Actueel nieuws over effectiviteit
Nieuwe bereikcijfers van Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarktcommunicatie 2013-II beschikbaar
15 januari 2014
De nieuwe bereikcijfers van Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarktcommunicatie 2013-II (NOA 2013-II) zijn vanaf 8 december 2013 beschikbaar voor adverteerders, media- en reclamebureaus en mediaexploitanten. De publicatie gaat over de periode najaar 2012 en voorjaar 2013. Het NOA brengt het mediagedrag van de Nederlandse beroepsbevolking in kaart.

Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) doet al jaren onderzoek naar de stand van zaken op de arbeidsmarkt en geeft inzicht in de demografische kenmerken van de Nederlandse beroepsbevolking. Naast informatie over de arbeidsmarkt wordt NOA gebruikt als bereikonderzoek voor print en online media m.b.t. arbeidsmarktcommunicatie.
Trends 2013: Gezien de economische ontwikkelingen, is het een logisch gevolg dat de groep actief werkzoekenden blijft groeien. Ook de recente cijfers van NOA 2013-II onderstrepen dit. Zo was in 2011 nog 10% van de beroepsbevolking actief op zoek naar een baan en inmiddels is dit percentage gestegen naar 17%. De belangrijkste oriëntatiebronnen van actiefwerkzoekenden zijn achtereenvolgens: internet (86%), printtitels (66%) en persoonlijke contacten (58%). Ook de 50-plussers gaan zich steeds meer via online titels oriënteren. Hoewel 66% van deze doelgroep printtitels als een belangrijk oriëntatiemiddel gebruikt, oriënteert 65% van deze doelgroep zich inmiddels ook via online kanalen. Verder blijkt dat 32% van de beroepsbevolking zich via zoekmachines oriënteert als zij op zoek zijn naar een (nieuwe) baan. Al deze en andere ontwikkelingen zijn opgenomen in de NOA 2013-II whitepaper; je kunt deze downloaden op www.noa-onderzoek.nl.
NOA onderzoeksdata 2013 is verrijkt en geactualiseerd:
• Bij algemene websites worden nu twee type bereik gepubliceerd: algemeen bereik en het specifieke arbeidsmarktbereik
• Persoonlijke competenties, zoals ‘creatief’, ‘stressbestendig’, ‘klantgericht’ etc., zijn aan het onderzoek toegevoegd
• De vragenlijst is uitgebreid, waarbij vooral de vragen over internet en social media zijn uitgebreid
• De medialijst is geactualiseerd
Wilt u meer informatie over het NOA onderzoek of over het inschakelen van nieuwsmedia? Neem dan contact op met:
Klik hier voor Telegraaf Media Groep
Klik hier voor Media Groep Limburg
Klik hier voor NRC Media
Klik hier voor De Persgroep
Klik hier voor Wegener Media
Klik hier voor ND/RD
Klik hier voor FD Mediagroep
Klik hier voor Noordelijke Dagblad Combinatie
Klik hier voor Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA)