Dagblad Academy huldigt 250e KrantMaster

04 juli 2012

Rob Stravers van Mindshare ontving vorige maand zijn KrantMaster certificaat uit handen van Erik Grimm, Research Director bij Cebuco en initiator van Dagblad Academy. 249 vakgenoten gingen Rob voor en slaagden ook voor de online-cursus die is opgebouwd uit veertien modules.

De modules bestaan o.a. uit: alle facetten van adverteren in dagbladen, onderzoek, creatie, logistiek en techniek en het Nederlandse medialandschap. Een must voor iedere (ervaren) mediaprofessional.

Rob Stravers was verrast en werd meteen enthousiast. Voor ons een uitgelezen kans om enkele vragen op hem af te vuren:

Vertel eens wie je bent
Hi, mijn naam is Rob Stravers, 28 jaar oud en geboren en getogen in Eindhoven. In 2004 ben ik naar Amsterdam verhuisd en begonnen aan de studie Media & Cultuur aan de UvA. Mijn eerste baan vond ik bij Mediaplanet Publishing House in Amsterdam, waar ik als Online Project Manager verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van online videoconcepten en het genereren van advertentie-inkomsten. Op 1 maart 2012 ben ik bij Mindshare aan de slag gegaan, waar ik word opgeleid tot Mediaplanner.

Waarom heb je besloten de opleiding tot Krant Master te volgen?
De opleiding paste goed in mijn leertraject bij Mindshare. De terminologie en de verschillende bronnen die worden aangewend in het lesmateriaal helpen om het medialandschap beter in kaart te brengen. Dit laatste is natuurlijk van essentieel belang voor iemand in mijn functie. Immers, om een gedegen advies te geven, moet je wel de verschillende mogelijkheden kennen.

Waarom deze baan?
Ik ben erg enthousiast over mijn huidige functie. Op de eerste plaats, omdat ik mij inhoudelijk graag met merklading en mediacampagnes bezighoud. Daarbij komt dat Mindshare zich internationaal manifesteert in een tijd van globalisering en grensoverschrijdende belangen. Dit spreekt mij enorm aan. Tot slot realiseer ik mij dat ik als starter nog veel te leren heb. Bij Mindshare word ik goed begeleid en krijg ik de kans het vak te leren.

Wat geeft je energie?
Mogelijkheden.

Wat wil je bereiken in dit vak?
Wat ik hoop te bereiken is een niveau waarop je ‘het spel begint te snappen’. Daarmee doel ik op het herkennen van patronen en verbanden in het hedendaagse medialandschap, het ontwikkelen van cross-mediale mediastrategieën en het direct herkennen van commerciële kansen. Het lijkt me helemaal fantastisch om dit op een internationaal podium toe te passen.

Waar ben je vakmatig het meest trots op?
In 2010 mocht ik als stagiair bij het IDFA een meerdaags documentaire festival organiseren in Shanghai, ten tijde van de World Expo 2010. Naast de films hebben we twee master classes georganiseerd, in samenwerking met de Nederlandse documentairemaker John Appel en producente Carmen Cobos. De master classes waren zeer populair bij de aanwezige Chinese studenten. We werden zelfs uitgenodigd om een gastcollege te geven aan de Fudan University en aan de Shanghai Theatre Academy. Dat was erg bijzonder. We werden hartelijk ontvangen en tijdens de drukbezochte colleges stonden de studenten letterlijk op de gang te luisteren. Na het college aan de Fudan University kregen we een filmposter van John Appels film ‘The Player’, volledig vertaald in het Chinees. Een uur later zaten we in het vliegtuig terug naar Nederland.

Wat is je favoriete krant?
Mijn favoriete krant is De Volkskrant. Maar ik vind de in januari vernieuwde NRC.next ook een prettige krant om te lezen.

Wat is je favoriete tijdschrift?
Mijn favoriete tijdschrift is De Groene Amsterdammer.

