Actueel nieuws over effectiviteit

De beste ‘Nieuwsmedia’ cases uit de hele wereld

13 november 2013

Tijdens het jaarlijkse INMA (International Newsmedia Marketing Association) Congres is een verslag gemaakt van de meest inspirerende, succesvolle en innoverende ontwikkelingen op

Adverteerders en Nieuwsmerken worden partners
De domeinen waar kansen liggen, beperken zich niet alleen tot online. Veel adverteerders hebben problemen om grip te krijgen op het mediagedrag van consumenten. Nieuwsmerken kunnen zich hier profileren als partner. Want nieuwsmerken die het goed doen, bereiken de lezer met een sterk nieuwsproduct via de gewenste mediakanalen. Of dat nu print is, online, video of een event. Met aanvullend een goed advies hebben de nieuwsmedia goede tools in handen.

Betaalsystemen voor digitaal
De Scandinavische nieuwsbedrijven blijken opnieuw de voorhoede te vormen. Schibsted heeft een betaalsysteem geïntroduceerd om de nieuwsproducten, classifieds, special interest en e-commerce te kunnen vermarkten en ondersteunen. Met als gevolg dubbele groeicijfers en een rooskleurig ontwikkelpad voor zaken als datamining en e-commerce.

Kansen voor nieuwsbedrijven, consumenten en adverteerders
Er was ook Nederlandse inbreng, van Ebele Wybenga. Hij betoogde dat branded content voor nieuwsmedia kansen biedt, mits goed uitgevoerd, met respect voor nieuwsmerk en lezer.
The New York Times liet zien hoe je crossmediaal de klant kunt bedienen en lezersmarktinkomsten kunt opschroeven, een heel actueel thema voor uitgevers die een geschikt betaalmiddel zoeken voor hun nieuwssite.

Dat online video veel potentie heeft, is wel duidelijk. Scandinavische pioniers laten zien hoe je dat aanpakt. Inmiddels kijken in Scandinavië miljoenen inwoners via video naar online nieuwscontent. Er wordt nog steeds geïnvesteerd in studio’s en personeel, ook omdat de vraag naar advertentieruimte rond online video blijft groeien. Daarbij is bewegend beeld voor de nieuwsvolger een welkome aanvulling, vooral ook bij live breaking news.

Samenwerking tussen uitgevers levert nieuwe producten op
Het samenwerken met andere uitgevers blijkt een succesvolle aanpak, met name om volume te creëren. In de UK hebben de regionale bladen elkaar gevonden op de advertentiemarkt, in Denemarken met automated trading van online ruimte.
• Mobile is een zeer kansrijk segment, echter de meeste adverteerders en bureaus zijn wat afwachtend en op zoek naar kansrijke projecten. In de Baltische staten hebben ze game-technologie gebruikt om speelse advertentievormen te ontwikkelen. De Scandinaviërs geloven in prikkelende voorbeelden en een overzichtelijke menukaart, allemaal te vinden in een handige BtoB-app van de uitgever.

Niet traditionele oplossingen in het traditionele medium print
De miljoenenkrant van India heeft een zeer succesvol product bedacht voor de reguliere advertentiemarkt. Adverteerders betalen -bij gebrek aan startkapitaal- een deel in aandelen. The Indian Times berekent een derde van de advertentiecampagne in cash. Tweederde van het campagnegeld gaat in de vorm van een deelneming in het bedrijf. Zo wordt het nieuwsbedrijf naast advertentiemedium ook entrepreneur.
De Canadezen doen waar zij goed in zijn; het produceren van populaire printproducten, een tv-gids of puzzelboek, stuk voor stuk producten succesvolle producties.

Hieronder een korte omschrijving van de bij INMA gepresenteerde cases, met links naar een presentatie of een longread. De samenvatting sluit af met een link naar de keynote-spreaker Earl Wilkinson (CEO INMA en nieuwsmedia trendwatcher).

