Actueel nieuws over effectiviteit

De kwaliteit van de krant levert extra impact op

17 april 2009

Dat de kwaliteit van dagbladen positief voor de adverteerder uitpakt, mag bekend zijn. De lange leesduur en de band met de krant hebben een positieve invloed op de impact van de advertenties. Maar hoe de verbanden precies liggen, is nog nooit precies in kaart gebracht. Onlangs heeft Cebuco onderzoek gedaan naar de invloed van kwaliteit van het lezen op de impact van advertenties. Denk daarbij aan de leesduur, de binding met de krant en het aantal gelezen pagina

Voor deze uitdagende studie is Cebuco een samenwerking aangegaan met Universal Media. Onderzoeksbureau Veldkamp hielp bij de opzet en de uitvoering van het onderzoek. De samenwerking met het mediabureau zorgt ervoor dat het onderzoek aansluiting heeft bij de alledaagse praktijk van printplanning en -strategie. In het onderzoek zijn daadwerkelijk uitgevoerde campagnes van accounts gevolgd.

De analyses zijn inmiddels afgerond en hebben bruikbare learnings opgeleverd. Universal Media heeft daar bij haar media-adviezen al van kunnen profiteren. Maar dankzij de representativiteit van de cases en de gekozen dagbladtitels kunt ook u gebruik maken van de bevindingen van dit onderzoek.

De uitkomsten en learnings van het onderzoek zijn verwerkt in een hoofdstuk “Kwaliteit van Bereik” van de online cursusmodule www.dagbladacademy.nl. Indien u kennis wilt nemen van alle details, download dan de volledige powerpoint van het onderzoek.

Meer informatie over deze studie? Neem dan contact op met Erik Grimm, Hoofd Onderzoek bij Cebuco (020-4309100).

Meer artikelen

Dagbladen gaan niet op vakantie

Dagbladen gaan niet op vakantie

Geen zomerdip in bereik dagbladen. Uit de bereikcijfers blijkt wederom dat Nederland de hele zomer massaal de krant blijft lezen. Van significante seizoensfluctuaties is geen sprake. Het bereik van het mediumtype is het gehele jaar constant. Daarmee genereren dagbladen niet alleen een massaal bereik, het bereik is ook nog eens zeer stabiel in de tijd. Ook in de zomermaanden lezen we gewoon iedere dag de krant. Lees meer >

RTL Nieuws, NRC Media en NU.nl stelen de show tijdens Digital Marketing Live!

RTL Nieuws, NRC Media en NU.nl stelen de show tijdens Digital Marketing Live!

Op 20 en 21 maart jl. zijn duizenden marketeers bijeengekomen voor een nieuwe editie van Digital Marketing Live! Bij dit event werden de nieuwste ontwikkelingen over online marketing en media gepresenteerd. Opvallend was het zelfbewuste optreden van een aantal prominente nieuwsmerken. Aan het enthousiasme in de afgeladen zalen af te meten, lukte het de nieuwsbedrijven uitstekend om de jonge marketeers te inspireren. Lees meer >

Cebuco Oplagedatabase vernieuwd!!

Cebuco Oplagedatabase vernieuwd!!

De oplagesite van Cebuco is volledig geactualiseerd. De website oplagen-dagbladen.nl toont de verspreiding van alle betaalde dagbladen in Nederland. Per gebied valt snel af te lezen welke dagbladen dagelijks bij de huishoudens op de mat vallen. Analyses zijn mogelijk op diverse geografische niveaus: gemeente, Cebucogebied, Nielsen-district en provincie. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.