Actueel nieuws over effectiviteit
Nieuwe data uit gekoppelde NPM en DGM bestanden
15 juni 2011
Sinds kort publiceert NOM het gecombineerde NPDM onderzoek (NOM Print & Doelgroep Monitor), een grote vooruitgang voor het mediavak. Dit gekoppelde bestand biedt veel extra mogelijkheden voor het analyseren van kleine titels en doelgroepen.
Downloadhttp://www.cebuco.nl/uploads/artikeldownloads/NPDM_2010.pdf
DGM en NPM bestanden
De Doelgroep Monitor, DGM, omvat gedetailleerde informatie over o.a. vrijetijdsbesteding, interesses en activiteiten, gebruik van producten en merken op gebied van cosmetica, voeding, apparatuur en financiën, over autobezit en gebruik, winkelbezoek en waarden. Deze informatie wordt gekoppeld aan de gegevens over het leesgedrag en overig mediagebruik uit de Print Monitor. Samen vormen ze de NOM Print & Doelgroep Monitor, de NPDM.
Cebuco heeft een korte presentatie vervaardigd waarin wordt ingegaan op aandachtsvelden over reclame, informatiebronnen die gebruikt worden voor diverse interessegebieden en het gedrag rond reclame en mediakanalen.
NPDM biedt mogelijkheid om het leesgedrag van zelf gedefinieerde doelgroepen in kaart te brengen. NPDM biedt ook de mogelijkheid om de profielen van de dagbladlezers nauwkeurig te analyseren en omschrijven.
Namens alle dagbladen participeert Cebuco in NOM.