1. Inkomsten uit de advertentiemarkt

Maak met (nieuws)merken de digitale draai
Jochen Volkers, Managing Director, Pilot Agency, Duitsland.
De presentatie laat zien hoe mediamerken en merken van adverteerders voor de zelfde uitdaging staan. Digitaal is geen kanaal, maar een ontwikkeling die alle kanalen verandert; van krant tot outdoor. Het uitgangspunt voor een nieuwsmerk is om te volgen hoe consumenten in een digitale omgeving veranderen; via welke kanalen laten zij zich bedienen. Vervolgens kun je er met je merk op inspelen.

Big data, social media, fragmentatie en veranderend klantgedrag. Deze ontwikkelingen leiden in eerste instantie tot verwarring bij de adverteerder. Nieuwsmerken kunnen helpen door een baken te zijn in deze turbulentie. Ook zijn nieuwsmerken succesvol bij de oriëntatie van de consument (keuzestress), en daarmee een interessant communicatieplatform voor adverteerders.

Transparantie en interactie zijn de belangrijkste ontwikkelingen voor nieuwsmedia. De media zullen naast zenden dus ook moeten kunnen ontvangen. Adverteerders zitten in hetzelfde schuitje en moeten van communicatie met consumenten naar een dialoog met consumenten. De monoloog is achterhaald.
- Alleen imago uitstralen voldoet niet meer. Identiteit en imago worden één.

Als je de nieuwsconsument wilt helpen dan zul je hem anno 2013 moeten ‘gidsen’ om het echte leven en het digitale leven te synchroniseren. Verder moet je werken aan het ‘waarom’; als nieuwsmerk moet je vertellen waarom je iets doet. Jochen Volkers geeft de media de volgende adviezen:
• Heb een mening
• Schuif op van praten naar gedrag
• Context is king
• Leer te luisteren
• Speel met je merk
• Durf fouten te maken

Klik hier voor het congresverslag
Klik hier voor de presentatie.


Digital Transformation: Schibsted's investering en ontwikkeling van Data Analytics
Frode Eilertsen, Executive VP for Strategy and Digital Transformation, Schibsted, Noorwegen.
Schibsted is al jaren het lichtend voorbeeld voor de nieuwsmedia-industrie. Het nieuwsbedrijf ziet Google, Linkedin, Facebook en Amazon als mogelijke partners. Het probeert om know how voor deze partijen in huis te halen. Schibsted heeft zijn ontwikkeling gefaseerd en beweegt van de ‘startup fase’, via ‘technologie fase’ en ‘innovatie-fase’ naar de ‘culture & people–fase’.

Schibsted heeft met SPID (vergelijkbaar met iDeal) een eigen betaalplatform gecreëerd; het stelt het nieuwsbedrijf in staat om verbindingen en betalingen te faciliteren en profielen en insights te verzamelen. Het portfolio bestaat uit nieuwscontent, classifieds, special interest en e-commerce. Het traject van transactie naar betalen is inmiddels voor 100% gedekt.

Het nieuwsbedrijf Schibsted weet steeds meer informatie te verzamelen; van transacties, online gedrag tot externe data door koppelingen. Deze nieuwe werkwijze stelt Schibsted in staat om betere profielen te maken, meer doelgroepgerichte advertenties te kunnen aanbieden en klanten persoonlijk te bedienen. De uitdaging voor Schibsted ligt er nu in om talentvolle werknemers (in Silicon Valley) te zoeken om big data te ontginnen en optimaal te vermarkten.

De digitale keuzes zorgen voor ‘double digit’-omzetgroei en ruime marges. Zelfs de quick wins (van massabereik naar profielen) zorgen al voor een bevredigende groei.

Klik hier voor het congresverslag.
Klik hier voor de presentatie.


The Editorial Age: de kansen voor ‘branded content’
Ebele Wybenga, Journalist, Nederland.
De Nederlandse spreker Ebele Wiebenga ging in op ‘native advertising’ ofwel ‘branded content’.
Waarom is de vraag naar dit type publiciteit zo hard gegroeid? Advertenties worden door moderne techniek steeds makkelijker om te skippen. Daarnaast worden de eigen media van adverteerders steeds populairder. Adverteerders zoeken naar een methode om in het overvloedige medialandschap de aandacht vast te houden. Ook zijn veel uitgevers in de huidige tijd bereid om adverteerders breder te bedienen. Paid media lijden immers onder de populariteit van owned media en earned media.