Wat is je favoriete site?
Dat is een moeilijke vraag. Ik denk dat Youtube mijn favoriete site is. Wat ik met name interessant vind is de verschillende gebruiksvormen van de website. Naast het kijken naar en uploaden van online video kan je een playlist aanklikken om muziek te beluisteren, deelnemen aan een community, of een Youtube T-shirt bestellen via de merchandise pagina. Bovendien gebruikt de jeugd Youtube steeds vaker als search engine. Immers, dan hoef je niet te lezen wie Rembrandt van Rijn is, maar kunnen ze een compilatie van zijn werk bekijken met een eigentijdse beat eronder. Fascinerend toch?

Wat is je favoriete tv programma?
‘Het Snelle Geld’ van Jort Kelder. Het programma ‘Dus ik Ben’ vond ik ook erg interessant.


Dank je wel Rob, en nogmaals proficiat!


Het volgende examen staat gepland op vrijdag 23 november. Ga naar www.dagbladacademy.nl en schrijf je in!

Meer artikelen

MasterClass Uitnodiging: wo 22 mei over de impact van digitale nieuwsmerken

MasterClass Uitnodiging: wo 22 mei over de impact van digitale nieuwsmerken

Woensdag 22 mei staat er weer een interessante Dagblad Academy MasterClass op de agenda. Met een onderwerp dat eigenlijk al veel eerder op de agenda had moeten staan, namelijk 'De impact van digitale dagbladen versus papieren dagbladen Lees meer >

Vier ijzersterke KrantMasters

Vier ijzersterke KrantMasters

Cebuco feliciteert vier examenkandidaten. Zij zijn met overtuigende cijfers geslaagd en hebben inmiddels hun KrantMaster certificaat ontvangen. Lees meer >

Wegener Media feliciteert 27 medewerkers

Wegener Media feliciteert 27 medewerkers

Vol trots kan Cebuco melden dat afgelopen week 27 medewerkers van Wegener Media Nationale Verkoop hun Lees meer >

Nieuwe MasterClass Arbeidsmarktcommunicatie en -onderzoek

Nieuwe MasterClass Arbeidsmarktcommunicatie en -onderzoek

Woensdag 27 juni staat er weer een interessante Dagblad Academy MasterClass op de agenda. Met een onderwerp dat eigenlijk al veel eerder op de agenda had moeten staan, namelijk 'Arbeidsmarktcommunicatie en -onderzoek'. Lees meer >

Newsjacking! Weer een geslaagde editie van de MasterClass

Newsjacking! Weer een geslaagde editie van de MasterClass

Gonnie Spijkstra en Jordi van den Bovenkamp waren bij Cebuco te gast voor een lezing over Newsjacking! Een betere timing is haast niet mogelijk nu Nederland langzaamaan oranje begint te kleuren. Lees meer >

Zeer geslaagde Dagblad Academy Masterclass  ‘Mediabeleving relevanter dan ooit’

Zeer geslaagde Dagblad Academy Masterclass ‘Mediabeleving relevanter dan ooit’

Nu de uitkomsten van de vierde editie van Mediabeleving beschikbaar zijn, is het hoog tijd om de resultaten te duiden. Tijdens een geslaagde DA Masterclass legt grondlegger Fred Bronner uit waarom het onderzoek vandaag de dag zo relevant voor de mediabranche is. Hij houdt een pleidooi om aan het wijdverbreide GRP-denken voldoende Mediabeleving-denken toe te voegen. Lees meer >

home sitemap © 2008 - 2017 Cebuco disclaimer

Cebuco

Tel: 020 4309 100
info@cebuco.nl

Bezoekadres

Hogehilweg 6
1101 CC Amsterdam

Postadres:

Postbus 12040
1100 AA Amsterdam

© 2008 - 2017 Cebuco

Meer over Cebuco »

Sluiten

Beste bezoeker,

Welkom op de site van Cebuco.

Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.

Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.