Vanaf eind augustus verschijnt NRC Handelsblad in een nieuwe vormgeving. Lees meer >
De Volkskrant daagt de reclamewereld uit met de Creative Press Challenge, een wedstrijd voor creatieven om hun beste printadvertentie van het jaar te maken. De opdracht is om een multimediale campagne voor een goed doel (Free Press Unlimited) terug te brengen tot Lees meer >
Geen zomerdip in bereik dagbladen. Uit de bereikcijfers blijkt wederom dat Nederland de hele zomer massaal de krant blijft lezen. Van significante seizoensfluctuaties is geen sprake. Het bereik van het mediumtype is het gehele jaar constant. Daarmee genereren dagbladen niet alleen een massaal bereik, het bereik is ook nog eens zeer stabiel in de tijd. Ook in de zomermaanden lezen we gewoon iedere dag de krant. Lees meer >
Ruim de helft van de Nederlanders leest dagbladnieuws zowel digitaal als in print. Dat blijkt uit de nieuwe editie van het onderzoek Lees meer >
Op 25 juni 2013 heeft HOI de oplagecijfers van de nieuwsmerken over het eerste kwartaal 2013 bekend gemaakt. Het gaat om de kwartaalcijfers van de gedrukte edities en de digitale replica's. Lees meer >
Nederlands Medianetwerk publiceert in samenwerking met Cebuco een serie profielen van Nederlandse nieuwsmerken. Vandaag 7Days. Lees meer >
De Telegraaf heeft een compleet vernieuwde app voor Android smartphones gelanceerd. De uitgangspunten bij de ontwikkeling van de app waren het Telegraaf nieuws, het typische Lees meer >
Gisteren, 3 juni, is het lopende contract voor het online bereiksonderzoek tussen JIC STIR, comScore en Intomart GfK be Lees meer >
Judit Kun en Ramin Bahari (DDB & Tribal Amsterdam) zijn afgelopen vrijdag 2e geworden tijdens de BestYET competitie in Wenen. 20 teams uit 10 verschillende landen deden mee aan deze internationale dagblad competitie. 'a close call' volgens de internationale jury, Kun en Bahari bedachten een ijzersterk dagbladconcept met daaraan gekoppeld een offline viral. Lees meer >
De kwaliteit van bereik onder print en digitale lezers blijken van een vergelijkbaar niveau. Erik Grimm, hoofd Onderzoek Cebuco: Lees meer >
De Cross Media Awards, deze nieuwe vakprijs, zal voor het eerst uitgereikt worden tijden het Mediapark Jaarcongres 2013 op 20 juni. De 5 prijzen worden uitgereikt aan personen en bedrijven die het afgelopen jaar een bijzondere, crossmediale prestatie hebben neergezet Lees meer >
In de dagbladen waren rond de kroning op 30 april tal van inhakers te vinden. Cebuco legde een aantal daarvan langs de onderzoekstechnische meetlat. E Lees meer >
Beste bezoeker,
Welkom op de site van Cebuco.
Per 1 januari 2014 is Cebuco opgeheven.
Een aantal activiteiten van Cebuco wordt voortgezet onder de naam NDP Nieuwsmedia.
Voor meer informatie zie het persbericht.
Cebuco.nl is nog wel toegankelijk, maar wordt niet meer geactualiseerd.
Voor vragen kunt u contact opnemen met Erik Grimm.