Ebele geeft aan dat er duidelijke verschillen zijn tussen ‘branded journalism’ en ‘independed journalism’. Wil je native advertising succesvol toepassen dan moet je de volgende zaken respecteren; bedien een niche, kies een originele invalshoek, doe geen standaard product-informatie-praatje en zorg voor professioneel gemaakte content. Natuurlijk is er ook een ethische kant. Ebele’s tip daarover: ‘don’t hide the brand, don’t fake independence’. 

Dit type marketingcommunicatie zit in de lift en is in Amerika al 1,5 miljard dollar aan omzet waard. Native advertising kost in Amerika ca. 10 dollar voor 1.000 impressies, terwijl een banner 1 á 2 dollar per 1.000 kost.

Klik hier voor het congresverslag.
Klik hier voor de presentatie

 

2. Potentieel op de lezersmarkt: nieuwe abonnementsvormen. De wereld rond met best practises voor betaalde content

Paid-content strategie van de New York Times NYT
Yasmin Namini, Senior Vice President, Chief Consumer Officer, NY Times, USA.
Namini presenteert de NYT-case van de overgang per maart 2011 van de gratis naar betaalde website. Goede journalistiek is geld waard. De overgang naar een betaalmodel vraagt om een grondige voorbereiding: Die bestaat uit uitgebreid marktonderzoek. Verder was het cijferen en berekeningen maken van de combinatie van print en digitale business. Ook is het nodig te kijken naar de combinatie van advertentie en lezersmarkt samen.

De prijzen van de abonnementen bij NYT lopen van 286 tot 837 dollar per jaar. De wervings-strategie richt zich op digitale abonnementen met een lage instapprijs: 99 cent. De presentatie laat zien dat NYT met verschillende koperssegmenten anders omgaat. Andere kansen ziet NYT in buitenlandse klanten en in online video. Ook Brand extensions, games, e-commerce en conferenties behoren tot de nieuwe groeiplannen.

Klik hier voor het congresverslag
Klik hier voor de presentatie


Introductie van een betaalmodel bij Fædrelandsvennen
Christian Stavik, News editor, Fædrelandsvennen, Noorwegen.
‘Voeg extra waarde toe voor de nieuwsconsument’. Dit is het strategische uitgangspunt geweest bij de lancering van betaalde content (ook voor online). De lezer ontvangt één pakket bestaande uit krant, e-paper en social media. Inclusief 24/7 interactie van het nieuwsmerk met lezers. Het motto is: Everything. Everywhere. Always.
Voorafgaand aan introductie van de paywall is een prelaunch campagne gevoerd met als boodschap “kwaliteitsjournalistiek kost geld, dit geldt ook voor digitaal”. Belangrijkste learning van dit proces is volgens Stavik: launchen en leren.

Klik hier voor het congresverslag.
Klik hier voor de presentatie.  


Le Monde Interactive
Isabelle André, CEO Le Monde Interactif, Frankrijk.
Het premium model (betaalde nieuwsbundel) biedt de nieuwsconsument een totaal andere beleving. Tip is om het nieuwsproduct goed af te stemmen op het profiel van je abonnee. Voor digitale abonnees geldt dat: ruim 70% over smartphones en/of tablet beschikt, man is (80%!) en gemiddeld 12 jaar jonger is dan de printabonnee.
• Investeer in ‘user experience’ en data.

Le Monde heeft drie verdienmodellen op de lezersmarkt onderzocht:
• Metered - gratis aanbod van nieuwscontent
• Freemium - gratis aanbod van nieuwscontent in ruil voor data
• Payed  - betaalde –premium- nieuwscontent

Klik hier voor het congresverslag
Klik hier voor de presentatie.


