagbladen gaan niet op vakantie

Dagbladen gaan niet op vakantie

Geen zomerdip in bereik dagbladen. Uit de bereikcijfers blijkt wederom dat Nederland de hele zomer massaal de krant blijft lezen. Van significante seizoensfluctuaties is geen sprake. Het bereik van het mediumtype is het gehele jaar constant. Daarmee genereren dagbladen niet alleen een massaal bereik, het bereik is ook nog eens zeer stabiel in de tijd. Ook in de zomermaanden lezen we gewoon iedere dag de krant. Lees meer >

RTL Nieuws, NRC Media en NU.nl stelen de show tijdens Digital Marketing Live!

RTL Nieuws, NRC Media en NU.nl stelen de show tijdens Digital Marketing Live!

Op 20 en 21 maart jl. zijn duizenden marketeers bijeengekomen voor een nieuwe editie van Digital Marketing Live! Bij dit event werden de nieuwste ontwikkelingen over online marketing en media gepresenteerd. Opvallend was het zelfbewuste optreden van een aantal prominente nieuwsmerken. Aan het enthousiasme in de afgeladen zalen af te meten, lukte het de nieuwsbedrijven uitstekend om de jonge marketeers te inspireren. Lees meer >

Cebuco Oplagedatabase vernieuwd!!

Cebuco Oplagedatabase vernieuwd!!

De oplagesite van Cebuco is volledig geactualiseerd. De website oplagen-dagbladen.nl toont de verspreiding van alle betaalde dagbladen in Nederland. Per gebied valt snel af te lezen welke dagbladen dagelijks bij de huishoudens op de mat vallen. Analyses zijn mogelijk op diverse geografische niveaus: gemeente, Cebucogebied, Nielsen-district en provincie. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.