Actueel nieuws over effectiviteit

Dagbladen gaan niet op vakantie

30 juni 2013

Geen zomerdip in bereik dagbladen. Uit de bereikcijfers blijkt wederom dat Nederland de hele zomer massaal de krant blijft lezen. Van significante seizoensfluctuaties is geen sprake. Het bereik van het mediumtype is het gehele jaar constant. Daarmee genereren dagbladen niet alleen een massaal bereik, het bereik is ook nog eens zeer stabiel in de tijd. Ook in de zomermaanden lezen we gewoon iedere dag de krant.

Downloadhttp://www.cebuco.nl/uploads/artikeldownloads/maandbereiksindex-dagbladen-Cebuco-2011.pdf

Door de nummerbereikmethode van NOM Media sinds 2008, weten we dat het bereik van dagbladen structureel stabiel blijft door het jaar heen. Dankzij deze publicaties wordt de transparantie van printmedia als advertentiekanaal steeds groter. Uit de gegevens over 2011 blijkt wederom dat het bereik van betaalde dagbladen het gehele jaar constant is. Voor adverteerders betekent dit dat zij kunnen rekenen op een gegarandeerd bereik. Het typische Nederlandse dagbladlandschap met zijn hoge percentage abonnees en een goede distributie in binnenland en buitenland zorgen hiervoor. Ook de vakantiespreiding heeft een positieve invloed.

Kansen in de zomer
Daar waar andere media programmeringen aanpassen aan het zomerseizoen of verschijningsfrequenties verlagen, blijven dagbladen dagelijks het nieuws brengen. Immers de nieuwsbehoefte van de lezers is ook in de zomer onverminderd hoog.

“Omdat veel adverteerders de neiging hebben om hun reclame-inspanningen in de zomer terug te schroeven, laten zij kansen liggen. Echt zonde.” volgens Olaf Croon, directeur Cebuco. “Ten eerste is de zomer een unieke gelegenheid om met geringe inspanningen veel reclamedruk te genereren. Immers, wanneer de concurrenten zich stil houden, weet een adverteerder eenvoudig relatief veel mediadruk op te bouwen. Een voorsprong die de adverteerder in het najaar geen windeieren legt. En media-exploitanten hebben vaak aantrekkelijke zomeraanbiedingen. Op deze manier kan adverteren in de zomer in dagbladen dubbel aantrekkelijk zijn”.

Meer artikelen

RTL Nieuws, NRC Media en NU.nl stelen de show tijdens Digital Marketing Live!

RTL Nieuws, NRC Media en NU.nl stelen de show tijdens Digital Marketing Live!

Op 20 en 21 maart jl. zijn duizenden marketeers bijeengekomen voor een nieuwe editie van Digital Marketing Live! Bij dit event werden de nieuwste ontwikkelingen over online marketing en media gepresenteerd. Opvallend was het zelfbewuste optreden van een aantal prominente nieuwsmerken. Aan het enthousiasme in de afgeladen zalen af te meten, lukte het de nieuwsbedrijven uitstekend om de jonge marketeers te inspireren. Lees meer >

Cebuco Oplagedatabase vernieuwd!!

Cebuco Oplagedatabase vernieuwd!!

De oplagesite van Cebuco is volledig geactualiseerd. De website oplagen-dagbladen.nl toont de verspreiding van alle betaalde dagbladen in Nederland. Per gebied valt snel af te lezen welke dagbladen dagelijks bij de huishoudens op de mat vallen. Analyses zijn mogelijk op diverse geografische niveaus: gemeente, Cebucogebied, Nielsen-district en provincie. Lees meer >

Bewijs geleverd: Banner Blindness bestaat niet!

Bewijs geleverd: Banner Blindness bestaat niet!

72% van de bezoekers ziet een online advertentie op dagbladsites. In 1998 (Benway & Lane) werd het begrip banner blindness ge Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.