3. Nieuwsmedia Digitaal

EKSTRA —Grootste Deense nieuwssite ekstrabladet.dk freemium model
Astrid Jørgensen, Head of Commercial — Digital Subscriptions - Denemarken.
Een bijdrage van een tabloid krant uit Denemarken. Het digitale abonnement kost bij Ekstra Bladet (EB) € 4 per maand. Er is bij dit product veel aandacht besteed aan gebruikersvriendelijke betaling; de naam van de lezers plus credit card is genoeg (verplichte Apple afdracht plus verplichtingen zijn omzeild). Bij de introductie is gekozen voor een soft launch. Na een periode van migratie en zware marketing, is nu de fase van targetting aangebroken. Opvallend is dat naast serieuze kwalitatieve nieuwscontent, onderwerpen over crime, gossip en nostalgia goed aanslaan.

Klik hier voor het congresverslag.
Klik hier voor de presentatie.


Digitale innovatie in kleinere markten
George Nimeh, Chief Digital Officer, Kurier, Oostenrijk.
Hoe kun je als kleine of middelgrote mediapartij succesvol zijn, als je over bescheiden budgetten beschikt? Laat je inspireren door succesvolle sites als NYT, Snowfall en Pichfork.
Deze presentatie laat zien hoe je met goed plannen, de juiste partners en goede innovatieve techniek een groeiende stroom digitale inkomsten kunt aanboren.

Klik hier voor de presentatie.


Real Time bidding (RTB). Hoe kun je daar als nieuwsuitgever van profiteren?
Martin Jensen, Head of Danish Publisher Network, Danish Publisher Network, Denemarken.
Deense uitgevers hebben zich verenigd in DPN, het is een alliantie van Jyllands-Posten, Ekstra Bladet, Politiken, Eniro, Nordjyske, Bilzonen and Borsen. De vijf mediapartijen bieden gezamenlijk hun online inventory aan via real-time bidding. Mede door dit nieuwe initiatief hebben 130 nieuwe adverteerders voor de nieuwssites gekozen.
Het advies luidt: probeer meerdere deelnemers te vinden, strak tarief beleid (prijs=prijs), durf te testen, en stel de adverteerder centraal. Druk met self-service de kosten en probeer zoveel mogelijk digitale kanalen mee te nemen. En…. laat tech-bedrijven niet te machtig worden.

Klik hier voor het congresverslag.          
Klik hier voor de presentatie.    


4. Kansen uit Online Video

Road map voor video ontwikkeling en exploitatie
Jo Christian Oterhals, Publisher VGTV, Schibsted, Noorwegen.
VGTV laat zien waar het met het bereik heen gaat. Het nieuwsmerk krijgt via de verschillende mediakanalen meer nieuwsconsumenten: van 2,0 in 2012 naar 2,4 miljoen dit jaar. De kunst is om voor de juiste content de juiste mediakanalen in te zetten. Waar kun je het beste aan story-telling doen? In Noorwegen is het aantal consumenten met een keur aan devices groot; 36% heeft 3 devices of meer.
• De visie in Noorwegen is dat broadcast tv meer zal gaan lijden dan papier ooit gedaan heeft.

De groeimarkt is online tv. Dit kanaal werkt ook goed om jongeren aan te trekken (een bezoek van Justin Bieber brak alle online tv records). Voor online video heb je alleskunners als werknemers nodig: bij VG boent de reporter de vloer, hij interviewt daarop de premier en monteert zelf het filmpje.
Quite simply: If you don’t cover Justin Bieber live, you can’t complain that your readers die!

Populaire content: entertainment en komedies. Er wordt volgend jaar veel geïnvesteerd, ook in buitenlandse producties. Op de advertentiemarkt is het de uitdaging om een constante performance te leveren voor adverteerders. De meeste traffic komt van de website. VG verkoopt ondermeer pre-rolls en mid-rolls. De advertentiebezetting (fillrate) is hierbij 100%. De business case om online video rendabel te maken: Je hebt 25 ‘man’ aan personeel nodig en moet ca. 3 jaar uittrekken om het project winstgevend te maken.

