Als je denkt dat mediaplanning een puur cijfermatig vak is dan heb je het mis. Het gaat om meer dan bereikcijfers alleen. Juist de kwaliteit van het bereik speelt een belangrijke rol.

Er zijn tal van kwaliteit van bereik-kenmerken die je bij mediastrategie kunt toepassen. Veelgebruikt zijn leesduur en leesintensiteit en lezer-bladbinding.

Actueel

NOA-adv-kent2.gif

Nieuwe bereikcijfers van Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarktcommunicatie 2013-II beschikbaar

De nieuwe bereikcijfers van Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarktcommunicatie 2013-II (NOA 2013-II) zijn vanaf 8 december 2013 beschikbaar voor adverteerders, media- en reclamebureaus en mediaexploitanten. De publicatie gaat over de periode najaar 2012 en voorjaar 2013. Het NOA brengt het mediagedrag van de Nederlandse beroepsbevolking in kaart. Lees meer >

De beste ‘Nieuwsmedia’ cases uit de hele wereld

De beste ‘Nieuwsmedia’ cases uit de hele wereld

Tijdens het jaarlijkse INMA (International Newsmedia Marketing Association) Congres is een verslag gemaakt van de meest inspirerende, succesvolle en innoverende ontwikkelingen op Lees meer >

Trust and Value-onderzoek: profiteert een advertentie van het vertrouwen in een nieuwsmerk?

Trust and Value-onderzoek: profiteert een advertentie van het vertrouwen in een nieuwsmerk?

Lezers hebben een sterke band met hun nieuwsmerken. Of dit nou een krant, een app, of website is, ze vertrouwen het nieuws dat ze elke dag lezen. De vraag is of dit vertrouwen een positief effect heeft op de advertenties. Lees meer >

NOM: Kranten lezen is multimediale activiteit geworden

NOM: Kranten lezen is multimediale activiteit geworden

Het lezen van dagbladen op digitale platforms is fors gegroeid. Dat blijkt uit de zojuist gepubliceerde NOM Print Monitor. De nieuwe bereikcijfers laten voor digitale dagbladen een opmerkelijke groei zien. Het lezen van kranten op de smartphone is in een jaar tijd gestegen van 11% naar 17%. De opmars op de tablet is nog forser, van 7% naar 15%. Lees meer >

NOM 2012-2013: Dagbladen op digitale platformen groeien in rap tempo

NOM 2012-2013: Dagbladen op digitale platformen groeien in rap tempo

Het lezen van dagbladen op digitale platformen groeit in een snel tempo. Bij dagbladen zien we in vergelijking met een half jaar geleden een aanzienlijke groei (smartphone:13% naar 16,8% en tablet 10,1% naar 15,4%). Lees meer >

Dagbladen gaan niet op vakantie

Dagbladen gaan niet op vakantie

Geen zomerdip in bereik dagbladen. Uit de bereikcijfers blijkt wederom dat Nederland de hele zomer massaal de krant blijft lezen. Van significante seizoensfluctuaties is geen sprake. Het bereik van het mediumtype is het gehele jaar constant. Daarmee genereren dagbladen niet alleen een massaal bereik, het bereik is ook nog eens zeer stabiel in de tijd. Ook in de zomermaanden lezen we gewoon iedere dag de krant. Lees meer >

Dagbladlezer wil analoog én digitaal nieuws

Dagbladlezer wil analoog én digitaal nieuws

Ruim de helft van de Nederlanders leest dagbladnieuws zowel digitaal als in print. Dat blijkt uit de nieuwe editie van het onderzoek Lees meer >

JIC STIR gestopt

JIC STIR gestopt

Gisteren, 3 juni, is het lopende contract voor het online bereiksonderzoek tussen JIC STIR, comScore en Intomart GfK be Lees meer >

Nieuwe mogelijkheden voor adverteerders in de digitale en papieren versie van de krant

Nieuwe mogelijkheden voor adverteerders in de digitale en papieren versie van de krant

De kwaliteit van bereik onder print en digitale lezers blijken van een vergelijkbaar niveau. Erik Grimm, hoofd Onderzoek Cebuco: Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.