Actueel nieuws over effectiviteit

Nieuwe bereikcijfers van Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarktcommunicatie 2013-II beschikbaar

15 januari 2014

De nieuwe bereikcijfers van Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarktcommunicatie 2013-II (NOA 2013-II) zijn vanaf 8 december 2013 beschikbaar voor adverteerders, media- en reclamebureaus en mediaexploitanten. De publicatie gaat over de periode najaar 2012 en voorjaar 2013. Het NOA brengt het mediagedrag van de Nederlandse beroepsbevolking in kaart.

Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) doet al jaren onderzoek naar de stand van zaken op de arbeidsmarkt en geeft inzicht in de demografische kenmerken van de Nederlandse beroepsbevolking. Naast informatie over de arbeidsmarkt wordt NOA gebruikt als bereikonderzoek voor print en online media m.b.t. arbeidsmarktcommunicatie.

Trends 2013: Gezien de economische ontwikkelingen, is het een logisch gevolg dat de groep actief werkzoekenden blijft groeien. Ook de recente cijfers van NOA 2013-II onderstrepen dit. Zo was in 2011 nog 10% van de beroepsbevolking actief op zoek naar een baan en inmiddels is dit percentage gestegen naar 17%. De belangrijkste oriëntatiebronnen van actiefwerkzoekenden zijn achtereenvolgens: internet (86%), printtitels (66%) en persoonlijke contacten (58%). Ook de 50-plussers gaan zich steeds meer via online titels oriënteren. Hoewel 66% van deze doelgroep printtitels als een belangrijk oriëntatiemiddel gebruikt, oriënteert 65% van deze doelgroep zich inmiddels ook via online kanalen. Verder blijkt dat 32% van de beroepsbevolking zich via zoekmachines oriënteert als zij op zoek zijn naar een (nieuwe) baan. Al deze en andere ontwikkelingen zijn opgenomen in de NOA 2013-II whitepaper; je kunt deze downloaden op www.noa-onderzoek.nl.

NOA onderzoeksdata 2013 is verrijkt en geactualiseerd:
• Bij algemene websites worden nu twee type bereik gepubliceerd: algemeen bereik en het specifieke arbeidsmarktbereik
• Persoonlijke competenties, zoals ‘creatief’, ‘stressbestendig’, ‘klantgericht’ etc., zijn aan het onderzoek toegevoegd
• De vragenlijst is uitgebreid, waarbij vooral de vragen over internet en social media zijn uitgebreid
• De medialijst is geactualiseerd

Wilt u meer informatie over het NOA onderzoek of over het inschakelen van nieuwsmedia? Neem dan contact op met:
Klik hier  voor Telegraaf Media Groep
Klik hier  voor Media Groep Limburg 
Klik hier  voor NRC Media
Klik hier  voor De Persgroep
Klik hier  voor Wegener Media
Klik hier  voor ND/RD
Klik hier  voor FD Mediagroep
Klik hier  voor Noordelijke Dagblad Combinatie
Klik hier  voor Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA)

Meer artikelen

De beste ‘Nieuwsmedia’ cases uit de hele wereld

De beste ‘Nieuwsmedia’ cases uit de hele wereld

Tijdens het jaarlijkse INMA (International Newsmedia Marketing Association) Congres is een verslag gemaakt van de meest inspirerende, succesvolle en innoverende ontwikkelingen op Lees meer >

Trust and Value-onderzoek: profiteert een advertentie van het vertrouwen in een nieuwsmerk?

Trust and Value-onderzoek: profiteert een advertentie van het vertrouwen in een nieuwsmerk?

Lezers hebben een sterke band met hun nieuwsmerken. Of dit nou een krant, een app, of website is, ze vertrouwen het nieuws dat ze elke dag lezen. De vraag is of dit vertrouwen een positief effect heeft op de advertenties. Lees meer >

RRO studie toont hoge impact van inhaakadvertenties kroning aan

RRO studie toont hoge impact van inhaakadvertenties kroning aan

In de dagbladen waren rond de kroning op 30 april tal van inhakers te vinden. Cebuco legde een aantal daarvan langs de onderzoekstechnische meetlat. E Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.