Klik hier voor het congresverslag
Klik hier voor de presentatie.


Entering a new world: The live video coverage of events
Harold Grönke, Managing Director, Verlag Dierichs, Duitsland.
Een case over regionale video advertising, een nu nog bescheiden markt. Men komt met een kleine staf, en goedkope apparatuur een heel eind.

Klik hier voor het congresverslag.   
Klik hier voor de presentatie.   


4a. Geld verdienen met Mobile?

Geld verdienen met mobile is mogelijk - 6 creatieve voorbeelden van mobile advertentievormen
Henning Feltstykket, Productmanager Mobile & Tablet, Dagbladet, Noorwegen.
Dagbladet (DB) is in Noorwegen met papier en online de 2e partij in de markt. Men toont in deze presentatie aan dat geld verdienen met mobile heel goed mogelijk is. Er is nog weinig vraag vanuit de bureaus naar mobile advertentiemogelijkheden. Maar DB laat het er niet bij zitten. De uitgever heeft veel creatieve mogelijkheden ontwikkeld ondermeer op basis van GPS en Games. DB heeft een App ontwikkeld met aansprekende advertentie-formats en uitdagende voorbeelden. Dit heeft geresulteerd in maar liefst 65 campagnes die gezamenlijk meer dan één miljoen euro aan omzet hebben opgeleverd.

Klik hier voor het congresverslag.
Klik hier voor de presentatie.   


We've Got A Web for That. The case voor HTML5 en Responsive Design.
Graham Hinchly, Engineering Manager, FT Labs, Engeland.
Financial Times (FT) wil graag een crossmediale relatie met de klanten opbouwen. Daarbij hebben ze gekozen voor een eigen app (add to homescreen) i.p.v. een native app (uit de Apple-store). Een eigen app geeft je veel meer data over de klant. Bijgaand een presentatie met de overwegingen en de keuzes op dit vlak.

Klik hier voor het congresverslag.    
Klik hier voor de presentatie. 
Website: ft.com


Toepassingen uit gaming industry levert een lucratieve vorm van native advertising op voor (mobile) nieuwsbedrijf.
Jaanus Lillenberg, Development and Marketing Director, Postimees, Estland.
Om meer inkomsten uit mobile te halen creëerde deze uitgever een nieuw advertentieplatform. Het helpt adverteerders impactvol aandacht te krijgen door reclame te mixen met toepassingen uit de gaming industry. Een heel verfrissende manier van adverteren. Bekijk ook het filmpje in onderstaand artikel.

Artikel en filmpje. 
Klik hier voor de presentatie


5. The Experts
Onder het motto ‘de clinic’ geven vier vooraanstaande professionals een aantal waardevolle tips. Zie ook ‘de clinic’ voor de 4 verslagen.

Strategie: Ricard Robbstål, CEO Göteborgs-Posten, Zweden.
Het advies luidt: Houd je organisatie simpel en optimaliseer je producten. Maak jezelf gereed voor verandering. Ga voor tabloid, en kies voor een niche. Productiekosten kunnen vaak nog omlaag.
Klik hier voor de presentatie.   

Advertising: Kirk McDonald, Executive VP, Digital First Media. USA.
Het onbekende is de constante. De wil om te verbeteren moet bij je bedrijf ingebakken zijn. Je kunt niet leunen op je reputatie; je moet de toekomst bouwen.
Een nieuwsmediabedrijf moet anno nu voorzien in de volgende mediaoplossingen: Voor hyper local is een full service reclameafdeling (van ontwerp tot plaatsing) een must. Verder stap je als uitgever in retail en in event marketing, naast uiteraard print. Mobile zit in het midden van je portfolio en leidt alle andere kanalen. De account afdeling moet een meer consultachtige rol gaan spelen in het gehele proces.
Opvallend is dat e-mail bij Digital First Media één van de grootste groeiers.  De groeipotentie zit verder in search, mobile, email, sociale media. Ontwikkel tevens een product waarmee je massaal de kleine adverteerders kan bedienen (heeft zelf het succesvolle product Adtaxi geïntroduceerd, een vorm van publiciteit die de kleine adverteerder enkele honderden euro’s kost).
Klik hier voor de presentatie.  
Website: www.adtaxinetworks.com.

Big Data (Analyses and Data-mining): Dirk Van den Poel, University Gent, België.
Dirk Van den Poel geeft een theoretische lezing waarin de vraag gesteld wordt: Is de krant als instituut tussen journalist en lezer nodig? Kunnen zender en ontvanger het niet samen af?
Van den Poel is een voorstander voor het uitnutten van analytics en van datamining, crowd sourcing en CRM. De Universiteit Gent ontwikkelt een voorspelmodel voor churn, d.w.z. mensen die hun relatie met de krant willen opzeggen. Hierover zijn papers beschikbaar. Data is in zijn benadering goud waard. Trek bijvoorbeeld de data van Facebook leeg door een eigen Facebook-app te lanceren. Verder roept hij op om samen met andere organisaties nieuws te brengen. Lever een ‘total-experience’, met daarnaast onderscheidende dieptejournalistiek.
Klik hier voor de presentatie.

Marketing: Olivier Bonsart. Directeur Délégue Ouest-France and CEO of 20Minutes, Frankrijk.
Oliver geeft aan dat Ouest France (grootste –regionale- krant van Frankrijk) niet zit in de ‘nieuws content business’, maar in de ‘community business’. Zo’n duidelijk missie geeft een sterke focus. Hij heeft de lokale verslaggeving zo georganiseerd dat 2.000 leden uit de plaatselijke gemeenten  voor content zorgen, bij elkaar goed voor 70% van de regionale berichten.
Klik hier voor de presentatie.


6. Trust & Value of Newspapers – Europese barometer 2013

Irene Fogarty, member of the INMA Media Research Committee and Research Manager, Irish Times, Ierland, Bob Busch, CMO, RAM, USA

Het Trust & Value-onderzoek over nieuwsmerken is in 15 landen uitgevoerd, waaronder Nederland. In totaal hebben 31.000 respondenten meegewerkt en hun mening gegeven over 128 nieuwsmerken. Het levert bruikbare KPI’s op waaronder de Nett Promotor Score (NPS).
• 90% van de lezers geeft aan ook in de toekomst het nieuws te blijven lezen, hetzij print dan wel digital. De uitdaging ligt erin de frequentie van het lezen te behouden. Kwaliteitstitels lijken hierbij in het voordeel. Zij worden niet als duur ervaren, de populaire titels wel.
• Het vertrouwen in de nieuwsbron is bij 80% van de lezers aanwezig en neemt door de jaren heen toe.
Klik hier voor meer informatie

 

7. De nieuwe generatie lezers  - de ‘digital natives’

Breng nieuws dichter bij de lezer en maak de berichten relevant. Maak keuzes en stem de inhoud af op een jong hoogopgeleid publiek. Dat is het devies van deze 2 sprekers. De uitgaven nrc.next en Die Welt Kompakt lijken qua filosofie erg op elkaar. ‘Fight for time of digital natives’ is het motto van de Duitse uitgave Die Welt Kompakt, net als nrc.next in de winning mood.

nrc.next - Hans Nijenhuis, Deputy Editor-in-Chief, NRC Handelsblad and nrc.next, Nederland
Klik hier voor de presentatie.  

Die Welt Kompakt - Matthias Leonhard, Senior Editor, Die Welt Kompakt, Duitsland
Klik hier voor de presentatie.      
Klik hier voor het congresverslag.     


8. Innovatie in Print

The Times of India's keeps on innovating in print
Ravi Dhariwal, CEO, Times of India (world's largest English-language newspaper), India.
Terwijl Europa zich richt op digital, kan er onvoldoende tijd zijn voor de innovaties in print. Een boeiende bijdrage uit India. De omzet uit een nieuw advertentieproduct bedraagt inmiddels 13% van de omzet. Dit “brand”programma heeft een originele benadering. Bij afname van het product wordt een derde aan cash gevraagd en tweederde uit toekomstige omzet van de adverteerder. Men investeert dus met de adverteerder mee, en ervaart daardoor op de advertentiemarkt geen competitie. Met helpt de adverteerder in dit project met de juiste targetting met hun upsell-mogelijkheden.

Een ander verdienmodel is het in licentie geven van het Times of India-merk. Als wij dit op Nederland zouden projecteren zou je zomaar de Telegraaf-detectives, AD-oliebollenmix, Parool-restaurantgids,  Leeuwarder Courant-schaatsen of MGL-wijndagen kunnen tegenkomen.
Klik hier voor de presentatie.

Monetizing Print — Ja, er zijn nog steeds kansen.
Sandy MacLeod, VP Consumer Marketing & Strategy, The Toronto Star, Canada.
Creatief ondernemen is het motto van The Toronto Star. Maar allereerst is er van haar het advies: ‘don’t give up on print just jet’. Want ook printuitgaven lenen zich nog steeds voor een goed rendement.
Maar ook andere printproducten kunnen rendabel zijn, een toeslag voor een tv-gids (opt-in) of voor puzzelboeken, passen helemaal in het domein van de krant en zijn goed voor veel winst. Ook zijn er elders ingekochte supplementen gemaakt voor een bijlage van NYT en World magazine. Toronta Star weet nog met van alles geld te verdienen; een autobeurs of een filmfestival. Ook is er een Business club voor het MKB (print/web/event) met inmiddels 30.000 leden.
Klik hier voor het congresverslag.        
Klik hier voor de presentatie.    

Forming alliances. The National — samenwerking tussen alle UK regionale dagbladen
Steve Auckland, CEO Local World, UK.
In de UK is het centraal verkopen van regionale titels een nieuw succesfactor (gelijkend op de vroegere NRP Media of de huidige Regionale Dagbladen Combinatie). De marktomvang is 1,6 miljard euro en het huidige marktaandeel is 10%. De 5 exploitanten werken samen met een verrekening via k/1.000 lezers.
Klik hier voor de presentatie.

 

News media Outlook 2014
Earl Wilkinson, CEO INMA.
Ter afsluiting van twee dagen uitwisselen van ideeën en cases houdt Earl Wilkinson een inspirerend betoog.
Klik hier voor het betoog.
Meer informatie: www.inma.org.

Meer artikelen

NOA-adv-kent2.gif

Nieuwe bereikcijfers van Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarktcommunicatie 2013-II beschikbaar

De nieuwe bereikcijfers van Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarktcommunicatie 2013-II (NOA 2013-II) zijn vanaf 8 december 2013 beschikbaar voor adverteerders, media- en reclamebureaus en mediaexploitanten. De publicatie gaat over de periode najaar 2012 en voorjaar 2013. Het NOA brengt het mediagedrag van de Nederlandse beroepsbevolking in kaart. Lees meer >

Printmedia de belangrijkste informatiebron voor latent werkzoekenden

Printmedia de belangrijkste informatiebron voor latent werkzoekenden

63% van de latent werkzoekenden geeft aan dat zij voornamelijk de gedrukte media gebruiken om zich te ori Lees meer >

RTL Nieuws, NRC Media en NU.nl stelen de show tijdens Digital Marketing Live!

RTL Nieuws, NRC Media en NU.nl stelen de show tijdens Digital Marketing Live!

Op 20 en 21 maart jl. zijn duizenden marketeers bijeengekomen voor een nieuwe editie van Digital Marketing Live! Bij dit event werden de nieuwste ontwikkelingen over online marketing en media gepresenteerd. Opvallend was het zelfbewuste optreden van een aantal prominente nieuwsmerken. Aan het enthousiasme in de afgeladen zalen af te meten, lukte het de nieuwsbedrijven uitstekend om de jonge marketeers te inspireren. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.